Profielwerkstuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wijtje

Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:59

Hallo Allemaal

Ik zit nu in 6vwo en ik moet een profielwerkstuk maken. Hierbij ga ik onderzoeken welk paard er makkelijker leert: de Shetlander of de Welshpony. Mijn hypothese is dat ik denk dat de Shetlander makkelijker leert. Nu ben ik alleen op zoek naar informatie die ik kan gebruiken voor mijn verslag. Hierbij denk ik aan gedrag, zenuwstelsel, gedrag van de Shetlander en van de Welshpony en gedrag in het algemeen. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, want ik vind het nogal lastig om hier informatie over te vinden.

Westernfreak

Re: Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:12

Lijkt me lastig om deze hypothese goed te onderzoeken, je hebt al toestemming van je leraren voor dit onderwerp ?
En heb je aangegeven hoe je dit wilt aanpakken ?
Er is wel e.e.a (wetenschappelijk) bekend over het algemene gedrag van paarden, daarmee kan ik je zeker wel helpen. Ook als het gaat om ervaringen met welsh pony's, maar nogmaals hoe wil je het precies aanpakken ?

wijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:09

Ik neem 4 shetlanders en 4 welshjes, en die wil ik dan 3 dingen aanleren van vrijheidsdressuur. Ik weet nog niet precies wat, maar misschien leren flemen, of de spaanse pas. En dan wil ik kijken welk ras het 't beste oppakt.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:49

Dan heb je natuurlijk ook gelijke omstandigheden nodig (niet alleen maar 1-jarige shetlanders en 18-jarige welshjes), en alle pony's op dezelfde methode beleren.

Maar misschien kun je nog wat exacter beschrijven wat je van 'ons' welsh eigenaren wilt ?
Ervaringen met het aanleren van vrijheidsdressuur bij welsh pony's heeft Pink_Horizon wel, die wil je misschien ook wel helpen.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:51

Ik vraag me af voor welk vak je dit wilt gaan doen.. Ik zit in havo 5 en moet nu ook profielwerkstuk gaan maken, en sorry dat ik het zeg, maar het onderwerp lijkt me niet diepgaand genoeg. Het hangt er maar net af wat voor paard je treft. Aan 4 domme shetlanders heb je niets terwijl shetlanders mischien wel veel pienterder zijn. Geen idee. Maar met maar 8 paarden kun je dit nooit onderzoeken, en zeker niet diepgaand. En ook niet op 6VWO niveau.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:56

tjah dit onderwerp zou bij ons ook niet goed gekeurd worden maar bij haar op school blijk baar wel!.
heel veel succes en ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen!