[H][KWPN]SandroHit of Florencio bij Z2dress Junior-merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

[H][KWPN]SandroHit of Florencio bij Z2dress Junior-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:39

Hengsten hebben we al op het oog maar er is nog steeds een twijfel of bij deze merrie nou de hengst Sandro Hit of de hengst Florencio gebruikt moet worden..... Aanstaand voorjaar moet ze gedekt worden.

Ze is een Keur - Sport (dress) merrie van Junior STV X Cabochon X Luitenant Generaal. Haar moeder is ook Keur - Sport (dress). De stokmaat van deze merrie is 1.68m. Het is een voorwaartse merrie die een hoop levenservaring heeft en zich netjes kan gedragen in de normale (wedstrijd-) omstandigheden. Ze is genoeg gewend. Ze hoeft niet meer in de sport te lopen en zal nu definitief ingezet worden als fokmerrie.

Duidelijkere foto is er (nog) niet maar ik hoop dat jullie ook wat aan DEZE foto hebben en een advies willen uitbrengen. WELKE HENGST JULLIE ZOUDEN KIEZEN. (PB-en mag ook hoor, maar dan kunnen anderen niet je mening zien...)
Dan maak ik gelijk gebruik van de gelegenheid dat er GEEN gebruik wordt gemaakt van een ANDERE hengst.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 24-09-06 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags in titel!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: SandroHit of Florencio bij Z2dress Junior X Cabochon-mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:42

Geen van beide
Waarom wil je per se deze hengsten erop?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:52

Hoe kom je zelf zo bij deze beide paarden. Verward behalve een duitse papiertje en commerciele namen zie ik geen tot zeer weinig overeenkomsten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:50

Ik ben ook erg benieuwd waarom je zelf deze twee hengsten gekozen hebt.

Venetia

Re: [H][KWPN]SandroHit of Florencio bij Z2dress Junior-merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:50

Ik zou voor Sandro hit gaan. Ondanks dat ik zelf heel gecharmeerd van Florencio ben, denk ik dat je merrie de bloeduitdrukking en tritt van Sandro hit super kan gebruiken.
Je merrie lijkt sterk en krachtig en met goede bovenlijn, haar bloedlijn verankert dat ook. Dat combineert super met Sandro hit, die aan zo'n merrie extra ras, adel, voorbeen en lossigheid kan toevoegen

Florencio heeft m.i. wel een merrie met redelijk wat bloed nodig.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:24

TS stelde nadrukkelijk dat er niet zal worden afgeweken van de 2 mogelijkheden die ze nu voor ogen hebben. Laten we daar gewoon even vanuit gaan: Voor behoud van de bouw van je merrie zou ik geneigd zijn om ook voor Sandro Hit te gaan. Ik denk namelijk dat als je voor Florencio kiest, je misschien gaat inboeten op de rug/achterhand. Florencio past namelijk in mijn ogen het best op een massale merrie die wat verfijning kan gebruiken en ik zou jouw merrie niet verder verfijnen. Ik vind, afgaande van deze ene foto, je merrie zeer sprekend!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:28

Ik zou voor Sandro Hit gaan, ben niet zo weg van Florencio en vind zijn rapport behoorlijk tegenvallen...

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:31

Dankjewel Venetia! Jij hebt kennelijk WEL begrepen dat we ALLEEN van bovenstaande hengsten (Florencio en Sandro Hit) gebruik willen maken. Reacties met "WAAROM wil je deze hengsten gebruiken"? Hebben we geen boodschap aan! Daarvoor is deze topic ook niet gestart. We gebruiken OF Florencio OF Sandro Hit, klaar. Maar het is fijn om te lezen van andere bokkers, die ervaring hebben met de fokkerlij, WAAROM ZIJ 1 van de twee hengsten zouden gebruiken bij deze merrie. Jij hebt het fijn onderbouwd Venetia.... De bovenlijn klopt inderdaad van deze merrie van wat er nu tegenwoordig gewenst is op keuringen. Ze heeft ook hele mooie cijfers voor het exterieur en haar gangen. De galoppade van Florencio spreekt ons erg aan.....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:36

