Directe nakomelingen van Silvertop's Ricco (welsk K)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rota

Directe nakomelingen van Silvertop's Ricco (welsk K)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 14:39

Ik heb dit toppic eerst bij rassenpraat gezet. Maar daar kreeg ik geen reactie. Daarom probeer ik het nu in dit toppic:

Ik ben even gaan zoeken, maar had geen duidelijk toppic over silvertop's Ricco gevonden.
Daarom ben ik erg benieuwd naar directe nakomelingen (dus zoon of dochter) van Silvertop's Ricco.
Ook ben ik erg benieuwd naar de levensloop, foto's, prestatie's, karakter enz.
Ik zal beginnen met die van mij:

(even makkelijk gekopieerd van uit mijn profiel)

•RICO

Sinds 1999 ben ik de gelukkige eigenaar van Rico.
Rico is op 6 juni 1996 geboren in kwadijk.
Zijn moeder is First Love, een kruising tussen een arabier en een newforrest.
Zijn vader was, is helaas 3jaar geleden overleden: Silvertop’s Ricco, Welsh K
Rico is een E-pony, 1.53

Ik ben met Rico nooit officieel gestart, maar we hebben wel veel onderlinge wedstrijden gereden. We zijn hierbij tot de L gekomen. Ook hebben we vaak meegedaan met oefenspringwedstrijden. We hebben tot 1 meter gesprongen. Hij kon meer, maar ik ben niet zo'n springheld!

Rico kreeg in 2004 last van linker voorbeen. Niet erg, maar ik merkte aan hem dat er iets mis was.
Na foto’s kwam eruit dat hij slijtage had aan zijn hoefbeentje, fase 2. Om erger te voorkomen, staat hij op speciale ijzers.

Het gaat nu beter met hem als ooit! Myrthe (ook hier op bokt), mijn verzorgster rijdt hem nu fulltime. Het gaat echt voortreffelijk en ze gaan beiden met sprongen vooruit! Het is de bedoeling dat ze dit jaar nog gaan starten!

The Story off Rico

Toen mijn vriendin tuinhekjes ging kijken met haar vader, zag ze dat ze ook een pony te koop hadden. Rico zag er niet echt goed uit, erg mager, allemaal plukken wintervacht, maar had wel een ontzettend aansprekend hoofdje.

Dus toen zij thuis kwam heeft ze meteen aan mij verteld wat ze had gezien: een broodmagere pony van 2 jaar, 1 meter 1.48.

Wij op pad.. En het was liefde op het eerste gezicht!
Ik ben de hele week, elke dag naar hem toegegaan en na 2 dagen kreeg ik al een hinnikend welkom!

Een aantal weken erna, op een zaterdag avond durfde ik aan mijn ouders te vragen (ik was toen 12) of ik heel misschien een eigen pony mocht. En wat ik te horen kreeg was anders dan normaal: geen nee!

Mijn ouders zijn zondagavond wezen kijken, en maandagavond ging er ook iemand met verstand naar kijken. Alles wat hij erover kon zeggen was: het word of niets, of het word een hele mooie pony.

Het was dus een gok, maar met veel liefde en geduld is het uiteindelijk een SUPER MOOIE pony geworden!

Rico als baby
Afbeelding

Grote Rico
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rico op wedstrijd (L1) (beetje jammer dat het paalte in de weg staat!)
Afbeelding

Afbeelding

Varken!!
Afbeelding

Peterina

Re: Directe nakomelingen van Silvertop's Ricco (welsk K)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:06

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:40

Belgian Pony Team Selected for 2005 European Pony Championships : Eline Hubrecht - Van den Hout's Roccy (zoon van):
Afbeelding

Ggk kleinzoon bij SBS stamboek: BIJ DEL DUNCAN - WK - 147 cm
http://www.poneydesport.com/Elevage/sbs2006.php
onder eigen ruiter:
Afbeelding
onder professionele ruiter - parcours 120cm:
Afbeelding

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 22:39

Heey gaaf!
Deze had ik nog helemaal niet gezien!!!
Echt heel gaaf!
Ben benieuwd naar meer!!
Harstikke bedankt in ieder geval!!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:12

Ik zat met de eigenaar van anjershof rocky op een cursus en ben ik bij dezxe hengst wezen kijken, wat een fantastisch karakter en enorme uitstraling ondanks zijn leeftijd.

http://www.stalanjershof.nl

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:21

die van mij is van Anjershof Rocky (vader van de moeder) is dat ook goed? Tong uitsteken
Zijn site

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:26

Hallo,

De onze is van silver tops rico. Hij is nu 13 jaar en heet halfweg Lucky Star. Hij loopt op het moment M1 in de dresuur. Hij is met het achttal van Lottum Limburgs kampioen geworden en Nederland Kampioen in Ermelo (ook achttal). Het gaat super. 2e bij de Welsh sportdag in Kootwijk vorige week. Weet niet hoe ik een foto moet toevoegen. Dus als je hem wilt zien laat het maar even weten.

