[TI] Lizzy is weer thuis!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Lizzy is weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 23:53

Nou de titel zegt al genoeg denk ik Haha!

Ik heb vorige week Lizzy proefgereden en ze is nu weer thuis! Ik kan niet zeggen hoe blij ik ben dat ze weer terug is!!

Ze heeft het heel goed gehad hoor en ze is er een heel stuk beter uit gaan zien, maar ik miste haar enorm. Ze heeft mij ook gemist, mevrouw was erg beledigd en keek me dus niet aan Knipoog Het rijden ging ook goed, zo'n Kieffer zadel zit echt heerlijk zeg! Er is nu ook meer duidelijk over Lizzy, degene die haar heeft ingereden heeft toch wel wat dingen ontdekt aan haar. De plek op haar heup komt volgens haar niet van de wormen, het zit precies op een plek waar je een tuig hebt zitten. Ernaast zie je precies een "zweepstreep" lopen. Ze denkt dus dat ze haar voor de kar hebben geprobeerd te krijgen en dat dit niet gelukt is. Ook aan haar houding merk je dat ze heel bang is, ze zet geen stap verkeerd, maar ze staat en loopt heel gespannen. Ook zweet ze enorm uit angst als ze bezig is. Dat was erg sneu om te zien, je ziet gewoon de angst ook in haar ogen als ze bezig is. Bang om iets fout te doen.

Waar ze vandaan kwam, heeft inderdaad gezegd dat ze even voor de kar had gelopen, meer zei hij niet. Degene die Lizzy had ingereden wist dit dus niet, dus ze was niet bevooroordeeld.

Verder was Lizzy ook erg blij om thuis te zijn. Ze zag Angel en ze galoppeerden beide naar elkaar toe en zijn weer onafscheidelijk van elkaar. Zo lief om te zien Lovers

Het resulteert er alleen in dat als ik wat met Lizzy aan het doen ben, Angel dus uitbreekt. Stroomdraadje ach dat maakt niet uit, ik loop gewoon door, dan voel je het even daarna niet meer (gevolg hele kudde op hol en tussen de koeien, en daar vindt je die van mij niet meer terug met die vlekken). Ehhh hekje, houdt dat je tegen? nou mij doet het niks hoor, gewoon even stukje naar achter en dan in galop er tegenaan lopen, dan is hij zo open... Pfff ik en de staleigenaresse lopen dus de hele dag achter muts aan Knipoog
als ik nu met Lizzy bezig ben, dan gaat Angel in een afgesloten stal die ook aan de bovenkant dichtkan. Tja ik moet toch wat kunnen doen zonder dat aagje ernaast staat.

Vandaag nog even met Lizzy gereden, voor het eerst na het proefrijden. Het ging heel goed, maar wat was ze gespannen pfff Ik heb een heel klein stukje draf gedaan, maar dat vond ze eng dus nadat ik klaaar was met mijn ronde ben ik terug gegaan in stap. Ik reed ook bitloos, dus dat was ook nieuw voor haar.

A.s. donderdag komt Harry Hoevers bij ons op stal om de paarden te "lezen" en te behandelen, dan hoop ik wat meer te weten te komen over Lizzy. Ik hoop dat ze zich toch wel fijn voelt bij me en dat ze me vertrouwd. Ik doe in ieder geval mijn best en zij volgens mij ook.

Nou nog even wat foto's van mijn geweldige proefrit, let niet op mijn rode hoofd, het was weer de eerste keer sinds 1 1/2 jaar dat ik in draf was geweest. Ik was behoorlijk uitgeteld, maar je ziet aan mijn gezicht dat ik straal, ik voelde me zo goed!!

Afbeelding
Ze zijn een beetje donker, ik moest in de binnebak want de buitenbak was erggg nat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JEV3YDXG
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JER4QCDB
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N7OTGLN8
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BJILED4D

nou dan ook nog even stiekem mijn nieuwe aanwinst Knipoog
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z7MNVMOP
http://www.mijnalbum.nl/Foto=J7X67MYW

KootMiraDrum

Re: Lizzy is weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:21

Ze ziet er goed uit, Biancaa, fijn dat ze weer thuis is.
Wat een skeetje, dat bulletje Lachen

Is Lizzy drachtig?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 05:56

Je meisje weer lekker thuis!!! super hoor.
Wat jammer dat ze zo gespannen is, maar dat komt vast goed Ach gut

Ik ben ook benieuwd of ze drachtig is?

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:59

Super Bianca, de foto's zeggen genoeg, jij straalt gewoon en Lizzy loopt lekker zo te zien. Ben blij voor je. Nu Angel nog veilig en goed opsluiten in een hoge stal, dan kun jij gezellig rijden met je paardje. Is trouwens normaal hoor dat paardjes bij hun kuddeleider willen blijven heel natuurlijk gedrag dat ze meewillen en alle gevaren daarbij trotseren.

Volgend jaar hopelijk voor jou ook een Maxolo veulentje erbij, dan heb je 2 halfzusjes, wel leuk eigenlijk....

