Citaat:Tot onze grote teleurstelling en met immens grote verbazing is onze hengst Ambassador afgekeurd naar aanleiding van zijn verplichte afstammelingen onderzoek.
Men mag zich afvragen wat deze keuring nog voor nut heeft.
Ons inziens wordt deze keuring speciaal gehouden vóór de fokkers. Nou, deze fokkers zijn nu toch wel de dupe geworden en zullen zeker niet meer snel een jonge hengst gaan gebruiken.
Kosten noch moeite worden gespaard, 4 jaar lang wordt de hengst gekeurd en wordt deze hengst zelfs bovenin geplaatst; en dan nu ineens het vernietigende oordeel : niet goedgekeurd!
Hebben de heren dan jaren staan te slapen of misschien hun huiswerk niet goed gedaan? Had er dan al niet eeder ingegrepen moeten worden zodat de fokkers een duidelijk signaal kregen?
Men spreekt over een strenger fokbeleid, wat dat dan ook mag inhouden, maar voer dat dan ook door op provinciale keuringen en Elite keuringen etc.
Vele vragen en weing bevredigende antwoorden.
Ons streven is samenwerken, op èèn lijn proberen te zitten en elkaar als gelijke behandelen; dan is er veel mogelijk.
Let wel: Heren juryleden, Ambassador mag dan wel niet meer de fokkerij dienen, maar zijn nakomelingen, waar U zo weinig vertrouwen in toonde, zullen zeker in de toekomst, zowel in de fokkerij, op keuringen als in de sport, van zich laten horen en daar geloven wij absoluut in !!!!!
Namens de Kymmelshof willen wij langs deze weg iedereen die aan het onderzoek heeft meegewerkt nog eens hartelijk danken voor alle inzet en steun.
Met vriendelijke groet, de Kymmelshof
Alabaster: afgekeurd
Amor van het Kwistelgelt: goedgekeurd
Ambassador: afgekeurd
Wirbelstein: goedgekeurd
Stallone: afgekeurd
Arko van het Leefdalhof: afgekeurd
ik heb het even van het haflingerforum afgeplukt, ik dacht dat jullie het ook wel interessant vonden

ik begrijp niet waar de KVTH naar toe wil hoor! Het lijkt meer vriendjespolitiek dan echt jureren.....