Downhill schreef:
Dankjewel Venetia! Jij hebt kennelijk WEL begrepen dat we ALLEEN van bovenstaande hengsten (Florencio en Sandro Hit) gebruik willen maken. Reacties met "WAAROM wil je deze hengsten gebruiken"? Hebben we geen boodschap aan! Daarvoor is deze topic ook niet gestart. We gebruiken OF Florencio OF Sandro Hit, klaar. Maar het is fijn om te lezen van andere bokkers, die ervaring hebben met de fokkerlij, WAAROM ZIJ 1 van de twee hengsten zouden gebruiken bij deze merrie. Jij hebt het fijn onderbouwd Venetia.... De bovenlijn klopt inderdaad van deze merrie van wat er nu tegenwoordig gewenst is op keuringen. Ze heeft ook hele mooie cijfers voor het exterieur en haar gangen. De galoppade van Florencio spreekt ons erg aan.....

Vind ik erg jammer. Zou graag de beweegredenen willen weten om met een van deze hengsten te dekken Lachen

Heeft de merrie al meer veulens gegeven? Zoja van welke hengsten en hoe was dat uitgepakt Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:37

Nou Nou, ietsje minder mag ook wel hoor, het was gewoon nieuwsgierigheid naar de reden. Daarnaast zijn het 2 totaal verschillende hengsten. De reden vergaat mij dan ook totaal Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:29

Daar hebben jullie een beetje gelijk in Cayenne en Youngster.
Bloos sorry.
Maar we willen een hengst gebruiken die "de zwakke" punten van de merrie kunnen VERSTERKEN. We hebben daar een, ik noem het maar "rotstudie", op gedaan want we zijn er lang mee bezig geweest en alles op papier gezet.
Een voorbeeld welke ik uit mijn hoofd weet is dat de verzenen van het toekomstige veulen hoger mogen zijn want bij de merrie zijn ze krap aan "goed" en dus aan de lage kant. Maar zo ook dat we een galoppade willen hebben die NOG BETER wordt.

De boeg van deze merrie is bijvoorbeeld door de keurmeester van het KWPN "excelent" genoemd en dan MAG je een hengst gebruiken die dat "misschien" wat minder heeft. Dit gaat in ieder geval dan niet ten koste van het veulen.... En zo zijn er nog zoveel voorbeelden waar ik nu alweer de kriebels van krijg omdat we NET klaar zijn met die "studie". Knipoog Voorlopig wil ik die hele "studie" niet meer zien.... Cool

Daar komt bij dat wij er onderling niet uitkomen WELKE hengst nu mag dekken. 1 wil pertinent Florencio en de ander wil pertinent Sandro Hit. Beide hengsten hebben ook zwakke en sterke punten. Een eindeloze discussie is er vooraf geweest (hadden jullie niet bij willen zitten denk ik... Haha! . Er is nog tijd om de definitieve beslissing te nemen.

Maar om een hengst te "onderbouwen" WAAROM JUIST die voor deze merrie gebruikt moet worden, hoor ik graag ook van andere fokkers op bokt. Er MOET TOCH 1 hengst afvallen: maar welke???? Ik hoop dat jullie kunnen helpen door meer info, zwakke en sterke punten, te geven op (nakomelingen) van deze hengsten SANDRO HIT EN FLORENCIO... Pling

Handig voor jullie is om te weten dat er sprake is van "VERLIEFDHEID" op deze 2 hengsten en dus, na studie of het wel past, BESLOTEN is 1 van deze 2 hengsten te gebruiken.

Bij deze wil ik ook alle bokkers bedanken die mij via PB een mening hebben gegeven waar ik heel wat aan heb!!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:33

Thanks voor de uitleg, komt zo al een heel stuk beter over.

Hoe is het karakter van de merrie? Ik neem aan dat je bekent is dat Sandro hit behoorlijk strooit qua maat en ook niet heel super is in het karakter Lachen Wel een punt om mee te nemen denk ik.

Nogmaals mijn vraag of ze al eerder nakomelingen heeft gehad?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:41

youngster schreef:
Thanks voor de uitleg, komt zo al een heel stuk beter over.

