Info: Wender R (Contender x Ramiro)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Info: Wender R (Contender x Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:29

Zoals de titel zegt, heeft iemand informatie over Wender R? Het is een hengst van Roelofs (Contender x Ramiro x Joost), mooi lijnenteelt op Ramiro (en Ramzes via Rigoletto)

Hij zou naar het verrichtingsonderzoek gaan? Hoe beweegt hij? Heeft hij al wat gedekt en mischien al veulens? ....?

Afbeelding

Dees

Re: Info: Wender R (Contender x Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:09

Laatste wat ik gehoord heb, is dat deze hengst inmiddels geruind is...
Was een ongelukje geloof ik.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:02

Dees schreef:
Laatste wat ik gehoord heb, is dat deze hengst inmiddels geruind is...
Was een ongelukje geloof ik.

Ja
Klopt!
Heel jammer. hij heeft inderdaad een ongelukje gehad en ze konden één van de "ballen" niet redden. En het KWPN keurt geen hengsten goed die maar één bal hebben, dus toen is hij geruind. (voor zover ik dat van de week hoorde tenminste...)

Dan nu maar door als sportpaard...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:04

Wat ontzettend zonde zeg!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 12:14

hananya schreef:
En het KWPN keurt geen hengsten goed die maar één bal hebben

Wat zou daar nou weer de rede voor zijn, ik kan nog snappen dat je een hengst niet goedkeurd met 1 bal als dat een "natuurlijke" oorzaak heeft (klophengst oid), maar als gevolg van een ongeluk...?

Verder wel balen, want ik was best geinteresseerd in de hengst. Nou ja maar weer verder zoeken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:10

Volgens mij heeft mijn oom zijn stermerrie drachtig van Wender R.
Een kameraad van ons heeft Wender als combi gezien voor zijn sportmerrie, maar ik weet niet zeker of dat door is gegaan. Merrie had een redelijk laat veulen dit jaar.
Ik heb hem net een SMS gestuurd, ik zal wel antwoord krijgen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:11

@ Art-uma, als je nog steeds interesse in hem hebt, zou hij dan toch niet nog steeds verkrijgbaar zijn bij Roelofs. Je zou toch denken dat er DV voor handen moet zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:44

tienus63 schreef:
Volgens mij heeft mijn oom zijn stermerrie drachtig van Wender R.

Zijn merrie is inderdaad drachtig van hem. Ze is tenminste drachtig gescand. En vertoont geen tekenen van hengstigheid sinds de dekking. Merrie wordt gebruikt als fokmerrie, dus we gaan er vanuit dat het goed gaat. Merrie heeft momenteel een HV van Up to Date v. Camerino aan de voet.
Veulen is te koop. Lijkt een vos te blijven.
Ben alleen even vergeten vragen wat voor bloed zijn merrie is. Blond

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 18:01

tienus63 schreef:
@ Art-uma, als je nog steeds interesse in hem hebt, zou hij dan toch niet nog steeds verkrijgbaar zijn bij Roelofs. Je zou toch denken dat er DV voor handen moet zijn.

Dat zou natuurlijk kunnen, maar het liefst zie ik van een hengst toch wat nakomelingen voor ik er mee fok, en dat wordt denk ik wat lastig. Afgezien van het feit dat een eventuel merrieveulen dan een Reg... (weet ik niet wat) wordt, en dat is toch minder aantrekkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:26

Ga je toch naar Odermus?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 09:50

Pipo schreef:
Ga je toch naar Odermus?

Daar heb ik ook naar gekeken, ik ben ook verder gaan kijken naar Calido en Cantus. Want dat zou bij mijn merrie interessante lijnenteelt opleveren richting de moeder van Farn en Ramzes. Op zich allemaal heel goed, maar... minstens zo belangrijk is hou een paard z'n bloed vererft en ik denk dat de Calido / Cantus nakomelingen vaak wat aan de "bloedige" kant zitten en dat wil ik nou net niet. Bij Contender heb ik dat idee minder en ik denk dat Contender dan ook beter past als Calido, vandaar dat ik Wender interessant vond. Voor een massale Cantus nakomeling houd ik me aanbevolen, want die heb ik nog niet gevonden (en dan natuurlijk wel met goede gangen).

In het veulenrapport van Odermus staat dat hij een enkele keer een vlak voorbeen en wat onderhals vererft, terwijl ik bij mijn merrie juist zoek naar een hengst die toch ook een beetje een "knietje" vererft met maat en goede haslwelving.

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:19

De Odermussen Haha! die ik heb gezien konden allemaal stuk voor stuk goed lopen!!! geen vlak voorbeen tegengekomen...wij hebben er nu ook een veulen van lopen, zit goed in elkaar en kan ook n stukje lopen, is ook goed aan de maat, ben benieuwd of ie schimmel wordt.
Dit is Blue, Odermus x Lanciano
Afbeelding

Afbeelding

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:47

Heb je al naar Conteur gekeken? Is eigenlijk springhengst maar loopt bij Tannenhof al LT dressuur.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:55

Excuseme schreef:
Heb je al naar Conteur gekeken? Is eigenlijk springhengst maar loopt bij Tannenhof al LT dressuur.

Ja, maar als ik die richting op zou gaan, zou ik denk ik eerder voor Contendro I of II gaan of Caretano Z, die komen allemaal uit dezelfde moederlijn als Conteur (hebben dezelfde grootmoeder).

De vader van Caretano Z is Caretino met index springen 162 79% en dressuur 152 55%, over allround gesproken (hoewel nog een beetje lage betrouwbaarheid). Waar zou die de dressuur cijfers vandaan halen??

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:28

ART_UMA schreef:
Excuseme schreef:

Ja, maar als ik die richting op zou gaan, zou ik denk ik eerder voor Contendro I of II gaan of Caretano Z, die komen allemaal uit dezelfde moederlijn als Conteur (hebben dezelfde grootmoeder).

De vader van Caretano Z is Caretino met index springen 162 79% en dressuur 152 55%, over allround gesproken (hoewel nog een beetje lage betrouwbaarheid). Waar zou die de dressuur cijfers vandaan halen??

Van Contendro I hebben wij een heel goed veulen lopen!!! Uit een Grannus merrie. Goed bewegen, mooi aan de maat, maakt zich zeer groot in de beweging en heeft een ook nog eens een mooi brutaal koppie (in tegenstelling tot het hoofd van zijn moeder.... Haha! )

Daarnaast is hij al een aantal keren over het draad gesprongen, wanneer hij (en z'n moeder) als laatste moest wachten tijdens het binnenhalen. Kortom: volgens mij komt het met dat springen ook wel goed... Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:55

ART_UMA schreef:
Excuseme schreef:

Rockey hier op bokt heeft een hele gave Caretino merrie die het erg goed doet in de dressuur en de merrie die ik rijd (zie link in onderschrift of profiel) is van de Caretino-zoon Careful. Ik vind het fijn en aansprekend bloed Ja