Sierappel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Sierappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 20:41

Kent iemand de BWP goedgekeurde, Nederlands gefokte hengst Sierappel

Montecristo x Flemmingh x Notaris x Farn

Hij is 7 jaar en loopt Lichte Tour, het verbaast me dat ik hem nooit als aanrader hier gezien heb voor Belgische dressuurfokkers.

Floress

Re: Sierappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:17

Ik heb ook ooit een topic over hem geopend en daar heeft dus echt niemand iets positiefs kunnen zeggen. Blijkbaar is hij gekend als een heel zure hengst terwijl hij ons was aangeraden omwille van zijn karakter. Zal het topic eens terug voor je opzoeken.

[Edit]http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=541999&hilit=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:25

Op de hengstenkeuring als 3 jarige was hij niet zo lief, ik denk dat dat een van de redenen was dat ie niet doorgegaan is. Maar nu loopt hij LT als 7 jarige, dan moet het toch meevallen met dat karakter achteraf.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:26

Ik heb hem een jaar geleden gezien in real life..
Vond het een erg mooi dier en mooie gangen.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:30

Wij wilden met een volbloedmerrie dekken en toen hebben ze inderdaad hem aangeraden omwille van zijn karakter. Heb hem zelf ook al een aantal keer gezien en bij in de stal gestaan en ik moet zeggen dat het karakter toen echt super meeviel. Een keer op een hengstenshow. Iedereen die klapte en het deed hem niets. Zo koel dat hij bleef. En in de stal: echt heel rustig met respect naar de mens. Nu een goede hengst moet meer inhouden dan een goed karakter en nu ik er mij wat meer in verdiept heb, zal ik ook niet met hem dekken. Kan mij vinden in het commentaar wat in dat topic gegeven is in grote mate.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:32

Pasi ik heb je topic gezien, ik moet zeggen dat die meningen me niet zoveel zeggen, heeft meer met de eigen smaak te maken.
De hengst is heel interessant gefokt, dus ik ben wel benieuwd naar zijn veulens.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:37

Inderdaad maar je moet wel ver zoeken om er iets positief over te horen. Maar het is inderdaad wat je er zelf van vindt. Nakomelingen heb ik er nog niet van gezien. Ken wel een aantal mensen die ermee gefokt hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 22:06

Ja dat zal niet zo makkelijk zijn om daar achter te komen, als het vermoede karakter van de eigenaar bepalend is voor de hengst zijn kwaliteit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:06

-> FA

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 08:47

O dank je Gomir ik dacht dat het niet onder F&A viel, maar prima hoor

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:20

Kijk naar mijn avatar, en wie hebben we daar? Juist Sierappel Haha!

Ik heb bij de fokker van Sierappel gereden, en heb er nu een paard van deze fokker in bezit (lucky me!!). Ik ken de moeder van Sierappel, heb haar niet gereden. Ze is ook de moeder van Oogappel (Partout x Flemmingh, loopt nu Grand-Prix onder Aat van Essen) en Vuurappel (? (weet ik nu ff niet) x Flemming, hier gaan we nog van horen).

Ik ben erg gecharmeerd van de paarden die de fokker op de wereld laat komen en hoe ze er mee omgaan. Als het karakter van Sierappel niet goed zou zijn dan zou hij al op vroege leeftijd gekastreerd zijn, denk ik zo.
Sierappel heeft de pech gehad dat hij bij de verkeerde ruiter is terecht gekomen na Jeroen Devroe. Hier heeft hij baasje kunnen spelen Haha! het blijft natuurlijk een hengst. Maar nu dus weer bij een goede ruiter, en dat is terug te zien.

Advies ga ik je niet geven, want dat zou erg gekleurd zijn. maar misschien heb je iets aan mijn achtergrond info.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:44

hij is nochtans best gekend in Belgie hoor,maar ik denk dat zijn nakomelingen hun eerder zullen moeten bewijzen,zodat de hengst ook in een beter daglicht komt te staan.

Ik was er best van gecharmeerd

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:56

De hengts bewijst zichzelf voldoende lijkt me zoveel LT dressuur hengsten zijn er toch niet binnen het BWP en zeker niet van die leeftijd???

Ik ben dus nieuwsgierig naar zijn nakomelingen en in het bijzonder op wat voor merries.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:03

sarabande schreef:
De hengts bewijst zichzelf voldoende lijkt me zoveel LT dressuur hengsten zijn er toch niet binnen het BWP en zeker niet van die leeftijd???

Ik ben dus nieuwsgierig naar zijn nakomelingen en in het bijzonder op wat voor merries.

ik heb hem gezien op 3-jarige leeftijd op een hengstenshow en ik vond het een zure, magere en geniepige hengst. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ie op de meest onbenullige wijze werd voorgesteld. aan de longe bijgezet (veel te kort in mijn ogen) en ook nog eens door iemand die letterlijk geen kaas had gegeten van longeren. Hij sloeg naar de zweep, oren constant plat in de nek. Niet bepaald een positief beeld toen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 09:07

Ik heb hem ook gezien op de KWPN hengstenkeuring en gericht naar een jurylid slaan zal zeker niet in zijn voordeel gewerkt hebben Tong uitsteken .
Maar nu wordt hij door een onbekende amazone gewoon in de buitengebieden getraind en straalt verder geen rottigheid meer uit.
Vandaar dat ik nieuwsgierig ben

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:18

http://www.stalachten.be, hier staat hij ter dekking...
Filippe Jorissen, Jeroen Devroe en nu Murielle de Ruyter hebben hem gereden. Heeft ook nog even in de clinic in Weert (België ontmoet Nederland) meegelopen.

Heureka schreef:
Sierappel heeft de pech gehad dat hij bij de verkeerde ruiter is terecht gekomen na Jeroen Devroe. Hier heeft hij baasje kunnen spelen Haha! het blijft natuurlijk een hengst. Maar nu dus weer bij een goede ruiter, en dat is terug te zien.

Voor zover ik weet is Murielle na Jeroen Sierappel gaan rijden, en die rijdt hem nog steeds, dus vraag me dan af wie je bedoelt met de goede en de slechte ruiter

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:16

Na Jeroen heeft hij een tijdje 'rust' gehad, dat is wat ik weet. Nu idd bij huidige amazone. Maar pin me nergens op vast Haha!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:45

Ik dacht dat je wist wie hem tussen Jeroen en Murielle hem nog gereden had (en ik dacht eigenlijk dat Murielle, de vrouw van de eigenaar hem onmiddelijk erna is beginnen rijden...)