Paard op naam laten zetten?Lid worden KWPN?Waarom wel/niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Paard op naam laten zetten?Lid worden KWPN?Waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 11:08

Ik heb vorige week een 3-jarige KWPN'er ruin gekocht.
Vandaag heb ik hem door mijn dierenarts laten chippen (was nog niet gedaan) en nu moet ik dus ook beslissen of ik hem op mijn naam wil laten zetten....wat is hier het voordeel/nadeel van? (ik heb een 3-jarige Sir Corland)

En wat is het voordeel/nadeel van lid worden van het KWPN?

Tevens moet ik nu het paspoort naar het stamboek opsturen...jullie maken gewoon kopieen van het paspoort voordat je het op stuurt neem ik aan??

Graag reacties!!

LDRD

Re: Paard op naam laten zetten?Lid worden KWPN?Waarom wel/ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:27

Of het voor jou voordelen heeft betwijfel ik, maar de fokker zal het heel plezierig vinden als je hem op naam zet, hij blijft dan namelijk traceerbaar.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:19

Wanneer je bij het chippen de papieren opstuurt ben je voor 20 euro, op papier eigenaar en hoef je geen lid te worden. Eenmalige kans om dit te doen, anders zul je eerst lid moeten worden en ben je duurder uit.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:23

ik heb ook paarden op mn naam staan, en ben niet lid van het kwpn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:28

Voordeel is dat je de In De Strengen krijgt en dat je met je ruin aan keuringen e.d. mee kan doen als je dat zou willen. Als je dat niet gaat doen zou ik hem alleen op naam zetten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:31

LDRD schreef:
maar de fokker zal het heel plezierig vinden als je hem op naam zet,

En ook de fiscus voor de verkoper. Jij bent al bekend nu via het chipnummer en je dierenarts.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:16

[***] schreef:
Als je dat niet gaat doen zou ik hem alleen op naam zetten.

Hoe doe je dat dan?

Die van mij was bijvoorbeeld al gechipt toen ik hem kreeg op naam van de fokker. Hoe zou ik hem dan op mijn naam kunnen krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:29

Contact opnemen met het KWPN. Je stamboekpapier aangetekend opsturen en dan krijg je het met je naam erop terug. Ik weet niet wat het kost, voor leden is het gratis.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:39

Voor zover ik weet moet je dan eerst lid worden en dat hoeft van mij niet zo nodig Dan maar niet op naam, toch rechtstreeks van de fokker gekocht. Bedankt iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:56

Je hoeft niet eerst lid te worden. Je kan ook als niet lid je paard op naam zetten. Dan is het alleen niet gratis.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:03

Wij hadden gebeld en we MOESTEN lid worden van het KWPN. Hadden gewoon geen andere keus. Verward Krijg nu dus "in de strengen", maar doe niet mee aan keuringen. En "in de strengen" staat eigenlijk precies hetzelfde als in de hoefslag en paard en sport. Tong uitsteken (vind ik dan)

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:43

Heb even op de site gekeken:

Hoe moet ik mijn paard overschrijven op mijn naam?
Om een paard over te laten schrijven op uw naam moet u lid zijn van het KWPN. Het overschrijven is gratis. U dient de originele stamboekpapieren van het betreffende paard, liefst aangetekend te sturen naar KWPN, afdeling Stamboek, Postbus 156, 3840 AD Harderwijk. Met daarbij de gegevens van de nieuwe eigenaar waar het paard naartoe overgeschreven dient te worden.

(www.kwpn.nl)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:08

Zo'n vraag op bokt ontaard altijd in de discussie wel en niet lid moeten worden. Je MOET lid worden. Als je een paardenpaspoort heb is het echter een andere verhaal en veel mensen halen dat dus door elkaar.

