Welthit ll, wat voor veulens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anydale

Welthit ll, wat voor veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 20:55

We hebben onze merrie dit jaar laten dekken door Welthit ll. Nou vroeg ik me af wat voor veulens daar doorgaans uitkomen. Heeft hij veel kleurvererving? Zoja dan zou dat wel mooi zijn. Ik zal nog even wat gegevens over onze merrie geven, ze is nu 3,5 jaar oud en haar afstamming is Magic Ronaldo x Roemer. Puur dressuurbloed dus! Zelf is het een lichte koffievos.

Ketaki

Re: Welthit ll, wat voor veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:09

ik volg dit topic ook.
trouwens.
zie op sporthorses veel dat bijna alle welthit 2 heel duur zijn, waarom eigenlijk?
zijn ze zo zeldzaam geworden ofzo

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:23

viewtopic.php?f=10&t=592886&hilit=

Welt Hit II x Elcaro, ietwat lui vanuit het achterbeen (staat Welt Hit ook om bekend), maar heeft wel de mogelijkheid te schakelen en te dragen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:41

dat is op H@W, dit is een vraag over de karakter van de welthitjes.

hoeveel welt hitjes heb je eigenlijk 3 toch

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:45

Ik heb bij een fokker gewerkt waar we n stedinger x welt hit 2 hadden staan (een merrie), en dat was echt n kasteel! ze was wel wat schuw maar super beweging (voor foto: www.amazingstables.nl, Abanobi)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:48

Ketaki schreef:

TS is benieuwd naar nakomelingen, vraagt niet puur naar karakter. En als het over karakter gaat, daar staat ook 1 en ander over hoor in het topic op HAW Pling

Haar volle zus is trouwens zwartbruin, ze komen uit een donkerbruine moeder.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:49

over het algemeen vererft welt hit II wel z'n kleur, hij vererft zijn aftekeningen zowieso heel erg, ik heb een 4jarige merrie die ook heel veel op hem lijkt, welt hit heeft op de linkerkant van zijn buik een donkere vlek een soort moedervlek mijn merrie heeft dat ook, precies dezelfde plek. Welt hit zijn niet makkelijk in de omgang, ze hebben een eigen willetje en zijn snel beledigt, maar als je ze voor je gewonnen hebt dan lopen ze de sterren van de hemel. laurens van lieren reed laatst op horse-event ook met een welt hit, echt een KANON die was echt enorm groot, mijn merrie is dat niet, maar dat zal wel aan de moeder liggen, die was ook niet al te groot. voor foto's kun je in mn profiel kijken of in de link in mn onderschrift.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:57

Remember schreef:
Ketaki schreef:

TS is benieuwd naar nakomelingen, vraagt niet puur naar karakter. En als het over karakter gaat, daar staat ook 1 en ander over hoor in het topic op HAW Pling

Haar volle zus is trouwens zwartbruin, ze komen uit een donkerbruine moeder.

dat is waar, maar even een "rare vraag"

waarom zijn alle welt hitten zo duur

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:00

over het algemeen doen de welt hit's het goed in de sport, en ze doen het vaak ook goed in de fok.. dus misschien vandaar..

edit; omdat de meeste welt hit's ook mooi kort zijn in de rug hebben ze vaak meer aanleg tot passage/piaffe.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:01

wat bedoel je met kort in de rug?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:05

nou, de meeste 'moderne' hengsten staan in het rechthoeksmodel zoals ze dat noemen, en zijn vaak wat langgelijnder en langer in de rug. ze zijn gewoon echt wat langer, de welt hit's zijn over het algemeen vrij kort, en staan dus minder goed in het rechthoeksmodel en zijn vaak gewoon echt beter in de verzameling + passage/piaffe omdat ze beter de achterhand onder kunnen plaatsen omdat ze zo kort zijn. van nature hebben ze niet een hele sterke achterhand, maar ze kunnen hem er (mits er een goede ruiter op zit) wel goed onderzetten, als je dit dan op kunt vangen op de goede manier kun je daar in de verzameling heel veel profijt van hebben.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:07

kunnen jullie ook bepaalde karakter trekjes noemen van de welt hitjes?

en zijn ze lastig onder het zadel?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:12

ze zijn vaak wat wantrouwig naar mensen toe en mogen echt niet iedereen, mijn merrie is een echte dame en wil ook zo behandelt worden, is in de omgang snel beledigt, hoewel ze onder het zadel daar niet zo veel last van heeft. ze is dan juist heel werkwillig en wil echt vooruit, ze is wel vrij heet en wil ook wel écht aan de slag, ze vind de meeste oefeningen gewoon erg makkelijk en vind alles een spelletje en leuk, als ze ooit in het verzet gaat of ze wil er af en toe ff uitpiepen dan blijven de oortjes naar voren, want het is wel leuk allemaal Knipoog ze zijn heel vaak heel vrolijk. ze was trouwens ook heeeeel braaf met zadelmak maken. maar je moet wel het vertrouwen van ze winnen..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:15

zijn ze ook erg kijkerig?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:17

jaa dat wel, tenminste thuis wel erg, op vreemd terrein blijkt ze (wonderbaarlijk genoeg) erg rustig, en juist van alle aandacht en al die commotie te genieten, ze zijn wel erg stress gevoelig (zowiezo vrij gevoelige paarden.. )

