Kruising Haf x Arabier, hoe groot is de vraag hierna?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alayda

Kruising Haf x Arabier, hoe groot is de vraag hierna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 10:42

Misschien een beetje een raar onderwerp maar ik ben erg benieuwd naar hoe groot de vraag is naar een kruising Arab x Haf?
De haflinger van een vriendin is gedekt voor een volbloed arabier met goede papieren, het veulen wordt in oktober geboren. Omdat ze het veulen wegens omstandigheden niet kan houden en dus moet verkopen zijn we benieuwd of hier vraag naar is.
Alvast bedankt!

Ntlie_

Re: Kruising Haf x Arabier, hoe groot is de vraag hierna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:13

Geen idee eigenlijk, maar ik denk dat als het paardje een leuk karakter heeft en goed opgevoed is, toch wel een goed tehuis zal krijgen, ongeacht het ras.
Ik vind haflo's trouwens erg leuk. Ja

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:25

Of er 'vraag' naar is, is moeilijk te zeggen. Een haflo heeft geen stamboekpapieren, dus zal eerder door een recreatieruiter gekocht worden dan door iemand die er hoge sportprestaties van verwacht, of keuringen mee wil lopen. Gelukkig zijn er zat mensen die zoeken naar een leuk recreatiepaardje. Als je geen hoge prijs in gedachten hebt, kun je hem vast kwijt aan iemand die spontaan een klik krijgt met dat veulen.

Zo ben ik ook aan mijn haflo gekomen. 1x gezien en direct een klik, hoe kan het ook anders met zo'n koppie:

http://137.224.239.40/nh/forum/files/mi ... ne_138.jpg
Laatst bijgewerkt door Leo op 17-09-06 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> Link

ApolloLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:29

Haflo's zijn inderdaad erg leuk! Ik denk ook wel dat het een leuk karakterpaard wordt! Lachen

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:45

Ik heb vroeger ook een ahflo gehad,met asl vader baccarat,en daar had ik gewoon nrps papier op.
Deze merrie ging ook mee naar de keuring van het nrps,en werd zelfs stermerrie.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:54

ellepelle27 schreef:
Ik heb vroeger ook een ahflo gehad,met asl vader baccarat,en daar had ik gewoon nrps papier op.
Deze merrie ging ook mee naar de keuring van het nrps,en werd zelfs stermerrie.

Ja een haflo veulen is niet papierloos mits ouders met papier, je kan hem in laten schrijven in het NRPS.
Ik zit er ook aan te denken om ooit een haflo veulen te fokken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:02

Een haflo fokken om te verkopen zou ik nooit doen, in die zin denk ik dat er weinig vraag naar is.
Een veulen/jaarling die pony maat blijft is zoiezo al moeilijker te verkopen dan een paard.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:08

Alayda schreef:
Misschien een beetje een raar onderwerp maar ik ben erg benieuwd naar hoe groot de vraag is naar een kruising Arab x Haf?
De haflinger van een vriendin is gedekt voor een volbloed arabier met goede papieren, het veulen wordt in oktober geboren. Omdat ze het veulen wegens omstandigheden niet kan houden en dus moet verkopen zijn we benieuwd of hier vraag naar is.
Alvast bedankt!

'wegens omstandigheden' niet kunnen houden. Waren die omstandigheden er dan al toen er gedekt werd? Dan had ik me deze vragen voor die tijd gesteld........ Je vraagt het voor een ander dus je zal het antwoord wel niet weten maar toch. Bezint eer je begint lijkt me hier wel van toepassing.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:20

in een haflinger zit ALTIJD arabier Knipoog Clown

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:27

Even een vraagje zijdelings van de vraag van TS...

Als een 'haflinger' een wit voetje heeft, is dit dan een haflo-arabier? Of is dat nog toegestaan bij de moderne haflinger?

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:56

De haflo van Eveline is Tosca's Axel Haha!
het zijn erg fijne paardjes!!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:07

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:28

Als je bekijkt hoeveel haflingers er op internet staan en hoe de vraag naar luxere haflingers stijgt denk ik dat er best vraag naar is. Ik ken weinig mensen met een haflo-arabier, maar ik zelf zou zeker eens bij zo een paardje willen kijken. Ik denk dat er niet zoveel haflo arabieren zijn dus dat je die ene zeker wel aan een goed thuis kwijt kan. Het is een logische kruising als je gek bent van haflingers maar luxer wil.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:38

wij hebben er ook een halfo uit een volbloed arabier gedekt door een halflinger. Zat er in toen we de merrie kochten. Het heeft naar mijn idee twee zijden. De onze is er een met de kracht van een halflinger en het koppie van de felle arabier. Het is dus wat je kan zeggen een wat lastige pony. Moeilijker in de omgang maar voor bekenden geen probleem. Het is een pony met gebruiksaanwijzing. Wel heeft hij hele mooie gangen en is hij erg veelzijdig. Trouwens wel gewoon met papier van de NRPS.

En dit is hem! (zie dat er nog best veel verschil in zit tussen de kruisingen ene echt nog haffie en de andere meer arabisch)
Afbeelding

Inderdaad karakterpaardje zoals Apollolover al zegt!

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:40

Stravero schreef:
in een haflinger zit ALTIJD arabier Knipoog Clown

bij die van mij zit er echt geen druppel arabisch bloed in helemaal schoon Knipoog

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:43

Er is volgens mij momenteel niet zo veel vraag naar haflingers, of paarden in het algemeen.

Momenteel gaan we de winter in en dan is het zo ie zo niet zo handig om een veulen te hebben voor veel mensen. als het in oktober geboren wordt kan je pas afspenen in februari op zijn vroegst, dan ga je wel al weer richting de zomer, mss dat het dan wat gunstiger is.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:24

Charos schreef:
Een haflo fokken om te verkopen zou ik nooit doen, in die zin denk ik dat er weinig vraag naar is.
Een veulen/jaarling die pony maat blijft is zoiezo al moeilijker te verkopen dan een paard.

ik heb altijd op een haflo gereden. Geef mij maar een haflo. Ze hebben een leuk karakter en zijn lekker actief

dit is mieke ze is nu van kirsten
Afbeelding
Afbeelding

ApolloLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:08

Oehh, die is poepig Tong uitsteken

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:35

Afentoe doe ik wel eens mee met de gewone keuringen bij ons in de buurt. En elke keer zijn er wel een paar mensen geinterreseerd in zijn "soort" en waar we hem gekocht hebben. ziujn moesje is mn haffie. En het heeft een heerlijk karakter. iedereen kan ermee omgaan, is alleen soms fris buiten en wilt graag rennen, maar hij is nu 4 dus nog lekker jong. Ik zou er best nog een paar van deze in de toekomst willen hebben. Zelf vind ik het erg leuke sport paardjes.

nat koppie

http://img.photobucket.com/albums/v199/Jultje_Doris/lekkerpuh.jpg

En Excalibur in t geheel Knipoog

http://img.photobucket.com/albums/v199/Jultje_Doris/exje.jpg