Zal ik nou starten óf niet? ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meya_

Zal ik nou starten óf niet? ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 18:54

Heajj, ik verzorg een haflinger van 7 jaar , ik rijd een jaar op haar maar nou wou ik starten met wedstrijden maar heb een paar dingen die niet echt mee werken Slapen Tong uitsteken
* Ze loopt niet aanteugel ( wat ze sinds vandaag wel voor de menkar doet als ze zich ontspant * waren er nu pas achter gekomen en het was haar 2e x sinds een jaar Pling )
* De instructrice zegt: verspilling van tijd en geld.. en ja hoor dat hoorde mijn vader ook weer Bloos
Nu dingen die wel een beetje meewerken:
* Verder gaat het wel netjes , ze kan springen en dressuur wijken kan ze ook wel, en heb met haar gesprongen op 80cm hoger nog niet gedaan.
* Had op de onderlinge ( onze 1e wedstrijd ) 182 punten, weet dat ze hoger geven maarja.. Wat denken jullie er van?

Ohja, hier nog een paar foto's :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes,,

Mungbean

Re: Zal ik nou starten óf niet? ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:59

Nog even door oefenen is waarschijnlijk beter voor jullie zefvertrouwen. Als het eigenlijk nog te moeilijk is, en niet zo goede punten krijgt is het lastig om gemotiveerd te blijven.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:02

Heeel, heeel veel oefenen, les nemen, dan kom je er wel!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:06

* De instructrice zegt: verspilling van tijd en geld..
??? huh ??? op de foto's zie je een pony die weliswaar nog niet nageeflijk loopt, maar ik vind zolang je pony regelmatig loopt zonder veel ongehoorzaamheden je gewoon een B-proefje zou kunnen rijden, waarom niet? Het stimuleert je alleen maar om nog beter en fanatieker te gaan rijden.

Op de foto's is het weliswaar niet zo makkelijk te beoordelen, maar misschien eens uitkijken naar een nieuwe instructeur? En kan je huidige instructrice haar uitspraak uitleggen, waarom ze dat vindt?

Misschien kun je een keertje buiten mededinging starten (hors concours) en kijken hoe het gaat?

Succes!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:12

Voor buiten mededinging moet je eerst een startkaart hebben. is niet zo nuttig dus.
natuurlijk zou een B proefje moeten kunnen, maar de winstpunten zullen echt nog niet om je oren vliegen. Als je nette overgangen kunt rijden op de letter op de plek die jij wil (niet je pony) en het tempo onder controle hebt, zou je een poging kunnen wagen. Misschien is komend voorjaar een mooi streven.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 19:17

Ik weet dat de winstpunten mij niet om de oren zullen vliegen, en wou eerst al in okt ( indoor seizoen ) beginnen met wedstrijden, maar nu wil ik misschien jan. 2007 starten of wat jij zegt voorjaar, het hangt er van af hoe het gaat, als het zo als nu gaat is het enige 'probleem' nog dat ze niet nageeflijk loopt verder gaat alles best netjes. Ja soms stapt ze wat gehaast maar dat hangt er van af hoe haar bui is Tong uitsteken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:21

In de winter op concours is niet zo vreselijk leuk, zeker niet als het regend waait en sneeuwd. Als je dan om 6 uur op moet omdat de B altijd op van die nachtelijke tijden begint en je ouders zijn er nog niet zo positief over, dan doe je jezelf en je vader een groot plezier om te starten als het een beetje lekker weer is of in iedergeval niet koud nat en naar.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 19:27

Daar heb je opzich wel gelijk mee, maar ik ga dan met een vriendin mee en rijden we om en om. Maarja, we hebben allebei toch nog maar niet een startkaart aangevraagd, en aangezien ik dat wel graag wil en Sandy wordt gebruikt voor ruiterkampen in de zomervakantie elke dag van mijn vakantie en ik dan niet op haar kan rijden, wou ik wel iets eerder beginnen Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:13

Andere instructrice zoeken.
Als allereerst vind ik de term aan de teugel niet zo fijn ten tweede komt het nagevelijk lopen ook van ontspanning. Elk paard kan dit ook en hier hoeft geen teugel aan te pas komen. Ook zonder teugels kun je een paard nagevelijk laten lopen. In ieder geval ik zou wel pas beginnen als jij je paard netjes kan laten lopen, want het ligt imo niet aan het paard.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:31

vind ik ook, wat is dat voor instructrice, het is juist leuk om naar wedstrijden toe te werken, alleen zou ik in jouw geval nog iets verder doortrainen omdat je op wedstrijd ook nog te maken hebt met wedstrijdspanning dan ben je net iets zekerder dat alles in je proef ook echt gaat lukken, veel succes hoor Lachen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 10:37

Nou ja, dat vind ik ook.. Maar ik zal maandag er eens met haar overpraten..En nog met die ingrid waar Sandy van is.. Hoop dat het me lukt om wel op wedstrijd te mogen.. ik heb er veel voor over.. Heb dit ook op haflingerforum staan, heb ik net getypt waarom ik het wil wat ik over heb enzo.. dat zal ik hier nog wel eens neerzetten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 15:44

Nou wat een enthousiaste instructrice heb jij maar niet heus! Ik zou een andere instructrice zoeken die wel motiverend is.

