Wie heeft er een Dales, Fell of een Merens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva1975

Wie heeft er een Dales, Fell of een Merens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 14:03

Mijn huidige paardje is helaas kreupel, over een tijdje weten we meer, maar waarschijnlijk wordt zij overgedragen aan de verzekering. Als dat gebeurt wil ik toch kijken naar een ander paardje. Hierbij denk ik vooral een een wat kleiner paard, of een grote pony. Na wat speurwerk ben ik tot de volgende rassen gekomen. Nu wil ik graag weten wat de karakters zijn en hoe de beestjes zijn met de omgang, buitenritten en aangespannen.
Niet dat ik gelijk ga kijken voor een ander paard maar een beetje orienteren kan geen kwaad.

Everest

Re: Wie heeft er een Dales, Fell of een Merens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:09

Ik heb een fell pony, voor meer informatie over de fell pony's kan je een kijkje komen nemen in het topic:
viewtopic.php?f=34&t=464375&st=0&sk=t&sd=a
En vragen stellen aan iedereen met een fell pony in dit topic Lachen

Je mag mij ook gerust PB'en hoor Lachen

De fell pony is best wel dominant, en niet geschikt als pony voor kleine kinderen. Ze hebben een echt eigen karakter.
Verder zijn ze wel erg veelzijdig, en werkwillig.

Mijn Fell Pony staat voor de kar, we doen mee aan marathonwedstrijden. Ik ga lekker met hem boscrossen, maar heb ook meegedaan aan enkele dressuur- en springwedstrijdjes Lachen

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:17

Ik rijd vaak op een Dales, ze stond vroeger voor de kar, nu word ze alleen nog maar bereden. Ze is best fel en kan behoorlijk hard gaan als ze dat wil, lekker met de grote paarden mee crossen. Het is een heel lief dier en ze knuffelt graag

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:19

Ik heb er geen, maar ik vind het wel geweldige pony's! Super bouw, karakter.. Vind ze echt leuk.. Als ik een pony zou moeten kiezen dan wist ik het wel.. Lachen

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:18

De link die hierboven wordt aangeven mag ik niet op reageren, omdat ik eerst 25 post reply's moet hebben. Verdrietig
Aangezien ik mij net heb aangemeld, duurt dat nog even. Ik heb 10 jaar haflingers gehad, en ben nu paardloos, en wil ik mij nu ook gaan verdiepen in de Fell-pony.
Heb ik altijd al een fantastisch ras gevonden, en er zijn nu toch wel een aantal fokkers in Nederland.
( zijn rond 1994 ingevoerd in Nederland)
In februari blijkt er een hengstenkeuring te zijn, die wil ik graag bezoeken.
Misschien voor jou ook een goed plan, om je te orienteren.
Uiteindelijk ligt het dan in de planning om een leuk hengstje te kopen. Cool

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:26

Nazgul, wat leuk, weer een fell pony fan bij Lachen

Maar als je eenmaal in het topic mag, dan kom je natuurlijk wel even gezellig met ons meekletsen he?
Ik heb zelf verschillende fell pony's gereden, voornamelijk hengsten en ruinen.. Ik heb nu mijn eigen fell pony ruin...

Naja veel plezier met de zoektocht naar je eigen fell Lachen