GZ: dezelfde afstammelingen als mijn paard(landwind II B)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gwen9

GZ: dezelfde afstammelingen als mijn paard(landwind II B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 20:35

mijn verzorgpaard Landwind ll B x Warempel heeft nogal wat kuren.
nu wil ik graag weten of er meerdere paarden uit deze combinatie zijn. en
of die ook moeilijk zijn met rijden.

of reageer als de het karakter van de ouders kent.

gomir

Re: gezocht dezelfde afstammelingen als mijn verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:11

-> FB

ineke_

Re: GZ: dezelfde afstammelingen als mijn paard(landwind II B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:12

Ik heb een Epilot x Landwind II B, heb haar nog maar 3 weken en ze is echt super in omgang. Op voetjes geven na, dat moet ze nog even leren. Ze is 2, dus over het rijden kan ik over een jaartje pas iets zinnigs zeggen.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:45

Ik heb een Lancet x Landwind ll B en daar heb ik absoluut geen problemen mee wat betreft het karakter, het is een ontzettend eerlijk paard. Wel heb ik gehoord dat zowel Lancet als de moeder van mijn paard (v. Landwind dus) niet altijd de makkelijkste zijn/waren.

gwen9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 10:48

hey bedankt voor jullie reacties

weet je ook of de moeder landwind ll B ergens op een site te vinden is, zodat ik een foto er van kan zien.

Mendi

Re: GZ: dezelfde afstammelingen als mijn paard(landwind II B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 23:20

Ik had een Martel xx X Landwind II B. Superlief paard, erg eerlijk en gemakkelijk in de omgang en het rijden! Helaas door ernstige blessure nu definitief met pensioen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:58

Ik heb een Landwind IIb x Mayel x Pastrocio
heel apart karakter...
van gruwelijk brutaal tot echt erg bang.
Paard heeft veel bevestiging nodig in wat hij doet, is vrij onzeker over eigen kunnen zeg maar.
Maar geef je hem teveel ruimte dan zal hij wel kijken of hij daar 'misbruik' van kan maken.

Ik hoor eigenlijk veel verhalen over lastige Landwind's. Ook al lopen ze bij professionals, dan nog hebben die er soms hun handen vol aan.

Ik wil overigens niet zeggen dat de mijne gemeen is. verre van. Hij wil opzich prima werken en zal nooit zomaar echt gevaarlijk worden. Eigenlijk is het gewoon een klungel die, als hij maar zeker weet wat hij moet, altijd zn best doet.

Landwind zelf stond bij Zwartjes. Misschien dat die je nog aan info kunnen helpen? Ik heb op de computer thuis misschien nog wel een foto van de hengst. In mn profiel foto's van de vos van mij.

gwen9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:10

hey
dank je voor je reactie.
je paardje lijkt wel op m'n verzorgpaard, maar dat is ook logisch
want ze hebben dezelfde vader.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:05

ik reageer misschien een beetje laat maar zie dit toppik nu pas
mijn vriendin heeft ook een landwint x (weet ik ff nie)
dat beest kan super lopen als die maar wil.
hij krijgt onder het rijden zo ineens een kur dat die het bid vast pakt er er kei hard van door gaat dat je er niks meer mee kan doen.
ook bijvoorbeelt als ze staat op te vlechten kan die zo uit het niets gaan hangen hij staat dan mooi op rust en gaat hangen tot dat alles kapot is (zijn haster en touw)
hebben jullie dit ook met een landwint?

groeten hennie laat het ff weten a.u.b

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:43

die van mij kan wel (soms ongemerkt) zoveel spanning opbouwen in zn werk dat hij in 1x gruwelijk ontploft. Maar echt bit vastpakken en rennen doet hij niet.
Hangen heeft ie in zn leven 2x gedaan geloof ik, dus dat valt wel mee. Al moet ik zeggen dat vlechten van zn voorpluk altijd wel heeeeel voorzichtig moet gebeuren en dat hij dan ook beter niet vast kan staan, want daar gaat hij inderdaad nog wel eens flippen. Maar dat is echt omdat hij (waarom weet ik niet) het eng vindt.
Opzich is de mijne wel redelijk eerlijk, hij kan lastig zijn, maar het is geen rotzak ofzo.

Saskia1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:43

Ik heb een Landwind II x amethist. Ze is heel lief in de omgang, en op buitenritten en met springen durft ze alles, alleen in de dressuur is ze heel kijkerig. Ze is thuis trouwens wel de baas van de groep!

