Uniform

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marfiek

Uniform

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 22:03

Weet iemand hoe het met Uniform is? Leeft hij nog steeds en zo ja waar staat hij tegenwoordig?
Hopelijk kan iemand mij er meer over vertellen, alvast bedankt.

gomir

Re: Uniform

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:44

-> F-AM

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:13

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:28

Uniform leeft nog steeds!
Hij staat nog op Stoeterij t Vierspan en is nog steeds in eigendom van de familie Biemans.

Ik heb hem een week of 3 terug nog gezien.
Ik vond voor het eerst dat zijn leeftijd begint te tonen. Maar dat mag ook wel als je al 28 bent!
Het blijft een fantastisch beest. Stoer maar eerlijk en aandacht vind hij super.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:06

EmEm schreef:
Uniform leeft nog steeds!
Hij staat nog op Stoeterij t Vierspan en is nog steeds in eigendom van de familie Biemans.

Ik heb hem een week of 3 terug nog gezien.
Ik vond voor het eerst dat zijn leeftijd begint te tonen. Maar dat mag ook wel als je al 28 bent!
Het blijft een fantastisch beest. Stoer maar eerlijk en aandacht vind hij super.

Wat goed om dit te horen!! een vriendin van mij heeft haar paard bij STV vandaan een merrie uit een uniform merrie.
Ik heb toen der tijd uniform nog wel eens gezien daar in een buiten box en was zeer benieuwd waar hij gebleven was en of hij nog leefde!
Bedankt voor je berichtje.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 23:34

marfiek schreef:
Wat goed om dit te horen!! een vriendin van mij heeft haar paard bij STV vandaan een merrie uit een uniform merrie.
Ik heb toen der tijd uniform nog wel eens gezien daar in een buiten box en was zeer benieuwd waar hij gebleven was en of hij nog leefde!
Bedankt voor je berichtje.

Mag ik vragen welke merrie? Grote kans dat ik het paard ken.
Door de verkoop van STV ben ik veel van de paarden uit het oog verloren en zou het leuk vinden om van sommige nog te horen.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 22:48

Utopia Stv

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:00

marfiek schreef:
Utopia Stv

He, dat is leuk! Mijn paard is de tante van Utopia. De moeder van Utopia (Gunia) en mijn paard (Doria) zijn halfzussen. Ze komen allebei uit Unia.
Ik was altijd erg gek van Utopia (en gek op Krack en op het moederlijntje waar ze uit komt, dus dat kon niet mis).

Ik ga je even pb-en. Anders wordt het wel erg off-topic. Ben namelijk benieuwd hoe het met Utopia gaat.

GoldenDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:49

EmEm schreef:
marfiek schreef:
Utopia Stv

He, dat is leuk! Mijn paard is de tante van Utopia. De moeder van Utopia (Gunia) en mijn paard (Doria) zijn halfzussen. Ze komen allebei uit Unia.
Ik was altijd erg gek van Utopia (en gek op Krack en op het moederlijntje waar ze uit komt, dus dat kon niet mis).

Ik ga je even pb-en. Anders wordt het wel erg off-topic. Ben namelijk benieuwd hoe het met Utopia gaat.

wat is er eigenlijk met alle andere paarden gebeurd?
ik heb nog met gunia en doria gewerkt.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:04

GoldenDancer schreef:

Ze zijn verkocht op de veiling.. ze hebben er nog wel een paar gehouden dat ik weet volgens mij heeft uniform ook nog lang op STV gestaan.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:07

GoldenDancer schreef:

Gunia is verkocht, maar die was al verkocht voor de veiling.
Ook Doria was al verkocht voor de veiling, en die is van mij.

Ook alle andere paarden zijn verkocht. Op, ik geloof, 2 paarden na (die wel gewoon te koop zijn). Uniform hebben ze nog, maar staat nu ergens anders ter dekking.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 11:30

dekt ie nog steeds? leuk zeg!is het huis enz nu al verkocht of staat dat nog steeds op biemans zn naam?

