hengst naar hengstenkeuring met schoonheidsfout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gevonden

hengst naar hengstenkeuring met schoonheidsfout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 08:10

Kun je met een hengst met een schoonheidsfout bijv. een lelijke wond oid naar de hengstenkeurig of word je direct naar huis gestuurd??

Ik heb namelijk nog nooit zo'n hengst gezien.

Als het niet mag zou ik ook graag weten waarom niet, en als het wel mag waar de grens ligt?

Zolang het niet erfelijk is zou ik zeggen dat het niet uitmaakt toch? En de hengst funcioneerd verder gewoon prima, niet kreupel oid

Graag jullie reatie

Sjoert

Re: hengst naar hengstenkeuring met schoonheidsfout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:45

Ik zou haast zeggen dat een dierenartsverklaring dan voldoende moet zijn, maar zeker weet ik het niet. Bloos

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:52

Ik zou de moeite niet nemen, trouwens als het een hengst van dit jaar is ben je rijkelijk laat
Als de hengst heeeeeellll interessant gefokt is (sublieme merriestam met veel internationale sportpaarden b.v.) misschien, maar normaal zullen ze het risico niet willen nemen om een dergelijke hengst in de verrischtingsproef toe te laten, het zal vast wel ergens in de voorwaarden staan.
Voor alle twijfelgevallen geldt kom maar terug als je GP loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:57

Er zijn natuurlijk ook zat hengsten zonder schoonheidsfout en daar is het al moeilijk voor om ggk te worden, dus vandaag mss. Afgelopen winter werd er een hele leuke voshengst aangeboden met een piephak, ging in de eerste instantie wel verder.