[H] WELKE HENGST op mijn merrie? (is nu nog veulen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miraketjuh

[H] WELKE HENGST op mijn merrie? (is nu nog veulen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:05

Hey hai,

Ik geloof dat mijn eerst plaatsing mislukt is en anders excuses als het er 2 keer op staat, maar ben benieuwd wat jullie voor hengst zouden aanraden op deze merrie! Het is nu nog een veulen maar wil er in de toekomst mee gaan fokken! Hieronder de link naar de afstamming!

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=142136

Ik ben benieuwd!

Groetjes Mira
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-06 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

Anoniem

Re: WELKE HENGST op mijn merrie? (is nu nog veulen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:17

Ik ben ook benieuwd hoe ze er over 3 jaar uitziet. Tegen die tijd kan het leuk bij exterieur en hengstenkeuze.

Anoniem

Re: WELKE HENGST op mijn merrie? (is nu nog veulen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:55

F-AM --> EHK.

Ashley5760

Re: [H] WELKE HENGST op mijn merrie? (is nu nog veulen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:03

PRACHTIG bloed!!! heb je misschien foto's??

gr colette
ps. je blijft toch wel in het springbloed fokken heah ??

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:06

Eum...is het de bedoeling dat we op basis van het papier een hengst adviseren? Dan kan ik je er 3000 noemen. Om dergelijke keuze te maken moet je weten welke de goede en slechte punten zijn van je merrie. Wat je dus wil verbeteren, behouden?

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:51

Whow wat een snelle reacties!

Ik zou graag willen weten wat jullie van de bloedlijn vinden, in welke prijsklasse dit veulen volgens jullie zou vallen en of jullie een keuring aanraden b.v op ocd op deze leeftijd. Dan ben ik erg benieuwd wat voor hengst jullie er bij zouden doen, ik dacht zelf aan b.v. contendro 2 deze hengst vind ik interessant omdat hij 4 keer is terug gefokt op ramzes x en in mijn veulen zit 3 keer ramzes.

Qua hengst keuze: Ik denk dat de schofthoogte van belang is aangezien de moeder van het veulen te klein is gebleven en maar 1.57 is maar wel grote veulens fokt. De vader is 1.75 dus ik hoop dat het veulen toch wel 1.65 zal worden. Verder wil ik absoluut geen hengst die een stram voorbeen heeft of hoe zeg je dat dat het voorbeen in de draf als laatste de grond aan raakt inplaats van het achterbeen. Ik wil wel een springgerichte hengst want ik denk dat dat mooi aansluit bij deze merrie, misschien goodtimes want die fokt ook mooie gangen. Misschien dat de nek is verticaler en langer zou mogen... maar ja het is nog een veulen dus ik vind dat moeilijk om te beoordelen.

Hoe plaats ik foto's kan iemand het mij kort uitleggen? Wacht ik geloof dat zo ook wil..
Afbeelding
De rechter is Bon Amie ongeveer 3 / 4 weken oud.

Afbeelding
Bon Amie met haar moeder hier is ze ongeveer 3 maand

Afbeelding
Hier met de andere 2 veulens

Ik hoop dat jullie de foto's kunnen zien Ik ben benieuwd!

Groetjes Mira

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:57

Sorry hoor, maar dit kan niemand toch serieus nemen. Wacht eerst eens even tot het beestje is volgroeid en doe dan op basis van (de veel relevantere gegevens dan nu) een keuze maken. Dit is totaal nutteloos. Hengstenbestand is tegen die tijd veranderd, om nog maar te zwijgen of hoe de merrie uit gaat groeien!

ocd check met 2x Nimmerdor is zeker geen verkeerde keuze.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:17

Helemaal mee eens met Sammie. Eerst maar kijken hoe het dier uit groeit en daarna een keer gaan kijken voor een passende hengst.
Foto is overigens ook niet op zijn voordeligst genomen. Ik denk dat je er op zn vroegst met een jaar of 2/3 iets nuttigs over kunt zeggen.

Edit; ik had het over de eerste foto waarbij ze heel overbouwd is. Laatste foto laat een beter beeld zien, het is er iig nu eentje met lengte in het lijf. Maar wacht eerst maar af tot ze een jaar of 2 is!

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 20:18

Halloo

Mag ik alvast een beetje dromen... Pling Ik snap ook wel dat je er nu nog geen definitieve beslissingen over kunt geven, maar dan nog vind ik het wel interessant wat andere voor hengsten aandragen en waarom...

Die eerste foto was ze nog maar 3 of 4 weken alle veulens zijn overbouwd dus das niet zo raar en die andere 2 foto´s zijn van 3 maanden later. Maar goed je kunt ook over het eerste gedeelte van mijn verhaal wat vertellen.. dat vind ik ook heel intressant zoals wat er gezegd werd over ocd en nimmerdor had hij dat? erft hij dat door? Zijn er nog meer van dat soort dingen waar ik aan zou moeten denken.

Ik ben benieuwd!
Groetjes Mira

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:58

Ben het ook met de rest eens, je kunt nu nog niet precies zeggen wat de verbeterpunten moeten zijn. Ik zou zeggen kom over 2 tot 3 jaar nog eens terug Ja

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:22

De stam van Navarone......die in het Pr St Georges loopt..