Dus voor eens en altijd: Als je de stamboekpapieren op jou naam wilt zetten MOET je lid worden.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:40

ALLEEN bij Chippen is de mogelijkheid om voor 20 euro over te schrijven ZONDER lid te worden. Voor alle andere gevallen zul je eerst lid moeten worden.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:07

ja, ik had het ook gevraagd.

nu heb ik een merrie veulen gekocht, heb dus 2 kwpn merrie, zal ik het volgend jaar dus doen!

maar een vriendin van mij heeft wel alleen maar een kopie gestuurd, en niet de originele...een kopie van de vliegende blad.

maar, wordt u naam ergens op de papieren geschreven? en als ja, waar?

en voor de naam van een paard officieel te veranderen, hoe moet dat?

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:15

het is mogelijk om een paard op naam te zetten zonder lid te worden, maar dan moet het direct gebeuren bij het chippen.

wij hebben nl al een paar keer een paard of pony verkocht en die mensen wilden eigenlijk geen lid worden, maar wel het paard op naam hebben.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:36

Sammie schreef:
Zo'n vraag op bokt ontaard altijd in de discussie wel en niet lid moeten worden. Je MOET lid worden. Als je een paardenpaspoort heb is het echter een andere verhaal en veel mensen halen dat dus door elkaar.

Dus voor eens en altijd: Als je de stamboekpapieren op jou naam wilt zetten MOET je lid worden.

Hm vreemd dan, mn paard stond ook al jaren niet op mijn naam, en bij het chippen zijn de papieren opgestuurd naar het KWPN. Kreeg daarna netjes een paspoort+nieuwe papieren. En ben dus nooit lid geworden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:52

Moeilijk he lezen...

Citaat:
het is mogelijk om een paard op naam te zetten zonder lid te worden, maar dan moet het direct gebeuren bij het chippen

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:11

Ik hb hetzelfde gehad. Mijn paard was 1 maand voor de verkoop gechipt en stond op naam van de vorige eigenaar. Om het paard op mijn naam te krijgen, moest ik dus lid worden van het KWPN. Ik geloof dat het € 75,- kost. Heb het maar gedaan en gelijk mijn lidmaatschap weer opgezegd. In den Strengen vind ik ook niet echt heel erg interesant. De diverse hengsten e.d. zeggen mij niet zo veel. Maar het hoort erbij.

Helaas, maar waar. Is je paard gechipt en wil je het op je naam laten zetten, dan moet je lid worden.

Ik heb trouwens het paspoort en de papieren zelf langs gebracht, maar ik woon dan ook in de buurt. Ik vond het een behoorlijk risico om het op te sturen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:43

Ik ben laatst wel lid geworden om Ko over te zetten op mijn naam
Dit had ik nodig om een duplicaat-paspoort aan te vragen (origineel is zoek)

Ik had toen wel geinformeerd en ze zeiden toen ook aan de telefoon dat je met het lid worden ook direct weer op kan zeggen als je dat wilt.

Maar mijn andere paard heb ik toen laten chippen (toen dat een aantal jaar geleden net allemaal van start ging) en met die paspoortaanvraag werd er toendertijd gratis en zonder lid te worden het kwpn-papier ook overgeschreven. Is dat nu niet meer zo?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:18

Lees eens terug.... Dromen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:43

Er staat mij iets van bij dat als je in de laatste helft van het jaar lid wordt je de volle mep niet hoeft te betalen als je gelijk weer opzegd. Maar persoonlijk zou ik het niet doen bij een ruin. Wat is de meerwaarde? Imo niks.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:46

Nou volgens mij wel hoor Anne, het is dan wel zo dat je de andere ids van dat jaar ontvangt, als je daarom vraagt. Haha! Lekker zo'n pakket thuis Haha!

Als je niet geintresseerd bent in (kwpn) fokken, fokkerij en sport oid. en je hebt een ruin kun je het net zo goed niet doen. Ben je wel geintresseerd in het kwpn paard en de sport e.d. en je hebt een ruin dan kun je het overwegen. Heb je een merrie waar je mee wilt doen aan de keuringen en ooit misschien een veulen mee wilt fokken vind ík het een pré.