De hengst Rubinstein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loez

De hengst Rubinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 15:41

Hoi bokkers!!

Omdat ik te horen heb gekregen dat ik waarschijnlijk een hengst van Rubinstein mag gaan rijden, zou ik het leuk vinden om meer over deze hengst te weten te komen. Ik heb wel eens van Rubinstein gehoord, maar weet er eigenlijk bijna niets van. Wie o Wie hier op bokt heeft een nakomeling van Rubinstein, en zou zijn/haar ervaringen met deze nakomeling willen delen? Eventueel foto's enz! Ik ga morgen of overmorgen bij deze hengst kijken. Kan zijn dat hij vanavond verkocht is, maar ze wouden hem waarschijnlijk zelf wel terug nemen! En ik mag hem dan dus 3x in de week gaan trainen, en waarschijnlijk uitbrengen op wedstrijd. Het is een Zwarte hengst! Dus ben al zeer benieuwd! Hij is tot de Z getraind, maar qua wedstrijden nog totaal groen ( Ik qua wedstrijden rijden ook Tong uitsteken )

Als je dus een nakomeling hebt van deze hengst, lijkt me het leuk als je wat informatie en wat dingen over het karakter wilt neerzetten hier! Heeft hij/zij juist een koel karakter, of een ontzettende hittepetit, enz.

Groetjes Anneloes Lachen

Btw, Moddies als het verkeerd staat, verplaats het maar Lachen

Liselot

Re: De hengst Rubinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:45

antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:57

kennis van mij had een zwarte rubinstein hengst, deze was 9 en liep ZZ licht, kreeg toen ineens koliek en is in de kliniek tijdens of vlak na de operatie overleden. Heel erg zond. SUperlief paard, wel een beetje lui, je moest hem echt een beetje boos maken dan wilde hij wel aan het werk maar anders niet.
Maarre wedstrijden starten met een hengst mag pas vanaf het L en als je zelf nog nooit wedstrijden hebt gereden kan dit een probleem opleveren. Dus vraag dit even goed na voordat je je geld overmaakt naar het knhs en vervolgens mag je niet aan de start verschijnen. In ieder geval heel veel succes ermee!!! Ben wel benieuwd naar foto's Pling Pling

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:04

Hoi,

Ik heb een Rubinstein x donnerhall x samber merrie. Een koffievos. Super braaf en fijn meewerkend karakter. Rubinstein heeft over de 100 nakomelingen die ggk zijn. Hij is gewoon een legende.
Ik heb met mijn merrie M1 dressuur gereden in een jaar tijd. Daarna heeft ze helaas een peesblessure gehad. En na haar dracht, ga ik haar verder uitbrengen op concours.

ik heb geen mooie fotos van haar. Maar ze kan erorm bewegen en super galoperen.
Wel staan de nakomelingen van rubinstein erom bekend dat ze eerder lui dan moe zijn, ik bedoel in het werk. met Rubinstein zelf heeft het ook eventjes geduurd voordat de knop om ging!

Groetjes yasmin

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 16:06

LiSSy Bedankt voor de links, Antiklit, het zal nog een hele tijd duren voor ik wedstrijden zal gaan starten! En indriss bedankt voor je informatie!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:07

hexagon's ollright is toch ook van rubbinstijn ? ( of heb ik het nu verkeerd begrepen ? ) Iig, ik vind het een leuk paard met super bewegingen.

antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:23

wat voor bloed zit er nog meer achter??

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:27

Sisco4life schreef:
hexagon's ollright is toch ook van rubbinstijn ? ( of heb ik het nu verkeerd begrepen ? ) Iig, ik vind het een leuk paard met super bewegingen.

Ollright is een Rubiquil x El Corona. Rubinstein is de vader van Rubiquil Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:32

Rubinsteins zijn echt heerlijke paarden! Hele fijne karakters, op te koele merries geven ze idd wel eens luie paarden maar normaal heerlijke paarden om mee te werken. Niet kijkerig, niet heet worden, geen flauwekul, gewoon nuchtere werkwillige paarden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 17:34

Wat voor bloed er nog meer achter zit weet ik nog niet Knipoog Zal het eens vragen als ik er heen ga! Neem natuurlijk ook mijn digi mee Haha! Bedankt voor jullie reacties!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:03

Ik heb zelf een jaarling van Ronaldo (vader hiervan is Rubinstein). Super lief paard met goede bewegingen komt wel uit een Welt hit II merrie en die is wat minder lief. Knipoog
Verder staat er nog een 3 jarige ruin van Ronaldo die is echt super braaf onder het zadel en in de omgang kan super gaan ook heeft nog niks verkeerds gedaan. De enige reden waarom hij geruint is omdat hij met allemaal merries staat en toch teveel hengst was en je de natuur niet moet uitdagen. Maar hij heeft nog nooit gebeten of iets dergelijks.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 09:54

Thnx voor de info Stephanie100 ! Ik krijg vandaag of morgen bericht of dat hij nou blijft, of toch verkocht is! Erg spannend dus! Lijkt me een super uitdaging!

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:57

Hoi Anneloes, Labine hier op bokt weet bijna alles over deze hengst. Zij heeft ook gefokt met dit bloed. Pm haar eens voor info. groetjes, Lotje04

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 09:57

Bedankt voor de tip lotje! Ik ga haar meteen PMen Lachen

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:13

Ik heb een keur merrie van Rubinstein x Akzentus. Heeft als veulen DM 25.000 opgebracht op de elite fohlen auction. Voor foto's zie mijn profiel.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:09

Mijn paard is van 007, één van de vele gkk zonen van Rubinstein. Zoals al gezegd: hele fijne paarden om mee te werken én in omgang. STaan wel bekend om laatbloeiers, maar dat hoeft niet negatief te zijn.

wat standaard info over Rubinstein: Hij heeft zelf op Grand Prix niveau gepresteerd. Van Rubinstein I zijn meer dan 80 zonen goedgekeurd. Rubinstein I is geboren uit de zus van de 3-voudige Olympische dressuurpaarden Ahlerich en Amon.
Ook Rembrandt, die in 1988 en in 1992 Olympisch kampioen werd, komt uit de familie van Rubinstein I.

In 2000 (?) overleden door koliek.

mienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:23

bij ons op stal hebben we ook rubinstein bloed. wij vinden het erg fijne dieren om mee om te gaan. wij hebben. 2 x royal diamond en een rubinstein.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 15:44

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:37

Ik heb ook een Rubinstein-nazaat. Mijn Romanov is van Rubin Royal x Ramino x Weltmeister. Rubin Royal is weer een zoon van Rohdiamant, die als vader dus Rubinstein heeft.
Ik heb hiervoor altijd KWPN/ers gehad en Romanov is mijn eerste Duits gefokte paard (hij is ingeschreven in het Oldenburger stamboek). Dit bevalt me tot nu toe supergoed! Romanov is nuchter, leergierig, werkwillig, lief, knuffelig en bijna nooit ergens bang voor. Hij heeft 2 1/2 maand op de wei gestaan met leeftijdsgenootjes om nog wat uit te groeien en lekker uit te rusten, en toen ik hem van de week voor de eerste keer weer ging rijden was het alsof ik de dag ervoor nog gereden had. Zo relaxed, gemakkelijk en vrolijk in zijn werk, geweldig!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:39

Fijn om te horen dat de nakomenlingen over het algemeen vrij makkelijk zijn qua omgang en in het werk. Al wat beter nieuws, de hengst blijft, en ik ga dinsdag avond kijken, en hem uitproberen! Dus erg spannend! Lachen Heb er wel ontzettend veel zin in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:27

Hartstikke leuk! Ik verwacht dat je er heel veel plezier mee gaat hebben *LOL*

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:37

ik heb net een nieuw paardje van MAgic Ronaldo, een zoon van rubinstein, hij is 4 jaar, heb er vandaag sinds 3 maanden voor het eerst weer op gezeten en hij is zooo koel in het karakter, ontzettend los in z'n rug en super braaf!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:21

Ik heb een veulen met als vader Don Ruto (Don Gregory x Rubinstein)
Heel lief beestje!! Verder valt er natuurlijk nog niet heel veel over te zeggen... Ze is nu 11 weken.
Loopt wel lekker, en is correct gebouwd.....

Ben wel blij om te horen dat Rubinstein vaak nugtere paarden geeft... Mijn merrie kan nogal zeiken namelijk.......
Ik heb hier wel een duits hengstenboek, waar ie ook instaat.....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 12:33

Bedankt voor de reacties! Ik ben idd zelf ook super benieuwd! De eigenaresse zei dat hij wel heel wat pittiger was geworden ( jaar weggeweest). Maar ik ga het gewoon proberen, Hou wel van pittigere beestjes Lachen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:47

Ik heb ook een nazaat van Rubinstein, namelijk een merrie van Roman Nature, dit is een Rohdiamant en Rohdiamant is Rubinstein. Erg braaf in de omgang en rijden.