Navarone is een broer van de moeder van dit veulen...

ik zou gaan kijken of je een leuke hengst kan vinden waarmee je aansluiting vind in het hannoveraanse deel van de afstamming...of bv ramiro...

ik zou persoonlijk nu weg blijven bij nimmerdor bloed.......

en ja ............nog een paar jaar wachten en dan kijken wat haar verbeterpunten zijn,....

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:29

Sammie schreef:
ocd check met 2x Nimmerdor is zeker geen verkeerde keuze.

Dat was ook mijn eerste idee toen ik de afstammeling zag !!

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:33

[quote="sigrid1182"]

Hey hai!

Wat bedoel je met deze zin? En wat is in het Pr St George lopen? een bepaald niveau? en Navarone is dan een half broer met de vader jus de pommes? Ik ben benieuwd!

Groetjes Mira

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:34

Hey hai,

Weet iemand dan hoe duur zo'n ocd keuring kost? en kan dat met 5 maanden? Bedankt!

Groetjes Mira

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:49

Maak je niet te druk, dat zal wel meevallen hoor. Voldoende dagelijkse beweging (weidegang) en goede voeding spelen ook een grote rol. Dus als je er een beetje zuinig mee bent met opfokken.. OCD komt bij bijna ieder jong dier voor en als ze als jaarling OCD hebben kan het als 3 jarige wel verdwenen zijn.
Voor het KWPN kan je laten PROK keuren in het 2e levensjaar vanaf september. Dat kost rond de 400 euro.

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:00

Hallo nog een keer!

Weten jullie nog meer informatie over de afstamming in de zin van erfelijke dingen, want ik heb over ramiro gelezen dat die ook niet zulke goede benen had, waren snel versleten, omdat de genen van een engelse volbloed mekaar weer hadden gevonden en ramiro had dat dan gerfd.... Ik lees wel dingen over dat je moet kijken of b.v. ocd in de stam voor komt maar hoe weet je dat dan? Ik denk dat ik al het bloed met capitol er in ook wel erg intressant vind...

Ok niet te druk maken over ocd omdat elk veulen dat haast wel heeft maar stel het is nu al zeer ernstig dan kan ik dat beter nu al weten of niet? Nu een korte ocd keuring en vanaf 2 jaar na september prok laten keuren? En heeft dan toch iemand een idee hoe duur een ocd keuring is?

Tx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:05

Het kan pas bij een jaarling en dan nog kan het weer veranderen, dus het heeft gewoon nog geen zin.
Hoe duur alleen ocd is weet ik niet, ligt eraan hoeveel foto's ze maken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:03

@ TS het beste advies dat we je kunnen geven is wacht tot 2,5 à 3 jaar is. Bekijk dan de merrie terug en laat haar dan keuren. Dan heeft het meer nut dan nu al een hengst bepalen voor je veulen.

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 14:23

Hai,

Ja ik ga natuurlijk nu niet al iets beslissen, maar ik vind het gewoon leuk om te horen wat jullie zouden doen b.v. lijnenteelt ofzo en waar je op moet letten ziektes e.d.

En dan kijken hoe dat verandert in paar jaar e.d. maar iedergeval bedankt tot zo ver

Groetjes!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:41

Miraketjuh schreef:
sigrid1182 schreef:

Hey hai!

Wat bedoel je met deze zin? En wat is in het Pr St George lopen? een bepaald niveau? en Navarone is dan een half broer met de vader jus de pommes? Ik ben benieuwd!

Groetjes Mira

Navarone is de halfbroer van de moeder van je paard. Prix Saint George is idd een bepaald niveau

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 21:14

Hey hai,

Het klinkt wel een hoog niveau, kan iemand misschien iets meer erover vertellen?

Groetjes

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:10

lang leve google...

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 11:19

Hey hai,

Had ik al gedaan maar krijg der geen duidelijker beeld over alleen Prix Saint Georges amazone biedt zich aan, en meer advertenties e.d. geen info. Dus als iemand wel info wil plaatsen zou dat leuk zijn. Misschien ook nog mensen die op het topic willen reageren zoals waar ik op moet letten met deze bloedlijn? en een leuke hengst en ik weet dat het vroeg is maar vind het gewoon leuk om hengsten die jullie hierbij intressant vinden om die op te gaan zoeken e.d.

Groetjes

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:37

Miraketjuh schreef:
Hey hai,

Had ik al gedaan maar krijg der geen duidelijker beeld over alleen Prix Saint Georges amazone biedt zich aan, en meer advertenties e.d. geen info. Dus als iemand wel info wil plaatsen zou dat leuk zijn. Misschien ook nog mensen die op het topic willen reageren zoals waar ik op moet letten met deze bloedlijn? en een leuke hengst en ik weet dat het vroeg is maar vind het gewoon leuk om hengsten die jullie hierbij intressant vinden om die op te gaan zoeken e.d.

Groetjes

internatiaal niveau. Denk maar aan Anky van niveau.