stoute fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

stoute fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 14:47

Mijn timo was vandaag weer eens erg stout.
Op mijn werk kon ik nooit los met hem werken want dan sprong hij de bak uit, en kon ik hem een aantal landjes verderop weer proberen te pakken. Nu die weer thuis staat leek me dat een uitstekende gelegenheid om hem weer eens vrij te laten springen, en dat deed hij dan ook. Na een paar keer braaf de hindernis te hebben gesprongen was hij het zat. hij stond stil voor het hek (minstens 1,40) en toen ik eraan kwam om hem zoals gewoonlijk aan de praat te krijgen spring hij uit stilstand het hek....
daarna draafde hij blij het land op. Hij sprong bij een draver en een pony het landje in, aangrenzend aan zijn landje, en daarna over nog een draadje zijn landje in. Hij ging daar voldaan staan grazen. Ik heb 2 filmpjes kunnen maken.
http://www.youtube.com/watch?v=9HTnaohltv8
http://www.youtube.com/watch?v=wl6Z47mkqP4

Zijn jullie fjorden ook wel een stout?
wat doen ze dan?
Laatst bijgewerkt door lailapri op 15-09-06 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karolien

Re: stoute fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:51

hahahaha.. kan me voorstellen dat jij het niet leuk vond, maar hij springt wel leuk toch Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:53

Haha Tong uitsteken Tsjjaa.. hek is idd wel laag Nagelbijten / Gniffelen

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:55

haha, wel je wilde toch "vrij" springen.
Hij neemt dit gewoon letterlijk en springt zichzelf vrij!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:56

zoo! die kan springen dan! hahah erg grappig is het wel! mijn pony doet veel minder stoute dingen,het ergste ooit is het hek openmaken en naar de andere wei rennen. dat is een keer gebeurd, en nooit meer. aan haar zadel knagen, dat is het meest stoute dat ik kan bedenken!
succes met de volgende keer dat je het weer gaat proberen Knipoog

betiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:56

Nee, mijn fjorden zijn nooit stout.
Het gebeurd natuurlijk weleens dat iets niet helemaal zo gaat als ik bedoeld had, maar ik kan dan achteraf altijd wel bedenken waarom het zo ging. En dat is dan nooit de schuld van de fjord en over het algemeen komt het door mij. Dan heb ik te veel druk op hem gelegd, was ik niet duidelijk genoeg, of had hij bijvoorbeeld ergens pijn.
Om stout te kunnen zijn moeten ze trouwens ook kunnen denken "wat zal ik nu eens gaan doen om mijn mens dwars te zitten?". Ik ben nog nooit een paard tegen gekomen die dat doet, want paarden werken nou eenmaal graag met je mee als je een goede relatie met ze hebt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 15:03

Nou die van mij ontsnapt altijd.
of hij maakt het hek open, of hij tilt het uit de scharnieren, of hij wandelt er gewoon doorheen, of hij springt dus.
Vaak helpt hij de bruine pony waar hij op filmpje 2 even bijstaat ook ontsnappen, mijn oude laila, hij bevrijd haar eerst uit stal en gaan samen...
Ook jaagt hij wel eens een ander door het hek zodat hij zelf geen pijn heeft, dit vind ik wat minder.

Het draadje dat hij springt is idd niet hoog. deze pony's blijven daar namelijk achter en begrazen het middenpad...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 15:06

Afbeelding
het hek dat hij sprong
Afbeelding
hier zie je dat hek op de achtergrond

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:09

Gweldig om te zien hihi!! Maar mijn fjord is ook goed in zulke dingen. Deuren open maken, al het voer opeten.
Op Vanita d'r deur zitten standaard dus ook 2 sloten.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:33

Jemig wat kan hij springen zeg! Ook op die foto's in je profiel. Erg leuk, minder dat hij er misbruik van maakt Lachen

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:35

Wow.. dat hek is vergeleken met die hindernis enorm Bloos
Haha slimpie Haha! Hij vindt springen dan ws echt heel erg leuk. Even een hek van 140 cm nemen, poeh!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:03

Hahah een echte fjordenstreek Tong uitsteken

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:40

Haha wat zeur je nou. Haha! Je fjord springt toch en redelijk soepel ook. Tong uitsteken Kan eigenlijk niks bedenken of dat Nor ooit stout is geweest. Tuurlijk hij krijgt zn halstertouw los of trekt hem veels te strak aan waardoor ik moeite moet doen om hem los te maken.Maar ja dat zijn fjorden he Duivel

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:43

[***] is zo'n geval die er niet over heen springt maar er dwars door heen loopt Clown
Nja soms komt het er op neer dat ze in draf tegen een hek op knalt en dat hek blijft dan staan dan staat ze nogal raar te kijken omdat dat hek niet voor haar aan de kant wil Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 18:11

Norvid schreef:
Haha wat zeur je nou. Haha! Je fjord springt toch en redelijk soepel ook. Tong uitsteken Kan eigenlijk niks bedenken of dat Nor ooit stout is geweest. Tuurlijk hij krijgt zn halstertouw los of trekt hem veels te strak aan waardoor ik moeite moet doen om hem los te maken.Maar ja dat zijn fjorden he Duivel

ja dat doet timo ook en altijd zijn halster af schuren, in 1 soepele beweging, dit komt daardat hij achter zijn oren een soort ectra flubberstukje heeft en het halster dus makkelijker af kan hoe strak je het ook doet.
Halster af, gaat hij opzoek naar eten, zodra die merkt dat ik het door heb smeert hij hem en springt naar waar hij wil Tong uitsteken

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:01

mijn andere fjord doet idd vaak halster afschure, uitbreke indien hongerig (is altijd mogelijk bij haar) , in het begin keihard gaan rennen en absoluut niet meer stoppe (was hobby) , andere is eignlk veel braver, liep alln in het begin door als je dr aan de hand meenam, ook wel lastig deed ze ook een keer op concours, gingen dr vriendinnen van t viertal weg, kon ze natuurlijk niet op zich laten zitte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:29

[***] is weleens dwars door 2 flinke planken en een draad schrikdraad gegaan omdat er aan de andere kant van die planken vers voorjaarsgras stond Clown
en daarna mij nog gerust een half uur uitfeesten daar natuurlijk Haha!

en buiten heeft hij zich met een wandeling ook een keer losgerukt en er vandoor gegaan. dat was wat minder Nagelbijten / Gniffelen

maar verder is ie aardig braaf. je moet alleen geen bakken met eten voor zn neus zetten en dan verwachten dat ie er niets mee doet Schijnheilig Haha!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:44

hahah hij kan in iedergeval goed springen !!!!!!!!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:03

hmm heel bekend. Niek wilde op zijn vorige stal niet graag bij de tinker staan dus sprong hij maar over het draadje heen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:06

Hehe, da's echt grappig! En daarom vind ik Fjorden zo leuk, wat zijn ze soms toch heerlijk eigenwijs! Kan me wel goed voorstellen dat je de balen had, maar om het zo te zien is het wel grappig.