[TI] tonnetje rond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monicees

tonnetje rond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 19:41

Hoi allemaal
weet niet of het hier goed staat.. maarja

ik heb een westernzadel voor mijn holle bolle tinker, echt een tonnetje dus
heb er iemand van de Western Import Company naar laten kijken,
die zei dat het zadel niet klemt of drukpunten heeft en verder goed ligt. Ook niet te los/groot dus.
Nu heb ik 1 probleem, het zadel schuift en zakt onwijs bij het opstijgen, en tijdens het rijden moet ik ook vaak corrigeren.
ik heb op aanraden van diezelfde vrouw een neopreen singel + pad aangeschaft.
echter lost dit niks op, hij blijft schuiven!
het ligt ook niet aan het aansingelen.

bestaat er hiervoor een gouden tip of moet ik gewoon een nieuw zadel kopen?

groetjes en bedankt alvast

PS: wat voor zadel hebben jullie op je regenton liggen?

butengeweun

Re: tonnetje rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:46

ik weet het niet. Ik heb zelf een zal het hier een keer neerzetten als ik er naar gekeken heb. Maar ook bij hun vandaan. Heeft je paardje een schooft daar hangt het vanaf ik heb zelf een tink met een hele makkelijke rug. En toch is ze breed en anders kijk eens voor het schuifen naar je houding.

Bij mij kwam het daardoor ik leunde meer naar 1 kant. Toen hebben ze me met een lossere singel laten rijden. Daarna kon ik recht zitten.

maar anders zou ik het ook niet weten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:28

het is moeilijk om voor ronde tonnetjes een passend zadel te vinden, I know... maar van westernzadels heb ik het minst verstand. kan je zoiets ook op maat laten maken?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:02

Ik denk dat het zadel dan niet optimaal past , want dan zou het onder het niet mogen schuiven, ik heb ook een tinker met een moeilijke maat en heb voor haar een boomloos westernzadel gekocht en daar ben ik tot nu toe zeer tevrede over na 2 andere westernzadel voor haar gehad te hebben.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:33

Is het een merk zadel of een goedkoop texaans zadel?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:26

Ik ken het probleem... Ik heb Lizzy van mij proefgereden op een Kieffer Lech Profi zadel, zat echt heerlijk... maar bij het opstijgen gleed hij ook naar beneden.

Vandaag dus thuis met mijn boosloze zadel gereden ahum zelfde probleem. Mijn man heeft me toen maar een kontje (beentje) gegeven en toen zat ik er wel goed op.

Ik denk dat we gewoon teveel hangen met ons gewicht aan het zadel en hoe hard je ook aansingelt (arm beest) je trekt met je gewicht het zadel toch iets terug (met als gevolg dat je zadel lekker scheef zit, je denkt dat je beugels eindelijk goed zitten en je dus het zadel weer rechtschuift en dat je beugels dus niet recht blijken te zitten Tong uitsteken ) Ach zo blijven we bezig he Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:59

Ik ken ook twee mensen met een bolle tinker en een western zadel. Ook bij allebij schuiven ze wel eens bij opstappen en rijden, allebei stappen ze op met een krukje. Het is ook bij ze allebei al gebeurd dat het zadel onder de buik in schoof bij n buitenrit, ze vielen er zelf vanaf en paard sloeg op hol! Maar toch pastte de zadels goed.
Ik heb zelf een boomloos zadel op mn ronde tinker. Het schuift ook wel heel af en toe, maar mijn zit is wel heel erg verbeterd en ik kan nu ook makkelijk van de grond opstappen. Ik doe mn paard wel voor de zekerheid altijd een borsttuig om, zodat het zadel niet onder de buik kan schuiven!

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 13:56

probleem is voorlopig opgelost,,
waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar mijn pads helemaal vol met van dat ontklittingsspul gespoten, ze waren dus spekglad! nu heb ik een showpad die ik dubbel vouw, lekker stug.
en nu ligt het zadel ineens als een huis! Knipoog

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:46

Mooi dat het opgelost is Knipoog

Je hebt ook van die antislip(gel)pads, en die helepen ook heel goed.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:25

ah het gleed dus gewoon opzij, ik ging er vanuit dat het naar voren schoof Lachen
fijn dat het nu opgelost is inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:21

Dat is niet verstandig zo'n showblanket! Dt is alleen voor show dat doe je over je pad, dat kan je niet gebruiken als pad!

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 07:43

@ nielsd
ik en de westernshop(in den haag) die dit idee dus niet afkeurde, zien geen andere oplossing
gel/antislip neopreenpad al geprobeerd, helpt niks.. verscheindene singels, niets
ander zadel kopen heeft geen zit, want met het zadel is niks mis.
Het zit em in het paard, die is extreem rond, zonder schoft.. waardoor ik dat glijden altijd zal blijven houden.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:12

Fijn dat je voor nu een oplossing hebt gevonden.
Mijn bolle heeft ook zo'n rug als een zeppelin, maar van western heb ik geen kaas gegeten, dus hoe dat met die zadels zit weet ik niet.