Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tsaa_marit schreef:Ze heeft al meerdere veulens gehad
Tsaa_marit schreef:Ze heeft al meerdere veulens gehad:D
kleppie schreef:Tsaa_marit schreef:Ze heeft al meerdere veulens gehad:D
In dat geval en als er verder nooit complicaties zijn opgetreden bij de dracht of de geboorte dan zie ik ook geen reden om niet te dekken. Ik zou het alleen niet meer dit jaar doen want het is nu al begin september!
Succes ermee!
40000000ste topic hiervan. scheldemonde schreef:wanneer heeft ze haar laatste veulen gehad?
als er namelijk lang tussen heeft gezeten wil het niet zeggen dat deze merrie makelijk drachtig wordt op deze leeftijd!
zou er maar goed overnadenken voordat je begint anders ben je een hoop kosten kwijt aan het insemineren.
misschien dat je eerste je merrie kan laten onderzoeken?
ook als je begint te dekken en het lukt niet ben je je gust bedarg kwijt misschien dat je hier een andere regeling voor kunt treffen met de hengsten boer!

Tsaa_marit schreef:3-4 jaar geleden volgens mij....
levi schreef:Tsaa_marit schreef:3-4 jaar geleden volgens mij....
http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=135867

Cristina schreef:Ze wordt dus nu eigenlijk op haar 18e gedekt en met 19 e jaar een veulen.
Das toch geen probleem? Waarom moet een DA haar eerst onderzoeken? Als ze lekker in haar vel zit en gewoon hengstig wordt is er niets aan de hand hoor. Paarden zijn niet zo mutserig als mensen hoor, een bevalling gaat bij hun beter af als bij ons "mensen" !Alleen moet je bij die oudjes wel bij de bevalling zijn i.v.m. de nageboorte, die KAN weleens blijven vastzitten. Succes !