[TI] voor het eerst helemaal alleen op buitenrit... pfff

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

voor het eerst helemaal alleen op buitenrit... pfff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 12:34

Zo dat was afzien vanochtend.
Ik ben nog nooit helemaal alleen met Darlah naar buiten geweest, altijd met een ander paard erbij (of in groepen) of iemand te voet mee. Maar vanochtend de gok maar eens gewaagd Haha!
Ik ga altijd onder het motto 'als we iig maar tot het einde van het erf komen' ..nou is dat ook nog niet zo makkelijk, want daarvoor moet ik 4 draden en 1 poort door. Darlah is dan zo'n muts die met 4 benen tegelijk de lucht in springt bij het horen tikken van de draad Gestoord maar opzich viel het nog mee.

Maarja, toen alleen de weg op.. álles is eng, en dribbelen of opeens stil staan en niet meer vooruit te krijgen (gelukkig mn dressuurzweep bij Whoosh! )
het probleem is dat ze me gewoon uit loopt te proberen, zoals gewoonlijk...

Maargoed, op een gegeven moment komen we een trekker tegen. Opzich niks aan de hand, ff kijken en weer door. Vervolgend gaat ie op het weiland naast ons lopen ploegen.
Darlah draait weer helemaal door, gaat staan steigeren en wil alleen maar omdraaien en héél héél hard naar huis rennen.
Nouja, zodra ze dat één keer voor elkaar krijgt, weet ik zeker dat ze dat dus altijd gaat flikken. Dus ben eventjes niet zo lief geweest maar had haar er uiteindelijk doorheen, heb haar precies zo teruggedraaid dat ze NIET haar zin kreeg (en m'n zweepje erbij gehouden zodat ze niet alsnog terug sprong) en toen ging het beter.
Ze heeft het nog een flink aantal keer geprobeerd en ik heb echt met haar staan vechten Extreme duivel

Maar uiteindelijk ging het eigelijk best lekker. Op het laatst ontspande ze zich en konden we lekker op een los teugeltje stappen Haha! (ze is nog wel één keer geschrokken van een haflinger die ineens een hoek om kwam in 't weiland naast haar.. ik heb zó gelachen, Darlah sprong echt 3 meter de lucht in, zet er vervolgens een nek op en gaat staan showen Gestoord ).. én dat is nou precies waar ik haar voor heb, ik wil gewoon lekker rustig met d'r over straat zonder dat uitgeprobeer en gemuts van d'r.
Ik geloof dat we de goede kant op gaan Lachen Go jij! Go jij!

(mss niet zo'n boeiend verhaal, maar wou 't toch ff delen, ben namelijk stiekem wel een beetje trots op d'r ondanks dr geklier)

GeneralFlynn

Re: voor het eerst helemaal alleen op buitenrit... pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:37

Goed dat je het gedaan hebt!
Ik zou ook bang zijn,maar je zal zien dat het de volgende keer en de keren daarop steeds wat makkelijker zal gaan.
Over een tijd gaan jullie samen naar buiten zonder enge momenten...
(die zijn er altijd wel,maar dan kan je je lekker ontspannen..)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:58

Uitproberen... ik denk liever in termen als vertrouwen, (on)zekerheid, leiderschap. Knipoog Mijn Mira denkt dat ze Kootje of iemand anders erbij nodig heeft, die moet ik dan ook er van overtuigen dat ze bruggetjes over kan, en dat schaapjes gewoon schaapjes zijn, net als die op haar "eigen" boerderij. Lachen
Je hebt haar op jouw manier verteld dat ze bij je moet blijven. Je bent goed geeindigd, heel belangrijk.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 13:05

nou weet je wat het is, trekkers vind ze normaal gesproken helemaal niet eng, ik heb echt het idee dat ze dat gewoon doet om mij een beetje te pesten.
Ook vaak zat is er gewoon helemaal niks engs, en dan gaat ze gewoon stil staan, zo van 'bekijk 't maar'
Dan kan ik heel lief proberen haar door te laten lopen, maar daar reageert ze gewoon niet op. En ik vertik het om om te draaien, en haar d'r gang te laten gaan. Dus ik ben er in zulke situaties ook niet te flauw mee hoor Whoosh!
dat ben ik wel altijd geweest overigens, en dan krijg je dus van die paarden die een loopje met je gaan nemen, en op het erf al omdraaien. Nou mooi niet dat dat gebeurd. Als het niet vriendelijk kan, dan maar onvriendelijk. Maar ik ben nog altijd de leider

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:26

Nou, ik vind het super knap van je Elke, een hele overwinning met Darlah !! Keeva heeft ook een tijd gehad dat ze ontzettend liep te kl*ten, daar werd ik dan weer onzeker van, en daar maakte ze dankbaar ge(mis)bruik van ... was ook een periode van flink doorzetten, dominant zijn soms, en met bij elkaar geknepen billetjes door blijven gaan Clown .
Maar het loont zichzelf wel, jullie gaan elkaar zo steeds beter begrijpen, Darlah weet dat ze iemand op haar rug heeft die ze kan vertrouwen, en die haar door lastige situaties heenloodst (trekker, andere paarden), maar waar ze ook niet mee moet gaan lopen flauwekullen.
Nogmaals; echt knap van je OK dan! !!

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:47

Kei leuk!
Goed datje door gegaan bent,
ik vind dat je verdiend trots mag zijn:D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:45

Pluimpje verdiend!! Je komt er wel Ja

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:40

Harstikke goed van je ! OK dan!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:51

Ook met jou komt het dus helemaal goed Elke, gewoon idd doorzetten en zeggen dat jij de baas bent én blijft. Ik vind het knap van je dat je het aandurft, ik ben trots op je !! Knipoog

Ga zo door !!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:07

Beetje laat maar hier ben ik eindelijk met mijn reactie *LOL* Ben geloof ik een inhaalslag aan het doen.