Hoe is het karakter van de merrie? Ik neem aan dat je bekent is dat Sandro hit behoorlijk strooit qua maat en ook niet heel super is in het karakter Lachen Wel een punt om mee te nemen denk ik.

Nogmaals mijn vraag of ze al eerder nakomelingen heeft gehad?

Huh ik dacht dat Sandro Hit juist bekend staat om zijn zachtaardiger karakter?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:55

petraaken schreef:
Huh ik dacht dat Sandro Hit juist bekend staat om zijn zachtaardiger karakter?

Ik hoorde in duitsland juist weer andere verhalen Bloos

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:11

Ze heeft een super karakter. Het is een beetje een "man-wijf" en laat zich niet snel gek maken. Een paard wat je graag wil opvouwen en mee in bed wil nemen om mee te knuffelen....... Haha! Helaas past het niet in bed... Ook niet als je haar zou "opvouwen"....... Bloos

ja een obelisk en een ub40. ze staat ook op paardenfokken.nl "pocahontas"
Obelisk ging wel maar ub40: neeeeeee niet het type veulen waar wij voor "vallen".....

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:18

Ik zou voor Sandro Hit kiezen, in ieder om de rede dat deze hengst zich al bewezen heeft en je al veel meer over zijn nakomelingen weet wat hij vererft e.d. Dat is nog niet bekend bij Florencio (hoe de veulens uitgroeien). Of de merrie moet al verschillende veulens hebben gehad en dat je weet hoe de merrie fokt, anders zou ik altijd voor een bewezen vererver gaan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:20

Hmm als de UB40 niet bevalt weet ik niet of het Sandro hit bloed je gaat bevallen Lachen
Dan zou ik eerder voor Florencio gaan, alleen vind ik de nafok nogal tegenvallen Bloos

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:01

He bij de handje. Geen van beide!!! Als je goed je huiswerk hebt gedaan, dan had je geweten dat Sandro Hit niet echt maat fokt. Qua tritt en rittigheid en type zit je wel goed. Florencio fokt alleen goed bij een luxe merrie, dus past hier niet echt op.

Ken de merrie, dus daar hoef je me niks wijs over te maken.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 13:19

Think:
Wij KIEZEN 1 van beide hengsten! WIE zegt dat wij MAAT willen fokken?
Waar wij RAZEND nieuwsgierig naar zijn is waar jij deze merrie van kent. Je hebt namelijk NIETS in je profiel staan en je hebt sinds juni 2006 een (nieuwe?) bokt-account.
Eigenaar ben JIJ niet van deze merrie geweest!

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:15

Nou wat moet je met een pony. Of wil je hem fokken ipv vinden!!!! Ken genoeg van de fokkerij (ervaring) om te weten dat deze comb.niet past op deze merrie. Lijkt meer op een trandy fokkerij. Welke hengst is populair, maar wat heeft dat met een goed veulen fokken te maken.

Razend nwsch he!!!!! goed zo, ga verder met je speurwerk!!

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:56

Succes met je florencio of sandro hit. We zullen zien over 3 jr.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:00

Think schreef:
Nou wat moet je met een pony. Of wil je hem fokken ipv vinden!!!! Ken genoeg van de fokkerij (ervaring) om te weten dat deze comb.niet past op deze merrie. Lijkt meer op een trandy fokkerij. Welke hengst is populair, maar wat heeft dat met een goed veulen fokken te maken.

Razend nwsch he!!!!! goed zo, ga verder met je speurwerk!!

Rustig aan zeg.. Je kan het ook normaal brengen waarom je denkt dat het niet past Lachen

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:35

ik reageer net zoals zij altijd reageerd. Bijdehand, bot en niet tactvol

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:44

think als je niks zinvols te zeggen hebt kun je je beter niet in dit topic mengen!
Ik moet nog veel te veel leren over fokken om een oordeel te vellen al hoewel ik Sandro Hit wel mooier vind dan Florencio, maar goed ik ben wel nieuwschierig welke hengst je kiest Downhill!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:49

Think schreef:
ik reageer net zoals zij altijd reageerd. Bijdehand, bot en niet tactvol

Volgens mij heeft zij haar posts duidelijk aangepast. En daarbij je hoeft niet zo terug te reageren Lachen