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:18

Bijrijdpaard van mij is een Welt Hit II, voor foto's, zie profiel, onder naam "Oreino". Erg leuk en lief beestje, echt een fijn karkater, en heeft zeer veel aanleg voor de dressuur, ook op hoger niveau. Sprongetje maken is hij echter ook niet slecht in. Qua aftekeningen valt het bij hem wel mee, en ook hij heeft de mooie donkere kleur meegekregen. Lachen Wel is hij erg eenkennig, en schrikt hij ook behoorlijk snel.
Maar goed, heb gehoord dat dit bij de meeste nakomelingen zo is Knipoog

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:13

Leuk om al die eigenschappen te horen.
Mijn hooghartige merrie verwacht komend jaar een Welt Hit kind en ik vrees voor het karakter, daar de moeder ook al zijn bijdehande tante Beth is.

Wel heeft de merrie een heel goed bewegend achterbeen ( sowieso mooie bewegingen ).

Ik wacht rustig af ... Knipoog

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:34

DresslOver schreef:
nou, de meeste 'moderne' hengsten staan in het rechthoeksmodel zoals ze dat noemen, en zijn vaak wat langgelijnder en langer in de rug. ze zijn gewoon echt wat langer, de welt hit's zijn over het algemeen vrij kort, en staan dus minder goed in het rechthoeksmodel en zijn vaak gewoon echt beter in de verzameling + passage/piaffe omdat ze beter de achterhand onder kunnen plaatsen omdat ze zo kort zijn. van nature hebben ze niet een hele sterke achterhand, maar ze kunnen hem er (mits er een goede ruiter op zit) wel goed onderzetten, als je dit dan op kunt vangen op de goede manier kun je daar in de verzameling heel veel profijt van hebben.

Had je dit niet beter kunnen vragen voordat je je merrie er door liet dekken.... Knipoog

Dat ze vaak wat kort zijn ben ik niet helemaal niet je eens... Ik ken er heel wat en die zijn stuk voor stuk vrij groot en lang. Van dat trage achterbeen klopt wel en daarom zijn ze juist wat moeilijk te sluiten... Dan moet j ewel een hele goede ruiter hebben die in de passage/piaffe die achterhand aan de gang kan houden.
Kortom daar moet wel een merrie bij die een goede achterhand heeft. (maar dit heeft die van jou lees ik...)
Ik heb Welt Hit nu twee keer in het echte gezien en beide keren sleepte hij de bak aan... Knipoog desalnietemin wel indrukwekkend hoor!

Verder wordt Welt Hit ook wel de Jazz van Duitsland genoemd. Daarmee wordt gedoeld op het karakter Haha!
Maar het is wel mooi bloed verder. De duitsers zijn ook erg wild op Hill Hawk en Weltmeyer in de merrielijn. Hier schijnen goede paarden van te komen.

Ik heb een hele lieve oude Hill Hawk XX merrie. Daar zijn al twee Jazzen uit en twee Weltmeyers (en weer drachtig van deze hengst). De eerste Weltmeyer in 1994. Die is later goedgekeurd bij het Deens warmbloed. De tweede in nu 5,5 maand en zeer braaf! De eerste Jazz ga ik volgend voorjaar beleren. Dit lijkt ook wel goed (en braaf Knipoog )

Ik ben wel benieuwd wat eruit komt... Wel mooi bloed Welt Hit II x Magic Ronaldo x Roemer

sammy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:10

Wij hebben een 4 jarige merrie van welthit II.
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:11

Ik zie weinig welt hit's in de sport, dus dat ze daarom zo duur zijn gaat voor mij iig niet op! Veel paarden zijn (te) duur en dat maken de mensen er zelf van. Gewoon wachten tot er een gek is die het er voor betaald of die denkt dat duur ook automatisch goed is.

Welt hitjes hebben imo tikkeltje bloed nodig voor een mooi model en zijn idd erg traag met hun achterbeen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:36

Sammie schreef:
Ik zie weinig welt hit's in de sport, dus dat ze daarom zo duur zijn gaat voor mij iig niet op! Veel paarden zijn (te) duur en dat maken de mensen er zelf van. Gewoon wachten tot er een gek is die het er voor betaald of die denkt dat duur ook automatisch goed is.

Welt hitjes hebben imo tikkeltje bloed nodig voor een mooi model en zijn idd erg traag met hun achterbeen.

kijk anders maar eens op www.sporthorses.nl

die welt hitjes zijn tussen ongeveer 10 a 15 duizend euro.
dus behoorlijk aan de prijs

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:41

Beweer ik dan dat ze dat niet zijn Verward

Kwestie van niet goed lezen ketaki Knipoog

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:44

ik heb zelf een hengst van welt hitt II uit een sultan moeder. heel mooi fijn paard maar niet heel erg makkelijk kwa karakter.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:45

Sammie schreef:
Beweer ik dan dat ze dat niet zijn Verward

Kwestie van niet goed lezen ketaki Knipoog

ja idd.
niet helemaal goed gelezen nee.
maar op sporthorses zijn ze vanaf 10 a 15 duizend euro.
dus behoorlijk aan de prijs helaas Huilen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:54

Zag er trouwens ook een van 4250, de overige met prijzen erbij vermeld vind ik zwáár overprijst. Nagelbijten / Gniffelen Vooral die van >€25.000 Nagelbijten / Gniffelen

/offtopic