[***] schreef: V/d Kamp wil ook pony's van de 1.10-1.15. Eigenlijk jammer dat die het vermelden niet meer waard zijn, het is super reclame voor de shetten! Ik heb liever ook een grote maat, daar kom je net wat verder mee voor de kar en kinderen kunnen er langer mee rijden.
Maar zijn shetlanders zijn grotendeels (ik dacht zelfs allemaal, maar weet het niet zeker) wel VOLLEDIG shet gefokt. Dan zit er alleen een veulenboek papiertje bij of omdat bij de geboorte al te zien was dat ze zo groot werden is er niet eens papier bij aangevraagt.
Kwa type hoeven ze van mij niet extra luxe, maar mijn pony's (die gewoon in nette conditie zijn, niet te dik en niet te dun, sport conditie) worden altijd als te mager beschouwd bij het NSPS. Vandaar dat ik ze toch echt wat laat groeien voor de keuring. Maar bij Roosje merkte ik al dat die helemaal niet meer zo lekker in haar vel zat en het vet met rijden ook echt al wat in de weg zat (terwijl ik haar niet eens moddervet had, maar gewoon goed gevult).
Het NMPRS wil ze wel gewoon netjes zien, niet te dik maar ook niet mager. Kwa conditie zouden mijn pony's daar beter passen (maar kwa type weer niet, te groot en te grof).