Iemand ervaring met nakomelingen QUASIMODO Z?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roelove

Iemand ervaring met nakomelingen QUASIMODO Z?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 21:13

De naam zegt het al. Hoe fokt hij? En hoe doen ze het?

tienus63

Re: Iemand ervaring met nakomelingen QUASIMODO Z?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:10

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 07:50

Ik ik heb gezien van zijn nakomelingen is dat het over het algemeen mooi luxe veulens zijn die goede bewegingen hebben. Ze worden veelal ook voor zer goede prijzen verkocht op veilingen. Als je naar de div. websites gaat van de veulenveiling dan kom je ze wel tegen.
Ik overweeg in elk geval hem volgend jaar te gebruiken voor onze Holsteiner merrie Attentia zij stamt ad van Athlet Z maal Lepanto mal Farnese. Een volle broer van deze merrie springt internationaal.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:28

Misschien stom vraagje maar waar is QUASIMODO Z niet goedgekeurd voor het KWPN? Veulens doen het goed en hengst + merrielijn doet het goed...??? Of willen ze hem nog voorbrengen voor het KWPN?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:07

Geen idee of hij nog voorgebracht gaat worden voor het KWPN.

De twee 4-jarigen die dit jaar in Ermelo van hem meeliepen vielen me iig niets tegen in de ring!

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:19

Hey hey

Quasi is inderdaad niet voor gebracht voor het kwpn en de kans dat dat gaat gebeuren is vrij klein bij ons op stal zijn ze niet ze weg van het kwpn en hun manier van selecteren dus vandaar wie weet dat we m ooit wel voorbrengen maar dat zal niet binnen nu en n jaar zijn denk ik zo. Tevens hebben we vorig jaar wel 3 2jarige hengsten van hem naar het kwpn gebracht en gaan er dit jaar zoizo 1 mss wel 2 van ons naar het kwpn.

Hoe hij fokt? over het algemeen genomen komen er hele mooie bloedpaardjes van quasi die mooi lang gelijnd zijn en over een uitstekende springtechniek en veel vermogen bezitten tevens zijn ze in de beweging meestal mooi ruim met een net voorbeen en n sterk achterbeen. qua karakter zijn het stuk voor stuk (iig de quasi's die ik ken) hele brave paarden die koel in de kop zijn graag willen werken en goed mee denken met de ruiter.
In de sport doen ze het ook erg goed al zijn de oudste op het moment pas 4 en zijn er ik geloof maar 12 4 jarige van quasi waarvan wij er nog 1 op stal hebben en 3 van verkocht hebben deze 4 lopen allemaal netjes in de sport hebben veel vermogen en blijven meestal 0.

voor meer info over quasi pb me maar

greetz

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 12:41

Nou ik heb een Amulet dochter, klassiek gebouwd en een kort voorbeen. ( is wat kortig) Dus dacht dus aan QUASIMODO. Het furore veulen van dit jaar ziet er heel goed uit en ik heb het idee dat QUASIMODO zelfde type wat fokt, alleen zijn ze wat groter. Of is hij niet vergelijkbaar met Furore?