Aankoop Lusitano.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magicrover

Aankoop Lusitano.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:10

Mijn mams is al jaren gek van Lusitano's. Heeft er inmidels ook al veel over gelezen etc. Nu heeft ze haar paard een aantal weken geleden in moeten laten slapen en wil graag weer lekker bezig zijn. Haar voorkeur gaat uit naar een Lusitano. Nu ben ik op zoek naar goede verkoopadressen, tips van mensen, do's en don'ts wat betreft de aankoop en verzorging etc.
Klein detail: we hebben een eigen pensionstalling en mams rijdt al tig jaar paard.

Loolapelooza

Re: Aankoop Lusitano.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:32

Er zijn verschillende verkoopadressen, ik heb eventueel zelf een 3-jarige Lusitano ruin te koop. Maar die gaat enkel en alleen naar de juiste passende persoon, zolang we die niet vinden ga ik hem waarschijnlijk beginnen inrijden en beleren. Lachen Als je info over hem wilt pb je maar.

Voor de overige antwoorden schakel ik je door naar het forum van Lusitano-Nederland http://www.lusitano-nederland.nl/Forum/
Daar ga je enorm veel info vinden en ze zijn erg behulpzaam

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:10

Wat voor paard zoek je? Een merrie of een ruin, of een hengst? Hoe oud? Beleerd of niet?

Op Quinta da Bétula wordt gefokt en verkocht Ja Toffe lui! OK dan!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:19

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:38

Ik weet niet zeker of Gaby paarden voor de verkoop heeft, ik heb wel een van mijn paarden bij haar gekocht maar ik kreeg niet de indruk dat ze daar een gewoonte van maakt.
Wel kun je welllicht via haar een betrouwbaar adres opvragen, (er zit in Nederland nogal wat kaf tussen het koren) of simpelweg in Portugal zelf kijken, daar loopt goede kwaliteit rond, maar zorg in dat geval wel voor een goede bemiddelaar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:40

Ze verkoopt paarden die nog hier in Portugal staan! (Ik ben dus haar betrouwbare adres, zogezegd, of een er van in elk geval). Ze heeft ze dus niet op stal, maar in haar bestand. (Ik zei VIA niet VAN Knipoog ) Ze kan alle info geven.
En ik ben dus bemiddelaar en zij ook....

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:51

Oh, dat wist ik niet, dan heb ik niets gezegd

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:43

mijn lusitano komt bij jan huizink vandaan