hallo, even mijn verhaal:
ik heb een 2.5 jarige merrie die op de leeftijd van 1.5 jaar een ongeval gehad heeft waardoor ze geopereerd is en lange revalidatie ondergaan heeft.
Na 6tal maanden in een stal te staan mocht ze terug buiten. (dus was ze toen 2 jaar)
Mijn merrie staat in een "privé- manège" waar ik dus maandelijks mijn stalgeld betaal.
Omdat ze nog zo jong was, mocht ze met de veulens op de weide gaan, die iets jonger waren dan haar. (ongeveer 1.5 jaar) waaronder ook 2 hengstenveulens.
Er werd me altijd gezegd dat dit geen kwaad kon, dat deze hengsten nog te jong waren om te dekken en zij toch te groot was voor hun (heb idd wel een enorm grote merrie)
Nu is mijn merrie 2.5 jaar en staat ondertussen al een paar maanden met de grote paarden op de weide.
Het probleem is dat ik vind dat ze begint dik te worden, en wel op de plaats waar een drachtige merrie echt verdikt, lijkt geen grasbuikje.
Ik ga ze volgende week laten scannen en hopelijk is ze niet drachtig maar indien wel, wie is er verantwoordelijk en draait op voor de kosten?
Ik wil nu geen veulen, ik heb dit niet gewild voor haar been (operatie), ten tweede kost me dat dan geld en als student is dit niet te betalen en ten derde, als ik een veulen wil, wil ik de hengst zelf kiezen (nu waren er 2 hengsten... wie is dan de vader?)
Wie draait in dit geval op voor de kosten?
kan ik de persoon die ze samengezet heeft laten betalen aangezien ik dit niet wou?