[TI] Het verschil tussen tinkerstamboek en het ics?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenda21

Het verschil tussen tinkerstamboek en het ics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 11:14

Wie kan mij vertellen wat precies de verschillen zijn tussen het tinkerstamboek en het ics?

missnynke

Re: Het verschil tussen tinkerstamboek en het ics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:18

Het cobstamboek is volgens mij geen officieel stamboek meer, doordat een dominant echtpaar er een zootje van gemaakt heeft.

Vroeger waren er wel twee verschillende stamboeken, het verschil was toen dat het tsb meerdere soorten tinkers goedkeurde, terwijl het cobstamboek, jawel, alleen de cobtypes aannam. sommige tinkerhengsten stonden bij beide geregistreerd.

jes29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:30

Het ICS is wel een officieel stamboek. Waarvan het moederstamboek in duitsland is gevestigt. Het NTS is ontstaan in Nederland en maakt een onderverdeling in vier rastypen van de tinker.

Beide stamboeken zijn even goed en even leuk! Je kan ook even op hun site kijken. Via google te vinden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:40

www.tinkerstamboek.nl

www.irishcob.nl

Neem eens een kijkje op de websites, mail de betreffende stichting/vereniging en ga eens langs keuringen! Vorm hiermee je eigen mening Knipoog
Hier op bokt zijn de meningen zo verdeeld en spreekt iedereen uit persoonlijke ervaringen en veelal komen er onjuistheden naar voren.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:50

ik kan niet anders dan me volledig aansluiten bij snowdon!!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 07:35

ook ik ga geheel met Snowdon mee

@missnynke, houd nu eens op met moddergooien, met beide stamboeken gaat het prima, ik bemerk geen wrijving meer onderling, wat erg prettig is, ze hebben beide hun eigen manier van keuren enz,
en als je niet eens weet hoe het op dit moment gaat met het ICS, moet jeje er eerst in verdiepen voordat je uitspraken doet, wat je namelijk nu hebt neergezet klopt van geen kant.

normaal gesproken probeer ik me nooit te mengen in dit soort topics, maar ik vind het gewoon echt niet juist als er foute informatie verstrekt word.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:47

ook ik sluit me aan bij bovenstaanden,
overigens vind het best typisch dat er telkens weer de vraag komt hoe het zit,er lopen volgens mij al verschillende topics over.
kan er geen sticky gemaakt worden met de verschillen op een rijtje ofzo?
nu komt er telkens zo'n ruzie achtig sfeertje te hangen en dat is toch echt nergens voor nodig?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:06

Moderatoropmerking:
Slotje aangezien dit al rgelmatig besproken is. Een sticky hierover lijkt me dus een heel goed idee. Een vrijwilliger is van harte welkom Ja