Hamorka komt uit de bekende Karla/Morka stam.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=33264
Hier is ze een paar maanden drachtig van Ronaldo.
Wedstrijdfoto toen ze 13 was.
Dit is een foto van toen ze een jaar of 12 was.
Deze is van drie weken terug.
Hamorka heeft toen ze nog niet van mij was drie veulens ter wereld gebracht.
Murdock v. Zeoliet, was Z2 dressuur, nu weer Z2 dressuur onder een blind meisje.
Novella v. Cabochon, verkocht wegens een draadbeen, B dressuur.
Pardoes v. Hinault, L dressuur en springen, B SGW
Tevens is ze uitgebracht tot en met de M1 dressuur.
Tussendoor heeft ze nog wat gezwerfd tussen wat verschillende eigenaren, was zogenaamd niet hanteerbaar.
Toen hebben wij haar gekocht, ik was er binnen anderhalf jaar Z1 dressuur mee. Toen ik moest stoppen wegens de drachtigheid van Ronaldo.
Wonder Woman v. Ronaldo. Nu drie jaar
Attitude v. Future. Is nog weinig over te zeggen. Als veulen wel een statig dier, goed bewegen, krachtiger en groter dan Hamorka, en zeker ook een betere stap.
Hamorka zelf staat achter wat frans, haar rug mocht mooier zijn, mocht meer hals hebben. Zeker onder het zadel. Moeten dus absoluut niet inleveren op de halslengte, en heeft persoonlijk een mooie hengst nodig ( daar verschillen de meningen natuurlijk over wat mooi is).
Hamorka is wel op driejarige leeftijd aangeboden op de stamboekkeuring, echter niet ster geworden wegens een hazehak. Fokt dit overigens niet door. Geen van alle nakomelingen hebben dit.
Wordt binnenkort uitgebracht in de Z2 dressuur. En is in het verleden kringkampioen in de B dressuur geweest en wordt nu weer uitgebracht door een andere amazone in de L2 dressuur.
Het is geen gemakkelijke tante, snel beledigd. Maar ik denk dat als ze onder 4 verschillende ruiters in de sport heeft gelopen, ze toch niet echt een rotkarakter heeft. Haar meeste nakomelingen hebben wel een goed karakter, ze gaan voor je door het vuur.
Wat ik zou willen verbeteren op haar is: Hoger op de benen, wat moderner type fokken, met meer halslengte, mooiere rug, meer kracht en swung in de beweging.
Dit jaar gust gebleven van Ravel ( Contango x Democraat). Volgend jaar met dv is een optie, maar hou graag wat andere hengsten in mn achterhoofd.

)
.