4 jaar geleden kreeg onze chrystal voor het laatst een veulen, chanel. daarna is het ons nooit meer gelukt om haar drachtig te krijgen en te houden.
Elke keer als we haar dekten werd ze vies en ging ze vuilen. Niet zo'n klein beetje, maar een heuse baarmoeder ontsteking! Haar lichaam reageerde heel erg heftig op alles wat er in de baarmoeder kwam.
Om haar hier van te verlossen hebben we haar laten spoelen, en alle mogelijke behandelingen gegeven die de artsen maar konden bedenken. Het mocht niet baten, steeds was ze schoon, maar als ik haar had gedekt kwam alle ellende weer terug, en begon het weer van voren af aan.
Honderden euro's heb ik aan haar uitgegeven om haar weer terug gezond te maken. Maar geen arts die wist wat je er aan kon doen. En geen laboratorium die mij kon vertellen wat er naast de normale bacterie nog meer in moest zitten.
In die 4 jaar proberen is ze 2 keer drachtig geweest, maar voor de 3e maand was het altijd veranderd inn een hoop etter. En dan waren de rapen echt gaar, want dan was ze 2 maanden aan het vuilen, en was ze er ook zeker niet lekker bij.
Dit jaar in april had ik haar gedekt, 18 dagen later : niet drachtig
in mei nog eens gedekt: 18 dagen later : niet drachtig
In juni nog eens gedekt: 18 dagen later zat er een erg grote vrucht die absoluut van de 2e dekking moest zijn.
Het gebeurd bij shires wel vaker dat je de vrucht niet ziet op 18 dagen.
Maar ik had al wel geinsemineerd... dus eigenlijk had dat vruchtje weinig kans van overleven.
En jawel ze begon vreselijk te vuilen.
Na 1,5 maand heb ik een boed onderzoek laten doen of ze nog drachtig was of niet. Ik meende wat aan haar te zien, maar de da kon het tussen alle etter toch niet vinden in de baarmoeder, dus een bloedproef was de enige oplossing.
Bloed onderzoek wees uit dat ze NIET drachtig was.
Ik heb me er toen bij neergelegd en gezegd dat ik haar dit niet meer aan ging doen, en dat het nu voor goed klaar was. Vreselijk jammer vond ik het, onze super merrie die geen veulens meer kon krijgen.
Afegelopen 2 weken is chrystal 2 keer mee geweest naar een show, de hele dag heeft ze met kinderen op haar rug gestaan. Geen stap heeft ze verzet. Ze was nog liever dan normaal, en ik vond haar wat terug getrokken, en een beeje gelukzalig lijken.
Ik denk verklaar mij maar voor gek, maar ik ga de da NU laten kijken.
Dus gisteren is hier de da weer geweest, en wat blijkt??? DRACHTIG!!!! AL 3,5 MAAND!!!!
Ik kan mijn geluk niet op. Alles zag er prima uit.
Ik snap het niet dit veulen KAN er eigenlijk niet inzitten. Het heeft een inseminatie overleefd, 2 maanden van verschrikkelijk vuilen, en een bloedproef die zegt dat het er niet is. En toch is het er!!!
Ik ben vreselijk blij, en ga chrystal nu erg verwennen vrees ik