De hengst Juravel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

De hengst Juravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 18:28

Afbeelding

Hierby stel ik jullie voor aan de hengst Juravel van stal nieuwmoed. Haha!

wie kan mij over deze hengst meervertellen?

joop007

Re: De hengst Juravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:03

Mijn pony Joop was een zoon van Juravel. Liep op 6jr leeftijd op het EK dressuur. Daarna hebben wij hem naar Engeland verkocht waar hij ook aan meerdere EK's heeft deelgenomen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:09

Wij hebben thuis ook een D-pony van Juravel gehad. dressuurmatig en qua type een fijn beest. met 5 jaar M dressuur. vrij springen ook enorm goed, maar wanneer je erop zat sprong hij gewoonweg niet. een 'kreng' met springen...

xxxlauraxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:05

Ik kom wekelijks op stal bij juravel (omdat ik daar rij, familie Knipoog)
Ik weet niet precies wat je wil weten maar hij is erg braaf,
je kunt altijd met hem weg rijden heb hem zelf ook een poosje gereden.

Als je nog iets wil weten kun je altijd een berichtje sturen Lachen

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:32

ik rijd ook op een nakomeling van hem: Jur, erg fijne pony.
is nu 2x z2 dressuur.
dit jaar hebben ze een volle broer van jur gefokt, ook een leuk ding
merrie is dit jaar weer gedekt door juravel en de eigenaar hoopt
nu op een merrieveulen. Vork
ook de andere pony die ik gereden heb is dit jaar gedekt door juravel.

ik vind dat hij erg fijne nakomelingen heeft. qua gangen is de mijne
niet super ruim, maar heeft gewoon een super karakter en is ook leuk
om te zien Knipoog
springen is niet zijn hobby, maar lage sprongetjes wil hij nog wel doen... Clown

juravel zelf is qua gangen ook niet super ruim, mja dat zijn volbloed arabieren
in mijn ogen wel vaker niet. Vork

hij is nu geloof ik rond de 20 en van het voorjaar zag hij er nog super uit.

edit: ff foto van jur toegevoegd
Afbeelding

Jippie_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:16

He wat leuk een topic over Juravel.... !
Ik heb me trouwens nooit voorgesteld, ik kom noooooooit op bokt Knipoog (ben meer van de hondenfora's Haha! )
Maar even uit verveling gezocht op Juravel, al eerder ook in contact gekomen met iemand van hier die een volle broer heeft van mijn Juravel pony Ach gut

Ik heb er dus ook een, JIP een Juravel X Sandra, en geloof dat Jip dan ook een volle broer is van Joop?
En Joep is weer een jonger broertje van Jip die ik eens heb opgezocht bij de fokker van Jip, sprekend mijn Jip alleen dan een wat bredere bles.
Mijn Jip is ook een ontzettende schat, ik heb hem gekregen toen ik 11 of 12 jaar was, hij liep toen al (met 5 of 6 jaar) Z1 onder een andere amazone. Toen hij 6 was heb ik hem dus gekregen.....
Het was liefde op het eerste gezicht toen we gingen kijken, bijna een DROOM dat ik zo'n pony mocht krijgen hahah.. Toen pikkiezwart(heeel donkerbruin), een enorme voorpluk en heeel erg woest ! Hij liep maar heen en weer te drentelen... Hij was ook nog maar een jaar gecastreerd..
Toen hij de eerste dag bij ons op stal kwam, was hij ook "knettergek" ! Ik heb niet normaal met hem kunnen rijden, want hij was alleen maar het dribbelen, en iemand anders moest hem voor me vasthouden... Heel wat anders dan mijn goedsul die ik daarvoor had...De eerste keer dat we naar de binnenbak gingen(het was harstikke winter), was hij ook weer heel debiel... in een drukke volle bak...sprinte hij al bokkend van A naar C.. En ik dacht.....oooh mijn god... Cool Wat heb ik nou toch voor een pony...
Maar Jip bedoeld het nooooit slecht, het was echt....brutaal jongensgedrag denk ik...(hij klappert als hij gespannen is ook altijd met zijn onderlip) Al gauw gingen we intensief lessen en ging het steeds beter, maar nog steeds kon hij ineens op een wedstrijdterrein(bijv.als er net muziek/ereronde van de springring was) veranderen in een woeste brullende "hengst".. steigeren, zoooo hoog...met zijn voorbenen zwaaiend, bokken, sprinten...Ik vond het al heel normaal, en na elk jaar werd hij wel weer rustiger... Z2 ben ik met hem geworden...
Daarna verkocht.......maar na een jaar of anderhalf was hij weer terug, ongeluk gehad daar, afgekeurd en als die mensen hun geld uitgekeerd wouden hebben van de verzekering moest hij geslacht worden.. Kans op genezing was erg klein.. Mijn ouders hebben hem weer teruggekocht, hij is weer helemaal goed, en eigelijk zoek ik nou gewoon een leuke jonge ruiter die hem ook wil rijden...Alle kunsten kent hij nog... Het is zo'n heerlijke macho !!

Heb ook gehoord dat zijn vader echt braaf is met rijden, vraag me af van wie Jip dat hele woest dan heeft Knipoog (al is het nu al minder aan het worden hoor, soms heeft hij nog wel macho-buien, maar toen hij jong was had hij dit veel vaker)
Het schijnt ook dat Jip eens op is geweest voor de hengstenkeuring, maar hij was onmogelijk te keuren, knetter was hij...alleen maar jolig doen Clown

Jip is trouwens ook geen megaster in springen, maar boomstammen en takjes in het bos vind hij dan wel weer heel leuk... Ach gut

Ik heb geen recente foto, zal er gauw eens wat maken....hij is zo knap Tong uitsteken

(kent iemand Joep misschien ook? Ook een Juravel X Sandra(moeder)...toen ik ging kijken was hij nog veulentje, en dat is echt al jaaaaren geleden)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:58

vooor mijn merrie over weeg ik mocht ik haar onder een hengst doen juravel, ik heb een bonte neron pony

Laura_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:33

Ik had gereageert onder andere naam xxxlauraxxx maar kan er niet meer op komen..