Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
shan schreef:ik denk dat alleen een sportpredikaat niet erg waardevol is. Pas als het minimaal een stermerrie is dan heeft een sportpredikaat meerwaarde.
Is de merrie al wel in het stamboek opgenomen?
shan schreef:ik denk dat alleen een sportpredikaat niet erg waardevol is. Pas als het minimaal een stermerrie is dan heeft een sportpredikaat meerwaarde.
Jan_VT schreef:shan schreef:ik denk dat alleen een sportpredikaat niet erg waardevol is. Pas als het minimaal een stermerrie is dan heeft een sportpredikaat meerwaarde.
Ik denk dat velen hier jouw mening niet delen.
Een paard fok je immers om ermee te rijden, niet om aan een touwtje te lopen.
Ik zou jouw stelling anders willen formuleren. "Ster is een meerwaarde voor een merrie die reeds het sport predikaat had"
shan schreef:ze komen niet eens kijken!
Ik zie trouwens ook zat paarden die lelijk zijn en die ook niet kunnen lopen en toch nog Z geworden zijn.
mbkaatje schreef:Het preferent- en/of prestatieschap is dan weer een goeie graadmeter.
Samsam schreef:mbkaatje schreef:Het preferent- en/of prestatieschap is dan weer een goeie graadmeter.
Ja maar dat is weer pas vanaf een jaar 8 aan de orde en dan moeten ze wel volop voor de fok gebruikt zijn.