edit: ik zie dat de site niet meer helemaal up to date is. Glide heeft dit jaar erg veel succes gehad met zijn nakomelingen op keuringen, er heeft ook een stukje over hem in de Paardenkrant gestaan dit jaar.
Zo heeft Peelzicht's Maicy bijna alles gewonnen wat er te winnen viel en Nieuwstadt's Maxima werd reservekampioen sectie A op de regionale keuring. Ook Sunstar's Chanel-P mocht weer naar de CK en werd daar 2e in haar rubriek (voorlopig keurmerrie's). En natuurlijk Vlonderzicht's Harm, zijn 4-jarige ggk zoon. Hij liep op kop in zijn rubriek op de Centrale Hengstenkeuring. ( www.staloldenzijl.com/harm.htm )
Glide is geboren op de Springbourne stud. Op hun site kun je veel informatie vinden over de voorouders van Glide. Vader Springbourne Claret heeft een grote invloed binnen de Nederlandse welsh mountain pony fokkerij. Hij heeft dan ook het predikaat elite (hoogst haalbare predikaat voor een hengst). In 1997 is Glide goedgekeurd bij het NWPCS, omdat hij geen nakomelingen heeft getoond, is hij overgeschreven naar het basisboek, maar ik heb vernomen dat hij in 2007 weer wordt voorgesteld op de hengstenkeuring om hem op te laten nemen in het stamboek.
Dank je Westernfreak ik had idd ook die site ondertussen gevonden maar bedankt voor je reactie. Dus er voor geen slecht bloed door de aderen van mijn veulentje?