Springen met je haflinger bij de paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Springen met je haflinger bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:45

Volgend jaar ga ik weer fanatiek wedstrijden bij de paarden, kan wegens zwangerschap niet meer bij de pony's starten, maar ik zo graag een keer met haar springen op wedstrijd.

Zijn er mensen die met hun haflinger springen bij de paarden? Ik wil niet verder in het springen met haar gewoon voor de lol een keer B springen starten (foutloos rond komen zou leuk zijn natuurlijk).

Phrono

Re: Springen met je haflinger bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:04

Punkies rijd volgens mij met haar haflinger(s) bij de paarden. Ja

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:05

Ik geloof dat Alex (punkies) gewoon tussen de pony's start.
Ze is toch geen 18?

Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht om dat te doen. Omdat ik zelf gewoon graag spring.. Maar ik denk dat het qua afstanden best pittig is .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:08

BB wordt ook weleens uitgeschreven, dat lijkt me wel te doen voor een haflinger. Als ie echt springtalent heeft kom je misschien in de B ook wel fatsoenlijk rond.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:10

De hoogte is wel een meter en daarbij komt ook nog dat de afstanden gemaakt zijn op paardensprongen... Een haflinger heeft meestal een kleinere galopsprong.

Maar alles is mogelijk.....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:52

Ik heb het gedaan. Maar maar 2x. Het was gewoon te zwaar voor ewalda. Idd de hoogte niet, maar de afstanden wel. Als je door wilt gaan met je plan zul je op afstanden tussen de hindernissen moeten oefenen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 08:14

Ik wil wel een gewone B wedstrijd starten geen BB oid. Het is ook niet de bedoeling dat ik echt ga springen maar ik wil gewoon 1 keer starten in het springen.

Voorlopig kan ik niet trainen, maar als ik weer kan rijden zal ik het eens proberen (word het niks in de training start ik sowieso niet).

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:22

Charos schreef:
Ik wil wel een gewone B wedstrijd starten geen BB oid. Het is ook niet de bedoeling dat ik echt ga springen maar ik wil gewoon 1 keer starten in het springen.

Voorlopig kan ik niet trainen, maar als ik weer kan rijden zal ik het eens proberen (word het niks in de training start ik sowieso niet).

Mij krijg je niet over een hindernis Charos! Dus oefenen doe je zelf maar ! Clown
Wel tof, ik kom dan zeker groomen.
Moet zeggen dat Az ruimere sprongen maakt dan luna bijvoorbeeld.

Ik voel 't, het gaat je lukken!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 11:25

Hmm zeg je dat nog steeds als ik na de eerste 3 hindernissen uitgesloten word *LOL*

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:01

Ik rijd nu nog bij de pony's, en half oktober ga ik M springen starten( en hopelijk nog Z voor 31 dec Haha! ). Ik ben inmiddels 18 dus moet per 1 januari naar de paarden en daar ga ik gewoon weer verder in de B of L Knipoog

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:56

als je haf een goed uithoudingsvermogen heeft en lekker springt... waarom niet?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 08:14

Photography schreef:
Ik rijd nu nog bij de pony's, en half oktober ga ik M springen starten( en hopelijk nog Z voor 31 dec Haha! ). Ik ben inmiddels 18 dus moet per 1 januari naar de paarden en daar ga ik gewoon weer verder in de B of L Knipoog

Als jij voor 31 december Z spring mag je bij de paarden toch helemaal geen B springen? Alleen M toch?

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:48

ik denk dat het wel kan met die afstanden, maar daar moet je dan op trainen indd, een haf maakt dan een galopsprong extra denk ik. ik spring ook het zelfde parcours als de instructrice van mn zusje (ze heeft een kwpn) neergezet heeft, het is dan niet heel hog, maar ze red het wel Lachen

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:05

Charos schreef:
Photography schreef:

Als jij voor 31 december Z spring mag je bij de paarden toch helemaal geen B springen? Alleen M toch?

Jawel, dat mag wel. Stel wij worden Z, dan is mijn pony als paard zijnde ongeclasseerd ( omdat ik nog nooit bij de paarden ben uitgekomen). Dus dan moet ik in de B beginnen.
Als mijn haf al L was geweest bij de paarden dan mag ik kiezen of ik in de B of in de L start

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 19:42

Zo werkt het niet hoor, ik mag ook geen B dressuur gaan starten bij de paarden.

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:20

Nee maar dat is logisch. Want de dressuur is bij de ponys en bij de paarden hetzelfde. Dus je gaat gewoon verder waar ik ben gebleven.
ALs ik Z springen ben, 1.10 kan ik toch niet in de M springen starten 1.20? is toch een heel ander niveau?
Afbeelding
bron: www.knhs.nl

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:42

Roelke_ schreef:
Punkies rijd volgens mij met haar haflinger(s) bij de paarden. Ja

wooeeeh bij de paarden Nagelbijten / Gniffelen nee hoor, das een sprongetje te hoog voor mij, ik rijd lekker tussen de ponies. Opzich moet het te doen zijn, maar je moet wel echt goed uitkijken; de parcoursen zijn veel zwaarder en de hindernissen gruwelijk breed. Daarom blijf ik lekker onderling, want ik vind 1 meter hoog en 1 meter breed echt te eng.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:43

Charos schreef:
Zo werkt het niet hoor, ik mag ook geen B dressuur gaan starten bij de paarden.

niet met je paard momenteel, maar wel als je een nieuw groen paard hebt aangeschaft. Als je een paard rijd wat ook al (bijv) L heeft gereden, moet je bij de L.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:48

ik heb gehoort dat de leeftijd omhoog gaat.. dus mischien kan je nog wel tussen de pony's.. maar k weet dit niet zeker ze zeiden het op mijn stage..

lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:11

Photography schreef:

cool man! Wat voor afstamming is die van jouw? Ik had er een waarmee ik M sprong, en de punten voor het Z! Ik was best vaak eerste! sprong echt super! Is die van jouw ook goed in dressuur? Die vanmij was Z1

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:02

heey heey, ik heb een haflinger en ik ree tussen de ponys in de L.
maar omdatik 18 ben geworden (nu alweer 19) rijd ik tussen de paarden. en mijn eerste wedstrdij daartussen werd ik al eerste.
het gaatniet altijd alleen maar om de hoogte maar ook om de snelheid en om de afstanden.. heb je een pony die sloom is dan is het niet evrstandig om met een haf tussen de paarden te gaan.
ik rijd nu een jaar tussen de paarden en ben nog steeds B paarden (L ponys). voorlopig wil ik dit ook houden want heb al 10 winstpunten. en dat gaat veeeels te snel.. want over 20 winstpunten moet ik alweer naar de L, en dar zit ik tegenop.
en ik zag net een meisje die wat had opgeschreven, dat ze in oktober M gaat starten en in Dec wil ze Z starten????!!!!???
NOU SORRY HOOR, MAAR JE MOET EERST WAT MEER ERVARING IN DE M HEBBEN EN NIET METEEN AL NAAR DE Z .. WANT DAT IS ZEKER NIET GOED!!!!!!!! JE KAN JE PONY GOED VERKNALLEN DAAARMEE.. EN ALS JIJ BINNEN 2 MAANDEN ALWEER VAN m NAAR DE Z wild. nou dan doe je dat lekker maar ik zeg je wel 1 ding:
WEES VERSTANDIG, ALS JIJ NU DE m RIJD .. GA DAN PAS OVER 4 MAANDEN NAAR DE z . DAT IS VERSTANIDG ,
TE SNEL DAAR KAN JE VEEL PROBLEMEN MEE KRIJGEN!!!!!!!!!

KIJK NAAR : WWW.PARTYPEEPS2000.COM EN ALS MEMBER --- K-LOVES-J

DAAR STAAN FOTOS OP VAN MIJ EN MIJN HAFLINGER... IN DE KLASSE B TUSSEN DE PAARDEN.

Figo_Frvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:04

Jaa, ik heb een keertje 95 cm gesprongen Haha!

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 20:59

kashmira schreef:
heey heey, ik heb een haflinger en ik ree tussen de ponys in de L.
maar omdatik 18 ben geworden (nu alweer 19) rijd ik tussen de paarden. en mijn eerste wedstrdij daartussen werd ik al eerste.
het gaatniet altijd alleen maar om de hoogte maar ook om de snelheid en om de afstanden.. heb je een pony die sloom is dan is het niet evrstandig om met een haf tussen de paarden te gaan.
ik rijd nu een jaar tussen de paarden en ben nog steeds B paarden (L ponys). voorlopig wil ik dit ook houden want heb al 10 winstpunten. en dat gaat veeeels te snel.. want over 20 winstpunten moet ik alweer naar de L, en dar zit ik tegenop.
en ik zag net een meisje die wat had opgeschreven, dat ze in oktober M gaat starten en in Dec wil ze Z starten????!!!!???
NOU SORRY HOOR, MAAR JE MOET EERST WAT MEER ERVARING IN DE M HEBBEN EN NIET METEEN AL NAAR DE Z .. WANT DAT IS ZEKER NIET GOED!!!!!!!! JE KAN JE PONY GOED VERKNALLEN DAAARMEE.. EN ALS JIJ BINNEN 2 MAANDEN ALWEER VAN m NAAR DE Z wild. nou dan doe je dat lekker maar ik zeg je wel 1 ding:
WEES VERSTANDIG, ALS JIJ NU DE m RIJD .. GA DAN PAS OVER 4 MAANDEN NAAR DE z . DAT IS VERSTANIDG ,
TE SNEL DAAR KAN JE VEEL PROBLEMEN MEE KRIJGEN!!!!!!!!!

KIJK NAAR : WWW.PARTYPEEPS2000.COM EN ALS MEMBER --- K-LOVES-J

DAAR STAAN FOTOS OP VAN MIJ EN MIJN HAFLINGER... IN DE KLASSE B TUSSEN DE PAARDEN.

Beetje erg overdreven reactie...
Ten eerste staat er dat ik het "hoop" dat ik voor 31 dec nog een keer Z kan starten. Mn paard is ook zeker klaar voor het M en ook wel voor het Z, en hij is uitgegroeid (11 jaar oud) dus erg veel kan er niet verkeerd gaan. En ik heb maar 5 wedstrijden nodig om te promoveren..dus dan hou ik nog 3 week rust over..en zo vaak ga ik normaliteit ook op concour, dus ik zie geen problemen.

Helaas doen je foto's het niet meer op je site..

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:32

ik vind het jammer maar mijn haflinger springt goed maar hij is bang om een balk te raken en als het negentig wordt en hij raakt één keer de balk dan wilt ie niet meer en nochtans springt ie met veel vermogen. Jammer. Ik neem gewoon af en toe een sprongetje 80-90cm. Voorheen wou hij wel en sprong 1meter zelfs parkour en in vrijheid 1.30 en was daarmee nog niet uitgesprongen maar we hebben gewoon niet meer hoger geprobeerd. Nu vooral omdat ie bang is geworden laat ik het zo.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:34

Figo_Frvr schreef:
Jaa, ik heb een keertje 95 cm gesprongen Haha!

Parcours bij de paarden staat toch op 100-110 cm?