Verwachte stokmaat van mijn haflinger???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

Verwachte stokmaat van mijn haflinger???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:26

Hallo,

ik ben erg benieuwd hoe hoog mijn haflinger merrie ongeveer zal worden.
ik weet dat het heel moeilijk te zeggen is maar ben toch wel een beetje nieuwsgierig er naar.
het is een merrie en is nu bijna 15maanden.
vandaag heb ik haar gemeten de schofthoogte op het moment is 1.25m en de kont is 1.30m.
ik weet ook niet wat ongeveer de gemiddelte hoogte van een jaarlinger merrie haflinge ris en of dit beteje in de richting kom.
ik hoop reacties t ekrijgen ik denk zelf dat ze de 1.45m wel zal halen war denken jullie?
de vader is Atlantic en de moeder Maria van de Heikant misschien zeggen jullie dit iets zodat je ook naar de schofthoogte van de ouders kan kijken.

gr wendy

Eas_Mon

Re: Verwachte stokmaat van mijn haflinger???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:09

Wat is de stokmaat van de ouders?

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:49

de vader is 1.50m
de moeder weet ik niet ken ik ook niets over vinden op het internet ofzo.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:29

ik denk niet dat ze de 1.45 zal halen. Normaal zou ze dan nu al minstens 1.35 moeten zijn. Maar dit hangt er echt van af hoor. Ik zit ook met een soortgelijk probleem van gissen. Mijne zijn hengsten en zijn nu de ene 1.40 en de andere is op 5 maanden een 3 cm gegroeid en is nu bijna 1.44. Een toch dachten we dat ze beiden de 1.45 zouden halen wat nu blijkt dat de ene erover zal zijn als hij volwassen is. Ze zijn nu 2 jaar en 5 maanden.

Zo ken ik een ruin bij ons op stal die is van zijn twee jaar naar zijn vier jaar 10 cm gegroeid.

Als ik uw gegevens zie dan denk ik 1.40. Er zijn laatbloeiers ook. Mss wordt ze toch groter.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:57

ik zou het niet kunnen zeggen, wat ik wel weet, is dat mijn 6 jarige merrie, vanaf dat ik haar kocht toen ze 6 was, tot nu ze 8 is, ruim 2 cm gegroeid is......
ik kocht haar toen was ze 1.48, nu is ze ruim 1.50......