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:35

beetje offtopic: mijn zus heeft ook een stv ruin. genaamd kadans stv. kennen jullie die ook?
het is een uniform X kaiserstern. die wij gekocht hebben toen hij 4 jaar oud was.
is al best een tijdje geleden, maar denk ik vraag het even Clown

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:38

marfiek schreef:
dekt ie nog steeds? leuk zeg!is het huis enz nu al verkocht of staat dat nog steeds op biemans zn naam?

Het hele spul is nog van de familie Biemans. Het huis en de appartementen worden verhuurd als vakantiehuizen. Dat loopt volgens mij heel goed, want zie er in het weekend bijna altijd auto's staan van gasten.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:44

eertjuh22 schreef:
beetje offtopic: mijn zus heeft ook een stv ruin. genaamd kadans stv. kennen jullie die ook?
het is een uniform X kaiserstern. die wij gekocht hebben toen hij 4 jaar oud was.
is al best een tijdje geleden, maar denk ik vraag het even Clown

Ja, ik ken Kadans wel, maar is wel een hele tijd geleden zeg. Moet heel diep in mijn geheugen graven.
Hij zal nu wel flink wit zijn, maar volgens mij is hij als heel donkerbruin geboren. Hoe heet zijn moeder? Kwam die niet uit Lilium? Ik weet het ook niet allemaal meer.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 18:12

EmEm ik heb laats nog een mail van jou gevonden waarin je alle foto's sturen echt super.. zal ze zo snel mogelijk even laten zien en wij proberen ook foto's te maken-mailen naar jou van utopia en haar veulen denk dat je dit wel leuk zult vinden.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:39

EmEm schreef:
Ja, ik ken Kadans wel, maar is wel een hele tijd geleden zeg. Moet heel diep in mijn geheugen graven.
Hij zal nu wel flink wit zijn, maar volgens mij is hij als heel donkerbruin geboren. Hoe heet zijn moeder? Kwam die niet uit Lilium? Ik weet het ook niet allemaal meer.

de moeder van kadans is forever. ik heb het even nagevraagd bij mijn zus Knipoog
hij is nu echt flink wit Haha!
er staan in mijn profiel nog 2 foto's van hem. (was een jaar of 2-3 geleden)

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:47

eertjuh22 schreef:
de moeder van kadans is forever. ik heb het even nagevraagd bij mijn zus Knipoog
hij is nu echt flink wit Haha!
er staan in mijn profiel nog 2 foto's van hem. (was een jaar of 2-3 geleden)

Maar komt Forever niet uit Lilium? Volgens mij wel. Vraag maar eens aan je zus.

Wel een mooi paard geworden zeg, die Kadans! Dan heeft jouw zus hem ook al lang!

Jouw Stavinsky x Uniform mag er trouwens ook zijn. Jullie vallen op schimmels zeker Haha!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:07

EmEm schreef:
Maar komt Forever niet uit Lilium? Volgens mij wel. Vraag maar eens aan je zus.

Wel een mooi paard geworden zeg, die Kadans! Dan heeft jouw zus hem ook al lang!

Jouw Stavinsky x Uniform mag er trouwens ook zijn. Jullie vallen op schimmels zeker Haha!

*heeft het thuis front gebeld om het na te vragen*
forever komt idd. uit Lilium. Knipoog
mijn zus heeft hem al vanaf dat hij 4 jaar oud was. hij staat nu nog bij ons op stal Haha!
hij heeft nog steeds zijn wilde haren. hij gaat nog steeds geregeld aan de kletter met mijn zus erop.
hij wil nog wel eens zijn bit vast pakken en aan de sjees gaan Clown

eigenlijk heb ik altijd gezegd; nooit geen schimmel voor mij. maar toen zag ik veralinda staan en had gelijk zoiets van; dit word mijn nieuw paardje Haha!
het is leuk om te zien welke karakter trekken kadans heeft en wat die van mij heeft. op een foto van toen kadans 5 jaar oud was, lijkt hij sprekend op die van mij. dat is wel leuk om te zien Haha!