Geniet er maar lekker van hoor van je paardjes !!
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 02-09-06 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:01

Super dat je haar weer thuis hebt, Biancaa ! Lizzy ziet er inderdaad wat gespannen uit op de foto's, verschrikkelijk sneu toch voor zo'n paardje dat ze zoveel meegemaakt heeft. Hopelijk kun jij haar het vertrouwen weer een beetje teruggeven !

Geweldig Bulletje Knipoog !

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:02

O ja wat een lekker ding: http://www.mijnalbum.nl/Foto=J7X67MYW

En die gespannenheid bij Lizzy, dat komt best wel goed, als jij zo met haar om blijft gaan. En als je het niet meer vertrouwd gelijk hulp erbij roepen, zodat jou vertrouwen niet geschaad wordt. Dat zou ik persoonlijk even goed in de gaten houden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:29

ik heb iets gemist geloof ik maar ze is weggeweest te proefrijden (? wat is dat?) en nu gelukkig weer terug Ja

aaach en wat een leuk rimpelding zeg Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 22:21

Nou ga ik nog een keer. Ik had vanmiddag al iets geschreven, maar dat was in ene weg. Nu zit ik met mijn haar in de verf, dus even snel tussendoor (moet toch iets doen als het aan het intrekken is Haha!)

Lizzy is weggeweest om gedekt te worden door Maxolo (tijd dat hij goedgekeurd wordt voor de dekdiensten Knipoog) De stal waar hij nu staat, daar werkt/woont een meisje die ook paarden inrijdt. dus ik had besloten om Lizzy daar te laten staan om haar te laten inrijden. Ze heeft daar 8 weken gestaan (met dekken mee) en ze was dus ingereden, dan moet je eerst komen proefrijden, anders brengen ze haar niet thuis. Het proefrijden (om te kijken of ik er goed op kon rijden) ging dus super. Dat was wel op een kieffer zadel, normaal rij ik boomloos. Nu ik thuis op de boomloos rij, rijd dat niet zo lekker meer. Ook omdat lizzy heel erg heftig reageert als ze een ander zadel op haar rug krijgt. Mijn boomloos heb ik nu dan maar te koop staan en dan koop ik een kieffer (2e hands) zadel terug. Ik probeer maar zoveel mogelijk bij het oude te blijven, blijkbaar heeft ze daar behoefte aan.

@Nikita ik heb gelukkig op stal ook iemand die paarden heeft ingereden. Ze gaat nu een hele andere studie doen, dus dat doet ze neit meer. Ook heeft mijn staleigenaresse haar eigen paarden ingereden (ze rijdt nu boomloos, zadelloos en ga zo maar verder) dus die weet er ook nog wel wat van. dus ik heb hulp genoeg als ik het niet vertrouw of als ik ergens mee zit. Ook heb ik met Gerdine afgesproken dat ik haar kan bellen als er iets is. Altijd handig *LOL* en Angel pffff als het veulentje dat nu komt, net zo erg is, dan heeft de toekomstige eigenaar er zijn handen vol aan Tong uitsteken Gelukkig vindt mijn staleigenarese het superkomisch en kan ze alles vanaf haar huis zien en houdt haar dan ook extra in de gaten.

@Keeva en Mazzelmeid, ik denk wel dat ze drachtig is hoor, maar binnenkort even laten scannen, als dat lukt... Nu wil ik haar toch even bijkomen en tot rust laten komen. Ze is nu echt een stresskipje. Ik klom normaal gesproken via de balk van de bak op haar rug (tja ben nou enmaal klein met mijn 1,53 en zij 1,58m) en nu ik dat laatst deed, vond ze het supereng. Dus eerst maar weer vertrouwen opbouwen, dan komt het scannen nog wel....

Dank jullie in ieder geval voor jullie lieve woorden Lachen Ik heb nu nog 5 minuten, nou tijd goed besteed toch, haar uitspoelen en kijken of ik nou weer goed blond ben,. kan schoonmoeder morgen weer klagen Tong uitsteken

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:28

wat leuk dat het zo goed gaat met jou en lizzy.
ze ziet er een stuk beter uit vind ik. Afgod

ben benieuwd wat eruit die lezing gaat komen aanstaande donderdag.

1 ding is duidelijk jullie passen super bij elkaar. Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:25

Ow ik zag je net al ergens voorbijkomen, maar hier staat dus al een update Haha!

Fijn dat ze weer terug is en dat ze Angel nog zo herkende Lachen Ik hoop voor je dat ze drachtig is en dat ze het vertrouwen weer terug krijgt.

Leuk bulletje idd!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:54

Je straalt helemaal, erg leuk om te zien!
Moet een geod gevoel geven dat ze weer terug is.
Die nieuwe aanwinst is geweldig!!! Veel plezier daarmee!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:32

Fijn dat het zo goed gaat met rijden!
Die gespannenheid zal snel afnemen als ze merkt dat jij rustig met haar omgaat.
Nu nog even in de zenuwen zitten of ze drachtig is.....

Scheetig hondje trouwens!