Wat gaaf dat je alleen bent gegaan zeg! Dat lijkt me zo spannend! Heb je het al weer gedaan, het was vandaag super weer ervoor denk ik.

Ik ben vandaag ook supertrots op lizzy geweest, ik heb eerst super met haar gereden. Er liep nog een paard in de bak en de shet, dus het was voor haar de eertse keer dat ze in de bak reed met meerdere paarden. Ze was dus erg gespannen maar het ging super. Ze reed goed in draf mee (maar stopt nog elke keer bij de uitgang Knipoog) en ik kon goed wenden en sturen, dat dus bitloo, ik voelde me super. Toen ben ik de bak uitgereden, normaal stap ik in de bak al af, en heb ik op het erf een heel stuk gestapt. Zelfs op het stukje van mijn staeigenaresse. Die hebben daar grint liggen, dat vond Lizzy enggggg, maar ze liep een klein stukje door. Toen ben ik gekeerd en ben weer terug naar de stal gereden. Nou ik voelde me zo super, zelfs Lizzy keek blij uit haar ogen! Ze ging daarna ook met me knuffelen en snuffelen, dat was erg lief. We waren dus allebei supertrots op elkaar *LOL*

Nou zie je wel we komen er wel, gewoon rustig blijven en kleine stapjes elke keer doen. Vertrouwen en rust opbouwen, dan komt het helemaal goed met ons Haha!

Annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:18

Haha leuk he elke.. zo'n eigewijze pony!!! die heb ik nou ook een paar maanden gereden... MAAR DARLAH IS WEL EEN SGAT VAN EEN BEESTJE!!.. omdat ze zo eigenwijs is vind ik haar nou ook zo leuk.. alleen helaas ken ik dr niet meer terug!.. DIKZAK!!..whahahaha

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:17

nou goed dat je 'em nog even omhoog haalt bianca Lachen

wat leuk elke, komt er binnenkort weer een vervolg?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:32

Hihihi jij bent ook lekker vlot pel Tong uitsteken

Nou elk zijn er al wat vorderingen? Bij mij nog niet zo, ze sloeg laatst op hol in de bak omdat iemand met een zweep aan het longeren was. Ze zag hem in haar ooghoek en woepsssss ging ze door de hele bak. Maar goed dat ik er dit keer wel goed op zat, dus ik bleef wel zitten. Leuk als ze dan in ene stilstaat bij de uitgang van de bak Knipoog Verder de laatste tijd lekker gereden in de bak, ze gaat echt super, zelfs nu al door in draf voorbij de uitgang (normaal stond ze gelijk op haar rem). Helaas even geen rijden voor me, ik heb mijn zadel verkocht en mijn nieuwe zadel (de Barefoot cheyenne Caramello) komt pas over anderhalve maand Verdrietig Ik ga maar eens kijken of het lukt zonder zadel (alleen stap he...) Zou voor mij de eerste keer zijn dat ik zonder zadel rij. Nu eerst poedelen met Angel, die moet keuringsklaar zijn, zit te twijfelen over haar oorplukjes, die vind ik juist zo schattig bij haar staan en de anderen willen het er juist af hebben...
nou heel verhaal weer.... staat weer bovenaan Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 05:59

herkenbaar Bianca! dat onzekere enzo..
Ik ben inmiddels fanatiek aan het rijden, gewoon in de wei overigens, beetje dressuurmatig en ze pakt het echt lekker op. Helaas heeft ze wel in bijna elke hoek een streek bedacht.
"baasje links? Now Way" ...en het lukt me nog niet om haar er echt helemaal doorheen te krijgen omdat ze echt op het laatste moment om schiet. Dus daar ben ik nu nogal mee aan het vechten. Wel begint ze lekker te ontspannen en loopt ze aardig wat stukjes aan de teugel, en stelling vragen gaat ook goed. Nu die streken er nog uit rijden Duivel
Misschien zondag weer eens naar buiten Ja

Wat leuk dat je de nieuwe Barefoot hebt, volgens mij staat die kleur haar erg leuk!
Ik wil zelf heel graag de Barefoot London testen en dan eventueel kopen.. want ik merk toch dat ik op m'n randolls ontzettend weinig stevigheid heb, en het schuift best wel...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 18:38

Vandaag weer een poging gewaagd, vind het wel fijn voor haar dat ze dan wat afwisseling heeft.
Ik probeer haar nu zo'n 5x per week te rijden en al met al pakt ze het echt goed op.
Er zitten al hele fijne, ontspannen stukjes tussen. Ik zit ook te twijfelen of ik ga lessen met haar.
Het zou voor ons beiden heel goed zijn, maar ik krijg haar nu al met moeite droog gestapt, dus over 2 maanden is dat volgens mij echt een ramp Boos!
En straks met het veulen moeten we natuurlijk ook weer afbouwen... dus ik zit nogal in dubio, omdat we ook wel tegen wat probleempjes aanlopen (staken, en lekker uitproberen Duivel )

Buitenrit ging redelijk, ze is er één keer echt flínk vandoor geschoten, dat ik haar echt niet meer terug kon krijgen, soort van blinde paniek nadat er een hond langs de heg opdook. Gelukkig kreeg ik haar uiteindelijk terug vlak voor een drukke weg Zij zijn groot en ik is klein!
Dat was helemaal in het begin, en ze is altijd zo ontzettend hyper en gespannen in het begin. Laatste deel ging wel heel goed, toen begon ze lekker te ontspannen.
Dus ben absoluut weer trots op d'r, moet eigelijk elke zondag ff een buitenritje inplannen