Gezocht: Info/afst. van de hengst Kommandeur (Manchester)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Gezocht: Info/afst. van de hengst Kommandeur (Manchester)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 19:45

Ja ja... aangezien ik eindelijk het papier heb Lijst en de familiebanden van Warina aan het napluizen ben, kwam ik erachter dat ze geen Commandeur x Krawall was... maar een Kommandeur x Krawall Gestoord
Heb ik dus allemaal info en foto's van Commandeur... is het haar vader niet eens Clown

En om het allemaal nog maar eens te bemoeilijken heeft papa twee namen Tong uitsteken Kommandeur en Manchester Frusty Kommandeur op papier en Manchester bij het uitbrengen en het fokken (correct me if i'm wrong Haha! )

Even wat extra info over papa Clown
Kommandeur (Manchester)
MarlonXX x Heidekrug (dam:Sitta)
222STB-H
Holsteinen
RP
Bruin
1m68

Ik heb al hier en daar lopen zoeken... maar nog niet veel kunnen vinden, wel wat afstammelingen maar geen foto oid van hem zelf.
Dus wie helpt mij uit den brand met Info. Of heeft zelf een afstamming (of had... lijkt mij eerder Haha! ) van deze hengst?

flyfly

Re: Gezocht: Info/afst. van de hengst Kommandeur (Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:20

Afbeelding

Naam: KOMMANDEUR Rijpaardtype
Verrichtingsverslag
Hengstleistungsprüfung (BRD) 1972
totaal: 127.34 punten, 1e

Verrichtingscijfers
Puntentotaal 127.34
Plaatsing 1e
Jaar verrichting 1972
Plaats verrichting BRD

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1979 (veulens)
De uit Holstein afkomstige hengst Kommandeur moest het spits afbijten voor wat betreft het nieuwe bestuursbesluit, waarbij bepaald is dat een deel van de afstammelingen willekeurig wordt geprikt op het stamboekbureau, teneinde een beter inzicht te krijgen in de gemiddelde fokkwaliteiten van het vaderdier. De getoonde veulens werden dan ook in 2 groepen getoond: de 'geprikte' en de door de hengstenhouder uitgezochte.
Praktisch alle nakomelingen lieten een goede tot beste draf zien met duidelijk zweefmoment. Gingen in doorsnee gemakkelijk met veel souplesse en goede cadans.
Veulens begonnen in beweging te charmeren; in stand minder omdat type nog wel eens wat gewoon is. Een enkele schouder kon wat schuiner. Waar dat onvoldoende het geval was deed zich een iets lang en gedrukt middenstuk voor. Overigens robuuste en goed ontwikkelde veulens met bijna steeds sprekende hoofden.Hengst werkt bij dikwijls eenvoudige merries sterk verbeterend, vooral de drafbeweging. In stap achter dikwijls iets stug.
Ook in tweede groep elastische en soepele drafbeweging. Bij tweede groep waren de moeders in doorsnee wat rijtypischer, waardoor model van veulens dienovereenkomstig. Een enkel veulen kon nog iets rijtypischer, maar liet dan toch weer elastische draf zien, graag en met goede stuwing. Ook bij tweede groep hoofden sprekend en attent. In enkele gevallen achterbeen iets te lang en te gehoekt.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 0
Aantal veulens springindex 22
Betrouwbaarheid springindex 64
Springindex 58
Aantal veulens dressuurindex 115
Betrouwbaarheid dressuurindex 85
Dressuurindex 122

Status
1986 na dekseizoen export USA

Overige informatie
Goedkeuring 1978 (WPN-fokkerij; geen verrichtingsverplichting)
Hengst met mooi foktype, goede breedte en diepte. Fraai hoofd. De hengst is goed hard en vertoont veel kwaliteit. Op het achterbeen is een bemerking te maken. De bewegingen zijn ruim en krachtig.

1986 na dekseizoen export naar USA

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 09:58

Go jij! Go jij! Whoeoehoe Go jij! Go jij! heel erg bedankt Vork

Heb ik weer goede info etc over haar vader Clown Kan ik de foto's van Commandeur in een ander mapje gooien Clown
Zou ik ook mogen weten waar je die uitgebreide info hebt gevonden? Een boekwerk oid? En staan daar meerdere hengsten in?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:27

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:29

Commandeur is ook al wel een hele oude hengst, zou nooit de vader van je paard kunnen zijn.
Hij is al van 1946 en heeft gedekt tot 1967.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 13:37

Kommandeur, met een K Knipoog
Ik heb haar officieele papier, met Kommandeur (Marlon x Heidekrug)

Die jij idd bedoelt is de Commandeur, Zonnevorst x Godehard
Die is idd uit 1946 een Oldenburger hengst van 1m64... Die dacht ik idd eerst Haha!
Maar dat is dus onmogelijk Bloos