werken na inseminatie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ckj22

werken na inseminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 11:12

hallo,
mijn merie is gisteren geïnsemineerd.
Vanaf wanneer mag je ze dan terug stillaan beginnen werken?
Of mag je onmiddellijk terug werken?

Alvast bedankt voor reakties

Excuseme

Re: werken na inseminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:55

in de natuur moeten ze ook met de groep mee direct na een inseminatie, maar ik zou even een weekje rustig aan doen. De vrucht moet een plekkie vinden en daarvoor is rust beter dan inspanning.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:38

Ik ben gewoon door blijven rijden. Een keer is ze zelfs geinseminieerd tijdens het rijden.
Altijd snel drachtig geworden.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:25

Vajramani schreef:
Ik ben gewoon door blijven rijden. Een keer is ze zelfs geinseminieerd tijdens het rijden.

Hoe doe je dat insemineren TIJDENS het rijden?? Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:29

Ik heb ook het advies gehad om rustig aan te doen, de eerste week.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:08

DMHorses schreef:
Vajramani schreef:

Even afstappen, inseminator er wat laten instoppen en weer verder rijden.
Bovendien zei hij tegen mij dat ze het zo beter opnemen omdat ze meer ontspannen zijn.

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:10

DMHorses schreef:
Vajramani schreef:

Hahaha... ik zie meteen een soort tandem-idee voor me. Hmmm, als dat zo was, dan best gevaarlijk!

Maar ik hoop dat Noire nu de 3e keer wel drachtig blijft. Wat ik eraan doe: ik ga niet meer op wedstrijd, spring niet meer met haar, de eerste paar dagen heeft ze alleen maar aan de molen gelopen voor de beweging en ik rij haar dus nu thuis zo'n 20 minuutjes licht werk. Wil ECHT alle risico's uitsluiten! Ze heeft wat mij betreft lekker vakantie de komende maanden. Vind haar drachtigheid het belangrijkste op de wereld. Daarnaast is ze gespoeld en zit ze de komende 3 maanden aan een hormonenkuur. Wat ik er meer aan kan doen weet ik niet.

Succes ermee ook!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 00:02

Vajramani schreef:

Maar ik hoop dat Noire nu de 3e keer wel drachtig blijft. Wat ik eraan doe: ik ga niet meer op wedstrijd, spring niet meer met haar, de eerste paar dagen heeft ze alleen maar aan de molen gelopen voor de beweging en ik rij haar dus nu thuis zo'n 20 minuutjes licht werk. Wil ECHT alle risico's uitsluiten! Ze heeft wat mij betreft lekker vakantie de komende maanden. Vind haar drachtigheid het belangrijkste op de wereld. Daarnaast is ze gespoeld en zit ze de komende 3 maanden aan een hormonenkuur. Wat ik er meer aan kan doen weet ik niet.

Succes ermee ook!

Ik breng mijn drachtige merries ook niet meer uit op wedstrijd en spring niet meer met ze. Ik rijdt ze wel gewoon thuis, rustig aan paar keer in de week. Heb een die snel stress heeft die neem ik ook niet mee op buitenritten etc. De ander is gelukkig wel een coole kikker daar doen we wel rustige ritjes mee buiten, maar alles rustig aan en we werken ze niet over hun toeren heen. Ik wil zelf ook alle risico's uitsluiten hoor! En meer kan je ook niet doen, de natuur doet z'n werk wel goed als alles klopt daarbinnen hoor....

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:32

ik ben ook gewoon doorgegaan met werken. en in 1 keer was ze drachtig

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:52

Vajramani schreef:

Ik zag het ook al voor me,, haha!!!! Bij mijn weten kun je gewoon blijven rijden hoor...

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:03

het beste is om de merrie in haar ritme te laten zitten, dus als je al die tijd aan het rijden was gewoon blijven doen en merrie die op rust stond niet in 1 keer volop mee gaan rijden. enz

merries die bereden worden wel idd wat rustiger aan! maar ik geloof dat dat de beste remedie is.

werpt je paard het vruchtje na 40 dagen af en is ze wel drachtig op de 18e / 21e dag dan kun je eventueel regumate geven de eerste komende 110 dagen van de dracht dit behoud de vrucht.

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:11

scheldemonde schreef:
...werpt je paard het vruchtje na 40 dagen af en is ze wel drachtig op de 18e / 21e dag dan kun je eventueel regumate geven de eerste komende 110 dagen van de dracht dit behoud de vrucht.

Wij behandelen Noire nu ook met Regumate, en het lijkt tot nu toe nog steeds aan te slaan! Echter hadden wij het advies van DA gekregen om Regumate Pig ipv Equine te kopen, is stuk goedkoper en heeft zelfde inhoud.