Mag je nog bij de pony's starten? Dan zou ik het gewoon doen, heb je ook gelijk tips om mee te nemen in je training.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 15:47

Ik zou nog ff paar maandjes wachten, in het zomer seizoen beginnen bijvoorbeeld, en dan kan je waarschijnlijk met wat meer zelf vertrouwen je proef in gaan. Succes! Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 15:52

zoek iemand die heel erg gemotiveert is. Die jou en je paardje kunnen helpen. Wat een banketstaaf om te zeggen dat het niet kan. Als jou paardje gewoon lekker loopt op het nageeflijke na. Nou dan kan je het toch proberen. Maar ga eerst maar eens iemand zoeken die wel iets in jullie ziet.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 18:45

Ik kan nog bij de pony's starten ( ben 14 word feb. 15 ) dus dat kan nog wel Lachen en ik doe het ook omdat ik dan ervaring krijg, nog meer ga oefenen ( denk ik ) want dan wil je elke wedstrijd toch weer iets beter zijn Tong uitsteken en ik zie nog wel even wanneer ik start, als ik in eind mei start, kan ik juni/juli en miss aug. niet rijden en dan weer niet in de herfstvakantie dat is wel balen Boos! dus moet nog even zien Knipoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:32

heey

je kan ook gewoon meedoen met haflingerwedstrijden zonder startkaart. Je bent dan alleen 30 euro per jaar kwijt. mijn haflinger kan ook nogniet aan de teugel. en ik rij ook wedstrijden maar dan alleen met haflinger wedstrijden, en zonder startkaart.

kijk anders eens op. www.deaangespannehaflinger.nl

het is nog niet echt starten. Maar je kan wel al oefenen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 19:51

willeke16 schreef:
heey

je kan ook gewoon meedoen met haflingerwedstrijden zonder startkaart. Je bent dan alleen 30 euro per jaar kwijt. mijn haflinger kan ook nogniet aan de teugel. en ik rij ook wedstrijden maar dan alleen met haflinger wedstrijden, en zonder startkaart.

kijk anders eens op. www.deaangespannehaflinger.nl

het is nog niet echt starten. Maar je kan wel al oefenen

Hee, dank je wel.. Maar ik weet niet als het hier in de buurt is die wedstrijden dat moet wel, en hoor ook net dat in okt. de startkaart de helft goedkoper is Haha! maar die site doet het niet bij mij..

monique84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:47

de link is ook niet goed weergegeven Knipoog het is www.deaangespannenhaflinger.nl Knipoog de -n- stond er niet...
enneh..dat die startkaart de helft goedkoper is is volgens mij omdat ie maar t/m 2006 duurt, niet 2007...correct me if I'm wrong...
Ik zou iig lekker de wedstrijden van haflingers rijden, starten kan later altijd nog! Maar geloof me..je wilt niet te lang in de B blijven hangen zonder wp hoor. Het is toch wel een deuk in je ego als jij erg je best doet maar steeds geen wp haalt met veel commentaar van de jury.. Ik zou zorgen dat ze iig wp waardig liep en dan lekker starten! Ik snap dat je graag wilt starten maar je moet je niet alleen dáár op focussen Knipoog Zorg in ieder geval dat je een andere instructrice neemt of in ieder geval es een hartig woordje met haar gaat spreken...Ze horen je te motiveren en te helpen, deze doet precies het omgekeerde....succes iig met je keuze!

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:38

ik zou gewoon starten als je er zelf maar lol in hebt dat is het belangrijkste bij wedstijden rijden. dus veel plezier zou ik zeggen Haha!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:02

@ Fox4u : dat vind ik nou dus ook Tong uitsteken wat boeit mij dat dat ik niet hoog kom Tong uitsteken dat komt later nog wel, het is tenslotte een ruiterkamppony Lachen

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:01

OK dan!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:37

Dank je wel allemaal voor de reacties Lachen Maar bij nader in zien, ga ik het toch maar proberen, moet eerst even door hebben waar ik een startkaart aan moet vragen, en dan nog even overleggen qua trailer ( heb 3 opties Tong uitsteken ) En dan starte maar Lachen We zien wel hoe het gaat, heb weer tips gekregen: Sandy heeft een holle rug, dus ik moet alleen maar voltes rijden en dan om het binnenbeen heen draaien. Ze probeerde het gister al te snappen maar het lukte niet helemaal, máár het ging iig in de goeie richting Lachen Dat duurt ook nog wel even voordat ze dat onder der knie heeft, maarja .. wij gaan starten Lachen Is er nog iemand die B start in Friesland ? en weten jullie waar ik een startkaart aan moet vragen ? Haha!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:32

op de site van het KNHS (www.knhs.nl) staat precies hoe je een startkaart aan kan vragen en de prijzen Lachen
je moet het gewoon proberen hoor!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:09

Voor het aanvragen van een startkaart moet je eerst lid worden van een rijvereniging. Deze kunnen je ook de prijzen ed. vertellen.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:20

ja idd, gewoon doorrijden en wedstrijde starte, mssn wordt je in het begin niet hoog gejureerd, dat zou kunne maar uiteindelijk ga je toch beter rijde en komt t van zelf wel goed denk ik

en je leert ervan Haha!