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:39

marfiek schreef:
EmEm ik heb laats nog een mail van jou gevonden waarin je alle foto's sturen echt super.. zal ze zo snel mogelijk even laten zien en wij proberen ook foto's te maken-mailen naar jou van utopia en haar veulen denk dat je dit wel leuk zult vinden.

Dat zou ik echt heel leuk vinden! Ben erg benieuwd!

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:46

eertjuh22 schreef:
forever komt idd. uit Lilium. Knipoog

Gelukkig, laat m'n geheugen me niet helemaal in de steek. Haha! Lilium was trouwens ook de moeder van de hengst Variant.
Maar leuk dat Kadans nog steeds bij jullie is dan. Heeft hij niks te klagen dat zijn baasje hem nog wil ondanks zijn streken Haha!

Tja, een goed paard heeft geen kleur zeggen ze toch.

Veel plezier nog met jullie paardjes!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 21:16

EmEm schreef:
marfiek schreef:

Dat zou ik echt heel leuk vinden! Ben erg benieuwd!

Ga eerst miek maar eens de foto's van jou laten zien en dan foto's maken van utopia en boukefalos (veulen)
Ken je de familie biemans trouwens persoonlijk? heb je nog wel eens contact met ze gehad na de koop van doria?

ainty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:58

hallo,

ik heb de merrie gunia in mijn bezit,
sinds 2002, toen drachtig van Sir Sinclair.
Als ik vragen mag: wat voor werk heb je ooit met
Gunia gedaan, want ze is al heel lang fokmerrie.

gr

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:56

Oh, wat leuk dat je Gunia hebt! Een halfzus van mijn paard Doria dus (zelfde moeder).
Hoe gaat het met haar? Is ze drachtig? (of heeft ze inmiddels al een veulen?). Heb je nog nakomelingen van haar gehouden?
Ik vond Gunia altijd een geweldige fokmerrie. Volgens mij kan alles uit die merrie lopen!

Met Gunia is inderdaad nooit 'echt' gewerkt. Ik denk dat GoldenDancer dat op een andere manier bedoeld. Overigens heeft Gunia toen wel een super merrietest gelopen. Maar toen ze haar eerste veulen kreeg heeft ze een erg zware bevalling gehad en sindsdien bokte ze erg op het zadel. Terwijl ze volgens mij op de merrietest voor karakter een 10 had, dus dat strookt niet met elkaar. Ik denk dat ze daar toch iets van heeft opgelopen toen. Ze is toen daarna ook nooit meer gereden en als fokmerrie ingezet.

De hele familie komt hier bij elkaar op het forum Haha! , want Utopia waar Marfiek het over heeft is uit Gunia (v.Krack).

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:22

marfiek schreef:
Ga eerst miek maar eens de foto's van jou laten zien en dan foto's maken van utopia en boukefalos (veulen)
Ken je de familie biemans trouwens persoonlijk? heb je nog wel eens contact met ze gehad na de koop van doria?

Nou, ik heb daar ongeveer een jaar of 15 op stal rondgelopen, dus ja ik ken ze ook persoonlijk Haha!
Toen ik Doria kocht, dat was nog voor de veiling, is ze in eerste instantie gewoon op STV blijven staan. Toen er op een gegeven moment bijna geen paarden meer stonden en er ook geen toezicht meer was omdat er niemand meer bij de stallen woonde, heb ik Doria verhuisd. Na een helaas doodgeboren veulen in 2004 heb ik Doria nog een paar keer geprobeerd drachtig te krijgen (zonder succes). Omdat Adri Biemans de merrie goed kent, heeft hij daar toen bij geholpen. Verder spreek ik ze alleen nog als ik ze toevallig tegenkom.