Wat eet jullie Connemara allemaal per dag ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goldflower

Wat eet jullie Connemara allemaal per dag ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 21:23

Hoi ,ik was dus benieuwd naar wat jullie je Connemara te eten geven.
En hoe doet je paard het erop etc etc.
De mijne is 153 cm,,werkt niet intensief en krijgt 3 x daags 3 kwart brok (sportbrok)
Daarbij krijgt ze ook nog een halve kilo kruidenmeusli van Cavalor per dag (1xdaags)
Daar doe ik water bij en penen en appels etc en sochtends krijgt ze kuil en s,avonds doe ik nog een plak hooi erbij!!
Nou ben benieuwd waar die van jullie op leeft ,want misschien zit er nog een tip voor mij bij ofzo Clown

melissa7

Re: Wat eet jullie Connemara allemaal per dag ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:27

je moet dat beest niet zo vetmesten hihihi Haha!
Nee hoor geintje maar ik denk dat je haar wel mag minderen omdat ze best wel een flink buikje heeft, en ze krijgt nog haar hapje tussendoor. je merkt vanzelf of het goed gaat of dat ze toch meer moet voor de energie. Probeer anders over te gaan op 3x half, geef haar extra hooi en haar hapje Tong uitsteken

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:38

ehh mijne eet 3x per dag 1/2 soort granenmix weeny precies wat het is Tong uitsteken
krijgt 2x per dag hooi en wat appels of penen enzo.
ze krijgt die granenmix omdat ze energierijk voer maar eiwit arm nodig heeft.
ze doet het er heeeel goed op en heeft ook wel lekker veel energie(en een goede conditie Tong uitsteken )

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:02

melissa7 schreef:
je moet dat beest niet zo vetmesten hihihi Haha!
Nee hoor geintje maar ik denk dat je haar wel mag minderen omdat ze best wel een flink buikje heeft, en ze krijgt nog haar hapje tussendoor. je merkt vanzelf of het goed gaat of dat ze toch meer moet voor de energie. Probeer anders over te gaan op 3x half, geef haar extra hooi en haar hapje Tong uitsteken

Pff echt weer zo,n boktantwoord he ,,ten eerste gaat t er hier niet om dat ze te dik is en ten tweede gaat t om een connemara en niet om 1 of andere kleine dwerg die bijna nie over t deurtje kan kijken hahaha Knipoog

Nee hoor gek heid ,maar ik wil gewoon weten wat mensen aan hun Connemara geven ,gewoon belangstelling en wie weet leer ik er nog iets van Lachen

@AleXiieJ thnx Knipoog

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 08:41

Ik denk dat Gold genoeg krijgt hoor,en te dik is ze niet,dus dat buikje valt ook wel mee,het is een steviger type pony,het staat haar goed. En ze krijgt toch elke dag genoeg beweging toch...
Cool

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 21:06

Ja dat weet ik ook wel maar ben benieuwd wat andere Connemara,s nou ook eten per dag Knipoog

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 12:33

Niemand een Connemara???
Nou dan maak ik ervan wat eet jullie paard per dag allemaal en welke brok etc Knipoog

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:19

De mijne krijgt 3 keer per dag 1/2 tot 3/4 kg brok. Geen idee welk merk, gewoon sport- of basisbrok denk ik...

Verder wordt er 2 keer per dag hooi gevoerd, en als wij 's avonds rijden, voeren we zelf nog een dikke plak bij. Rijden we 's ochtends of 's middags dan heeft hij pech en krijgt hij 2 keer hooi op een dag.

Hij moest erg afvallen, dus 3 maanden geleden zijn we begonnen met 1/4 brok per voerbeurt en verder hooi, nu zijn we hard aan het werk met hem en krijgt hij wat meer. Hij is nog steeds wel iets te dik, maar dat zijn we er langzaam aan het af trainen, dat is niet omdat hij teveel voer krijgt.

Verder krijgt hij (meestal 's avonds) 2 tot 3 scheppen zeewier door zijn voer heen.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:16

Mijn verzorgconnemara krijgt 's ochtends 1 kg brok ( welk merk weet ik niet)
's middags 1 kg 5-granenmix
en 's avonds kuil ( ongeveer een halve kruiwagen ofzo)