Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(moet gelijk aan modifast denken)
riona schreef:Ook wij hebben die koeken gekocht. Onze paarden staan normaal `s nachts op stal. In de zomer gaan ze voor 6 weken de wei op. Om te zorgen dat ze genoeg krijgen geef ik ze zo`n koek. 1 zo`n koek bevat de zelfde mineralen zouten enz. als 2 kilo brok. Dus hoezo geen maaltijd. Het vervangt de bix maar is in koek vorm gegoten. Ik geef ze niet iedere dag hoor dat is weer te veel van het goede. En nu we weer terug zijn van vakantie krijgen ze ze niet meer, ze krijgen nu weer bix.
hoeft dat echt niet. Misschien 's winters als ze op schraal land staan, maar dan nog.. Ze mag best haar voorraden aanspreken 
Berdien schreef:Ik had er ook nog nooit van gehoord, denk ook niet dat ik ze Jes snel zou voeren. Het is toch weer "extra" en gezien haar huidige.. omvanghoeft dat echt niet. Misschien 's winters als ze op schraal land staan, maar dan nog.. Ze mag best haar voorraden aanspreken
Wel een leuke uitvinding trouwens!
het is dus niet extra in de vorm van ze krijgen meer voedingstoffen/energie/ dikker, maar t bevat alle benodigde vitaminen en mineralen zodat er geen tekorten ontstaan (kans op bloedarmoede) als je dus geen (of maar weinig) brok bijvoert
naast hooi/voordroog/ weide 

vandaar dat deze koeken ontwikkeld zijn en er bv ook volledige vitaminen en mineralensupplementen op de markt zijn
, want de meeste brok is berekend op ca 1,5-2 kilo per dag dus geef je maar 1/2 kilo-1 kilo dan krijgen ze dus via het voer niet voldoende vitaminen en mineralen binnen 
en dus per kilo product meer vitaminen en mineralen toegevoegd is
en daar wat last van hebben. Zondag was ze echter weer haar fanatieke zelf