izabella schreef:Ok, genoemd zijn Hermansen, Kventin, Stedje, Tsjerk, Drange Rolv, Anton, Vasco, Manus en Timor. Ben wel benieuwd wat je zelf van deze hengsten vindt/waar je voorkeur naar uitgaat?
Omdat je het zo dringend vraagt
:
Op 1. staat in ieder geval Stedje. Mocht die weer naar nederland komen, dan heb ik een heel gemakkelijke keus.
Tsjerk Timor en Anton vallen bij mij niet echt in de smaak. Ik heb de foto van Tsjerk ook al eerder gezien en ik vond hem inderdaad op de foto de beweging van een fries vertonen. Ik vind ze wel leuk, maar dat is het dan ook wel.
Manus heb ik ook wel over gedacht. Die vind ik in veel opzichten wel passen, alleen de verhalen over het beenwerk maken mij een beetje huiverig. Voor een 2e dekking wil ik dat nog wel overwegen, maar van het aanstaande veulen hangt mijn paardenwereldje een beetje af. Daar wil ik dus gewoon geen twijfel bij hebben.
Vasco heb ik ook aan gedacht, vind ik ook wel passend, alleen dekt die nu niet in Nederland. Ik heb ook geen terug kom berichten gehoort dus die heb ik min of meer links laten liggen.
Over Hermansen, Kventin en Drange Rolv weet ik het nog niet zo goed. Drange Rolv lijkt mij een heel geschikte hengst, maar ik vind er een vierkant hoofd op zitten, dat vind ikzelf echt een minpunt.
Kventin heb ik nog niet zo over na gedacht, daar ging mij een lichtje van branden toen hij hier genoemd werd.
Hermansen staat als 2e keus genoteerd. Die vind ik echt wat hebben.
Ik zou alleen graag de punten van de hengsten willen hebben, maar alleen Kventin heeft die. iemand enig idee waar ik dat kan achterhalen? Ik heb gisteren met het stamboek gemaild en ook al het antwoord gekregen dat zij niet meer wisten dan op de stamboeksite vermeld stond.