informatie gezocht over Elmshorn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pvdbosch

informatie gezocht over Elmshorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 13:24

Hallo,
Ik heb een hele mooie en lieve 4 jarige Elmshorn x Ferro stermerrie. Ik heb iets informatie over Elsmhorn gevonden maar nog lang niet genoeg. Is er iemand die iets over hem weet, foto's heeft, weet waar ie nu staat, of ie nog gebruikt wordt als dekhengst etc?
Petra

boldie

Re: informatie gezocht over Elmshorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:29

Je zou een een mailtje kunnen sturen naar Reini Tewis. Elmshorn heeft daar gestaan voor een jaar of 4 terug. Misschien heeft hij een idee waar de hengst is gebleven. Hij is in ieder geval naar het buitenland gegaan. Zweden ofzo. (zie www.tewis.nl)

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:13

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:06

ik heb niet veel info over elmshorn. ik weet ook niet precies wat je zoekt, maar ik heb zelf een 5 jarige elmshorn x ubis. Ze staat beschreven in de volgende topic.

viewtopic.php?f=159&t=645452

Dit omdat ik haar in het voorjaar wil laten dekken. Ben benieuwd wat je ervan vind en vooral in vergelijking met die van jou.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:23

Ik ken er 2. Beide 2 jaar,, mega stoere dieren om te zien, helaas niet groot. geen idee hoe ze lopen of springe, weet alleen dat ze er super stoer uitzien!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:27

Ik had een inferno x elmshorn, echt een super stoer groot beest, 187cm hoog! En toen was die ruin nog maar 4 jaar, moet je nagaan! hij had enorm veel swung en haalde hoge punten met mij op wedstrijd. Braaf beest helaas in de omgang baldadig en is daarom weg gegaan.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:37

Elmhorn is inderdaad van Reinie Tewis. Elmshorn stond twee jaar geleden nog in Nederland heb hem toen gezien op de Hengstenshow bij Reinie. Hij is nu weer naar Zweden daar woont de mede-eigenaar. Elmhorn heeft in zijn jonge jaren gedekt in Nederland zie de zonen Ludo en Kor daarna heeft hij in de sport gelopen en is 7 jaar geleden weer naar Nederland gekomen voor de Dekdienst. Ik heb zelf ook een Elmhorn x Cantus hij is 6 jaar en Z 1 dressuur en M springen. Het is een super fijn paard dat in het parcour voor je door het vuur gaat.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:08

www.stallionweb.nl hier kun je ook van veel hensten info vinden. zelf hebben wij twee jaar terug ook met elmshorn willen dekken dit is toen helaas mislukt!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:17

Heb zelf ook een 4 jarige Elmshorn, niet al te groot (1.61) donkerbruin, heerlijk beest om mee te werken.
Heb hem een paar jaar geleden ook gezien tijdens de hengsten show van Tewis, wel jammer dat hij nu in Zweden zit..