karinna schreef:Omdat de zonen van Numero Uno ter sprake kwamen en ook ik zowel naar Viento Uno W, als wel naar Van Gogh, als wel naar Unaniem heb zitten kijken of dat één van deze eventueel een goede match zouden kunnen zijn met mijn Ferro merrie.
In mijn achterhoofd hebbende dat ik wel een dressuurpaard wil fokken, met behoud van een goede achterhand en nog een sprongetje kan maken.
Hotline is op heel andere wijze in mijn gedachten gekomen.
Weet zoals ik al zei nog niet zoveel over deze hengst, behalve dat hij heel goed schijnt te bewegen.
Is in ieder geval dan weer een totaal andere combinatie/bloedlijn.
Ook deze hengst werd hierboven door @Think genoemd en ik was nieuwsgierig waarom Think dacht dat deze hengst eventueel interessant was!
Uno bloed doet het heel erg goed. Kunnen vaak ook goed bewegen. Heb al meerdere nakomelingen gezien in de dress.die het erg goed doen. Wat ik belangrijk vind is dat ze balans, en takt hebben. Niet zo zeer groot draven, want daar kun je eigenlijk weinig mee. Maar een paard wat veel balans, takt en lossigheid heeft zit je altijd goed. Heb meerdere paarden als 2jr gekocht en aangereden tot Z of hoger en daarmee ben ik het verst gekomen en zijn het makkelijkst te bewerken. Ik zelf zou gaan voor Viento omdat dat qua bloedvoering mij het meest aanspreekt op een dress.paard. Wisconsin-ulft-amor. Hoewel je met Ulft inteeld krijgt.
Hotline spreekt mij zeer aan ook uit bovenstaand. Tevens heeft hij lengte genoeg door Hofrat en de Niro, wat de meeste Ferro's ook nodig hebben. Ze zijn vaak wat beknopt. Deze hengst heeft zoveel balans en lossigheid. Ben absoluut geen Gribaldi fan (vader van Hofrat) gezien het trage lange achterbeen wat ie fokt. Hoewel je deze comb. wel goed kunt kruisen met Ferro (snel krachtig ab) Kijk maar naar Pa.Black.
Tevens vind ik de galop een van de balangrijkste gang. Vaak hebben springpaarden een goeie galop, dit geld ook voor de duitse paarden.
Veel succes verder met je keuze