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:42

LoveLeandro schreef:
die van mij is van Anjershof Rocky (vader van de moeder) is dat ook goed? Tong uitsteken
Zijn site

Ik had geen mail van bokt gekregen dat er weer op gereaggeerd was Boos!
Maargoed, ik vind het nu nog steeds ontzettend leuk!!
Leuk paardje zeg!! En ontzennend mooie en leuke foto's!
Geen directe familie, maar wel heel leuk om te zien!
Dank je wel!

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:43

orlando2 schreef:
Hallo,

De onze is van silver tops rico. Hij is nu 13 jaar en heet halfweg Lucky Star. Hij loopt op het moment M1 in de dresuur. Hij is met het achttal van Lottum Limburgs kampioen geworden en Nederland Kampioen in Ermelo (ook achttal). Het gaat super. 2e bij de Welsh sportdag in Kootwijk vorige week. Weet niet hoe ik een foto moet toevoegen. Dus als je hem wilt zien laat het maar even weten.

Ik heb je eem PM gestuurd

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:13

Ik heb vroeger een merrie gehad van deze hengst.
Helaas was ze behoorlijk klein (1.34m), maar o wat een super karakter. Ze leek wel zadelmak geboren.
Zadel erop, ruiter(tje) erop en rijden maar. Alles vond ze leuk. Ze pakte het ook ontzettend snel op.
Ze is 12x onder het zadel geweest toen ze haar 1e wedstrijd liep met een meisje van 8 erop. Direct 1e van de 9 geworden.

Naar andere paarden toe was ze wel redelijk dominant. Niet gemeen, maar wel de baas. Verder heel braaf in de omgang. Goed verkeersmak, fijn in het bos en een goede springer. Ze is naar duitsland gegaan.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:31

ik heb ook een nakomeling van Silvertop's Ricco.

Namelijk : Freedom's Canly.

de stokmaat is: 1.32
ras: welsh K
kleur: vos
aftekening op het voor hoofd: enkele witte haren.
rechts achter: witvoet
links achter: -
links voor: -
rechts voor: -
moeder:Cilla -
geslacht: merrie
categorie: C
dressuur niveau: L1 + 1 wp
spring niveau: B + 10 wp (L startgerechtig)
geboortedatum: 25-04-1992

nu wat foto's van mijn pony:

1. dit is een wedstrijd in de B bij de lindeboom het ging best goed
Afbeelding

2.dit ben ik met mijn pony thuis bij het trainen.
Afbeelding

3. dit is bij mij thuis met dressuur trainen
Afbeelding

ik heb ook een keer een oefen cross gereden maar daar heb ik op dit moment geen foto's van.. Boos!

als je nog meer over Freedom's Canly wild weten moet je het maar schrijven! Tong uitsteken

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:36

sorry mijn foto is niet gelukt ik probeer het nog wel een keer! Tong uitsteken

1.
Afbeelding

ik hoop dat ie nu wel lukt!! Tong uitsteken

groetjes!!
Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:57

Mijn vroegere verzorgpony (piroschka = v.tethworth crimson lake), sectie B, donkere kleur palomino, super lopen, welke ik M-dress reed) kreeg 2 veulens van Silvertop's Rico, Rico en Chica

Toen Chica (vos) 1,5 jaar was, kochten mijn ouders haar als gezelschap voor mijn paard. Chica (geboren 1996, Welsh K/NWR) heb ik zelf een lange tijd gehad en ken haar dus al van haar geboorte. Zelf opgevoed, zelf ingereden en getraind tot M2 niveau.
Een verzorgmeisje bracht haar uit op wedstrijden tot M1+3.
Nadat zij minder tijd voor Chica had en ik haar niet uit kon brengen op wedstrijd, heb ik toch met veel pijn in mijn hart, besloten haar te verkopen. Ik wilde dat ze nog een goede sportcarriere zou krijgen, omdat ze daar veel potentie voor had.

Nieuwe eigenaar (nu al weer 4 jaar geleden 2003, zit trouwens ook op bokt, genaamd tumtummie), rijdt nu L1+5 met haar. De nieuwe eigenaar heeft ook een verzorgster, die Chica ondertussen ook M1+3 geklasseerd heeft.
Ze doet het super en heeft een gouden karakter.

Verder heeft mijn verzorgpony (genaamd Piroschka) nog een veulen gehad voor Chica. Zijn naam is ook Rico (meen ook vos of misschien is hij licht bruin geworden), maar niet jou Rico. Rico is nadat hij een half jaartje oud was op de paardenmarkt in Zuidlaren verkocht. Was best zielig, want ze hadden mij niet ingelicht en in ene was hij weg.

Rico en Chica zijn geboren in de Beemster. Toen de tijd was daar Silvertop's Rico op Welsh pony's erg in.

Voor foto's van Chica, zie mijn site www.beemsterhoeve.tk (bij verkocht staat ze)
Mocht je meer willen weten, dan kan je me altijd PB-en!!