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:08

Noukie schreef:
die van mij kan wel (soms ongemerkt) zoveel spanning opbouwen in zn werk dat hij in 1x gruwelijk ontploft. Maar echt bit vastpakken en rennen doet hij niet.
Hangen heeft ie in zn leven 2x gedaan geloof ik, dus dat valt wel mee. Al moet ik zeggen dat vlechten van zn voorpluk altijd wel heeeeel voorzichtig moet gebeuren en dat hij dan ook beter niet vast kan staan, want daar gaat hij inderdaad nog wel eens flippen. Maar dat is echt omdat hij (waarom weet ik niet) het eng vindt.
Opzich is de mijne wel redelijk eerlijk, hij kan lastig zijn, maar het is geen rotzak ofzo.

vin dit wel grappig om te lezen
dat paardje van mn vriendin kan ze de voor pluk wel vlechten.
maar als je het knoetje er uit haalt en je laat het voor plukje los met het vechtje er in flipt die helemaal.
wordt die echt lijp en gaat stijgeren.

groetjes hennie

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:40

Ik heb een paar jaar geleden een landwind IIB x nooitgedacht verzorgd. (is op zn 3e verkocht)
Was opzich erg aanhankelijk, ging je er wat mee doen, wandelen bijvoorbeeld dan kon ie zich ineens losrukken, en je een trap verkopen! Op stal was het echter een superpaard, kwam altijd naar je toe in de wei, niks mee te doen!
En een vriendin van mij heeft ook een landwind IIB x ??? Dat is ook in de omgang een SUPERpaard, met rijden kan ze er niet van op aan! De ene dag loopt ie super, niks aan de hand, en een dag later bokt, rent en doet ie zo de knop om! Die word nu voor de fok gebruikt!

Groetjes Natasja

gwen9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 19:28

precies zo doet mijn verzorgpaard dus ook.
op stal supper lief, eerst met uit de wei halen rukte die zich ook altijd los, dat doet hij nu niet meer. met rijden gaat het de ene keer super en de andere keer begint hij zo vanuit het niets te bokken, echt raar.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:17

hey,

en vriendin van mij had ook een landwind 2. Op zich een leuk dier, maar wat een kuren....
Ze heeft met hem de m2 uit kunnen rijden, maar toen werd het voor hem te moeilijk. Als ze iets meer vroeg dan wat hij wilde ging hij staan, achteruit en omhoog. Ze heeft het een half jaar aangekeken en hem toen verkocht aan iemand die lekker in de b wilde beginnen. Soms was hij heel braaf, maar soms was hij doodeng. Ik weet niet of het aan landwind 2 lag, maar heb wel vaker gehoord dat hun "meewerkend" karakter wel eens tegenvalt, vooral als het veel moeilijker wordt. (ken een landwind die bij het m-springen het "niet meer deed" b en l gingen geweldig....)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:27

Hmm, die van mij wil wel graag werken. Maar is met zoveel in zn kop bezig, dat dat het soms gewoon teveel wordt en hij daardoor blokkeert. Puur eigenlijk dus omdat hij te graag wil (en daarbij ook nog eens erg bang is)

fototopic van mijn Landwind:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=683983&hilit=

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:20

Ik heb zelf ook een landwind 2 Bx Nimmerdor
EEn heel lief paard Maar met rijden kan ze haar kuren krijgen.. Knipoog Ze is nu 13 Jaar en heeft vorig jaar haar eerste veulen gekregen van Turbo magic Knipoog

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:20

Foto's staan in mijn profiel.. Knipoog

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:29

Ik heb een nakomeling van Troubadour (Landwind IIb x Amethist),het is een eerlijk paard met een koel karakter.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:24

Ik heb ook een Landwind II B (Marconi x Hoogheid) Zit dus tuiger bloed in. Super fijn karakter wil altijd werken en laat je nooit in de steek. Op dit moment rij ik met haar Z2 ZZ-licht met haar.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:25

Ooh van mijn Landwind staan foto's in mijn profiel

Ilse25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:04

Het paard waar ik op rij is van Landwind IIb en Icanna. Het is echt een superbrave merrie ik heb echt nog nooit zo'n braaf paard meegemaakt. Of ze nou in de trailer moet of op een vreemd terrein is of wat dan ook, alles gaat bij haar alsof ze nooit anders doet en is echt een toppaard!

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:44

Mijn bijrijdpaard was van Landwind II, ik heb hem een jaar of vier gereden. Op stal superlief, je kon er alles mee doen. Op wedstrijd ook, hij deed enorm zijn best en hij kan heerlijk lopen (M2). Rijd je gewoon thuis in de bak, dan moet je altijd op je hoede zijn want voor je het in de gaten hebt staat hij aan de andere kant van de bak (en als het even kan zonder jou). Ik reed een keer een flinke middendraf en zomaar, zonder enige reden, staat ie opeens helemaal rechtop. Het is dat hij een kwart slag draaide en daardoor met zijn kont tegen de omheining leunde, anders hadden we achterover gelegen. Dit soort geintjes had ie vaker. Maar als hij in de zomer op het land gereden werd, was ie poeslief.... Zeer apart karakter.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:18

Onze landwind is in januari verkocht Knipoog

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:04

mijn paard, vadersmoeder is landwind || B.