[TI] Lizzy is niet drachtig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Lizzy is niet drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 10:51

Tja de titel zegt het eigenlijk al Verdrietig

Ik heb Lizzy vandaag laten scannen en ze is helaas niet drachtig. Ik had al zo'n vermoeden want de laatste keer was ze zich ontzettend aan het uitsloven voor een ruin en gek aan het gillen.

Hoe gaat het nu verder? Er zit nu wel een heel groot ei, had de DA gezien, maar hij vond het wel erg laat in het seizoen. Verder vind ik het ook moeilijk om haar weer weg te brengen.

De DA stelde voor om haar in het voorjaar weer te laten dekken, als ze dan weer niet drachtig wordt, dan neemt hij een slijmvliesmonster.

Het scannen ging dit keer erg goed trouwens, geen praam, geen voet omhoog, gewoon normaal staan met wat eten. Ik was supertrots op haar.

Ik vind het wel heel erg, maar op de 1 of andere manier, had ik het wel verwacht. Ik denk dat ik toch maar ga wachten tot het voorjaar, er is zoveel met haar "geklooid" de laatste tijd en heen en weer gezeuld, dat het wel lekker voor haar is om gewoon even lekker in de wei rond te banjeren en af en toe bereden te worden...

keresa

Re: Lizzy is niet drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:00

dat is erg jammer biancaa op stal sloeg ze toch echt iedere keer op de hengst af
waarom laat je nu geen slymmonster nemen als er wat is ben je volgend voorjaar helemaal klaar
heb ik bij keresa ook gedaan en volgend jaar ga ik ook weer een keer proberen

wel balen he

de groetjes van ons allemaal

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:02

spijtig johh geen veulentje dan volgend jaar
maar dan kan je volgend jaar weer met goeie hoop beginnen met haar te laten dekken.
Ik zou ook wachten tot volgend jaar want het is veel te laat om dit jaar nog te laten dekken. Beter voor de merrie en voor het veulen.
Veel succes volgend jaar dan Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:11

jammer dat ze niet drachtig is zeg..
zou het nu ook niet meer proberen dan zit je in aug pas met een veulentje en wordt het al zo snel slechter weer.shadi kwam in januari en was ook niet zo handig..maar die was dan ook niet gepland
evt zou je nu misschien zo'n slijmmonster kunnen laten nemen?dan kan je gelijk volgend jaar beginnen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:25

zou ook wachten omwille van:
1) te laat op tjaar
2) het heeft niet willen zijn dit jaar, al begreep ik je keuze om haar te laten dekken wél, zou ik haar nu een rustpauze gunnen Ja en eerst verder gaan met kennis maken en vertrouwen opbouwen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:02

@Frenia, zo dacht ik dus ook, nu gewoon lekker aan onze band werken. Het gaat nu juist super tussen ons tweeën en ik ben bang dat als ik haar weer weg breng, ik dit weer kwijt ben. En ik zou haar teveel missen, vorige keer was ik op vakantie, dus dan gaat het nog wel. Maar nu ben ik gewoon thuis en dan kan ik haar echt niet zolang missen hoor Knipoog Ik was nu al zo blij dat het scannen normaal ging, dus geen 4 man eromheen om haar in bedwang te houden. Gewoon alleen ik en de DA. Ze stond gewoon lekker te kijken en te eten en af en toe die neus in mn armen te duwen. dat gaf me al een speciaal gevoel, dus die band wordt nu alleen maar sterker. Dus daar wil ik zeker wel aan werken.

@ de rest dank je wel voor jullie lieve woorden. De DA vond het nu nog niet nodig om een slijmmonster te nemen, omdat hij vond dat als er wel bacterien waren, ze ook niet drachtig was geworden. Ik denk erwel over om haar inderdaad voordat ze gedekt wordt, te laten onderzoeken, dus eerst scannen of ze leeg is en slijmmonster. Als dat goed is kan ze de daaropvolgende hengstigheid gedekt worden (in het voorjaar dus)

ik ben trouwens wel erg blij dat iedereen zo meedenkt, verschillende dingen hoor is erg fijn... Dank jullie wel *LOL*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:04

Ik zou d'r trouwens uit voorzorg wel laten spoelen. Dan gaat ze iig 'schoon' het winterseizoen in en kun je aankomend voorjaar met frisse moed beginnen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:06

ook dat vroeg ik aan de DA, moet ze niet gespoeld worden? Ook dat vond hij niet nodig, hij zei dat hij niks op de scna zag aan troep, dus hij wilde zo min mogelijk bij haar doen (juist omdat ze nu zo braaf was) Krijgt ze koorts of problemen dan komt hij nog een keer langs (uiteraard)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:41

He dat is jammer zeg...
Verstandig dat ze nu even rust krijgt, dit was een zeer bewogen jaar voor Lizzy.

En hopelijk volgend jaar een beter resultaat! Wel weer Maxolo?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:41

Ach Biancaa, wat jammer, zal een teleurstelling voor je geweest zijn. Maar voor Lizzy en jou is het misschien wel beter, eerst maar 'ns lekker samen verdergaan met een goede band opbouwen. Straks voor jullie vast een super veulie !!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 06:47

Hee Biancaa wat jammer zeg! Verdrietig

Ik zou idd ook wachten tot het voorjaar, nu wordt het zolaat nog in het seizoen..
En nu kunnen jullie lekker samen een band opbouwn!
Hopelijk wordt ze volgend jaar wel goed drachtig! Ach gut

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:17

He wat jammer zeg! Ach gut Begrijp heel goed hoe je je voelt, Jes wil ook niet helemaal.

vind je keuze dan ook heel goed, het is nou echt te laat en als er zoals je zegt al zoveel met haar is gebeurt.. wijze beslissing!

Hopen dat het volgend jaar wel pakt! Ja

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:55

Jammer Biancaa! Verstandig om het er voor dit jaar bij te laten, volgend jaar gewoon op tijd beginnen en hopen dat ze dan wel drachtig wordt. Voordeel is idd dat je lekker door kunt trainen met haar de komende 1,5 jaar.

MLightStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:08

Heel veel sterkte. Echt super vervelend zeg dat ze niet drachtig is. Mijn buurjongen zijn pony is ook niet drachtig, echt snue.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:07

Balen, joh.