[TI] Enge Ier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Enge Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:00

Hoi hoi,
Wat we vandaag weer hebben mee gemaakt.
Dit verhaal hoor ik net van mijn vader, want ik was nog op school.
Vandaag toen mijn zusje en mijn vader naar de stad waren geweest en net thuis waren, stond er een man voor het hek.
Mijn vader praten rustig met hem.
Hij vertelde dat hij uit Ierland kwam, en bij ons in de stad was voor het asfalteren van een weg.
Hij reed bij ons langs en zag onze tinkers staan.
Toen vertelde hij dat zijn vader in Ierland een tinker fokkerij en handelstal had.
Hij handelde vooral ergens in Zuid-Limburg.
Hij vertelde dat zijn vader de vader van Wistan(1 van de paarden) heeft.
Wij hebben Wistan gecastreerd, maar volgens hem was hij als hengst zeker 20.000 euro waard.
Ik zelf vond dit een raar verhaal.
Hij heeft geen naam genoemd.
Ik vind dit maar eng, ik ben bang dat onze paarden worden gejat.
Dus wat gaan wij morgen doen?.....
Juist, heel veel sloten halen voor het hek.
Dit moest ik even kwijt, omdat ik dit nogal eng vind.
vooral omdat hij zei dat wij een mooi stel paarden hebben.
Doei doei Roos

karuna
Drukke kabouter

Re: Enge Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:25

20.000 euro voor een tinkerhengst is wel erg veel geld lijkt me ook redelijk overdreven. Het is wel een vaag verhaal van die man. Ik kan me wel voorstellen dat je er niet gerust om bent.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:04

neej en zeker niet omdat er vrij veel paarden gestolen worden.
Ik heb dat veel gelezen op internet.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:38

Toch zijn er in die landen wel tinkers die zoveel waard zijn hoor Knipoog Als ze naar Amerika geexporteerd worden zeker. Daar zie je hengsten die nog wel meer waard zijn...

Dus het zou wel kunnen hoor, al zou ik die sloten toch voor de zekerheid maar op het hek zetten, dat is sowieso nooit weg Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:38

20.000 is misschien overdreven, maar als je kijkt wat een goede Tinker bijvoorbeeld in Amerika opbrengt.... en in Ierland worden ze natuurlijk ook steeds duurder nu ze zo populair zijn.
Kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent. Een paar maanden geleden had ik ook zoiets; ik was bij mijn Tinker, toen er een jongen/man op de fiets langsreed, en vervolgens omdraaide en allemaal vragen begon te stellen. Hoe oud ze was, en dat hij haar zo mooi vond etc.. En toen vroeg hij wat zulke paarden nou kostten enzo. Heel vaag. Ik heb ook een beetje ontwijkende antwoorden gegeven, vond het zo raar..
Heb wel eventjes m'n familie gewaarschuwd (daar staat mn merrie), maar gelukkig is er verder niks gebeurd. Was waarschijnlijk toch gewoon belangstelling ofzo...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:46

Mazzel-meid schreef:
20.000 is misschien overdreven, maar als je kijkt wat een goede Tinker bijvoorbeeld in Amerika opbrengt.... en in Ierland worden ze natuurlijk ook steeds duurder nu ze zo populair zijn.
Kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent. Een paar maanden geleden had ik ook zoiets; ik was bij mijn Tinker, toen er een jongen/man op de fiets langsreed, en vervolgens omdraaide en allemaal vragen begon te stellen. Hoe oud ze was, en dat hij haar zo mooi vond etc.. En toen vroeg hij wat zulke paarden nou kostten enzo. Heel vaag. Ik heb ook een beetje ontwijkende antwoorden gegeven, vond het zo raar..
Heb wel eventjes m'n familie gewaarschuwd (daar staat mn merrie), maar gelukkig is er verder niks gebeurd. Was waarschijnlijk toch gewoon belangstelling ofzo...

Uh dat vragen ze mij wel zo'n 3 keer per maand, ik ga me daar echt niet druk om maken!

tinkerxxlufxx: heb je een naam? Dan kan ik het even natrekken!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:05

Toevallig weet ik welke jongen Mazzel-meid bedoelt... en dat was echt een vage gast waarbij je die interesse niet zomaar verwacht Knipoog

Maar 'tinkerxxlufxx'. Ieren zijn bijna altijd eng geloof ik ondertussen!
Zouden ze onze mooie Nederlandse Tinkers terugwillen? Dromen

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:31

Ik kan me voorstellen dat je niet gerust bent en een slot is idd niet verkeert natuurlijk, maar denk je dat een dief eerst een praatje gaat maken met degene waar hij iets gaat weghalen? Zou niet slim zijn toch? Maar je weet het natuurlijk nooit!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 06:06

snowdon schreef:
Toevallig weet ik welke jongen Mazzel-meid bedoelt... en dat was echt een vage gast waarbij je die interesse niet zomaar verwacht Knipoog

Precies Lachen en juist daarom vond ik het zo raar.

Zijn idd maar zat mensen die zeggen dat het een leuk paard is enzo. Maar als mensen perse moeten weten wat zulke paarden nou kostten enzo Verward dat vind ik wel raar

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 11:52

neej ik vroeg mijn vader ook naar een naam, om het optezoekken in bijv de papieren.
en ze kunnen misschien wel gaan praten om tekijken of er een slot of zo op zit.
ik ga eens bij ons in de stad kijken waar ze aan het astvalteren zijn.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:53

Sokkebok schreef:
Ik kan me voorstellen dat je niet gerust bent en een slot is idd niet verkeert natuurlijk, maar denk je dat een dief eerst een praatje gaat maken met degene waar hij iets gaat weghalen? Zou niet slim zijn toch? Maar je weet het natuurlijk nooit!

Ja maar zo zijn ze soms wel. Bij ons in de winkel is 1 keer een snelkraak geweest en 1 keer poging tot. En beide keren zijn de dieven eerst overdag in de winkel geweest om te kijken hoe ze het moesten aanpakken.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:23

Citaat:
Ieren zijn bijna altijd eng geloof ik ondertussen!

Oi!! Nors opkijken Er zit een hele grote sterke Ier naast mij op de bank! Knipoog Pas maar op!