Yes, toch nog drachtig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Yes, toch nog drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 07:02

Moeder Omara heeft al drie afstammelingen van Cantos, Rhodium en Solitair en dit jaar gekozen voor Quattro.
We hebben haar in april voor het eerst laten dekken maar het wilde niet lukken.

Uiteindelijk ervoor gekozen om haar naar de hengst in Duitsland te brengen, een rit van 4 uur heen en 4 uur terug, dus ervoor gekozen om haar daar te laten staan tot ze drachtig zou zijn.
Maar ook dit wilde niet lukken. Nu moet ik zeggen dat de Duiters ook behoorlijk eigenwijs waren. Wij hebben meerdere keren gevraagd om niet een dag over te slaan, maar zo lang het eitje er zit elke dag te dekken. Niet dus.

Half augustus de beslissing genomen haar naar huis te halen ze stond toen al bijna 2 maanden daar en ik kreeg toch echt last van ontwenningsverschijnselen en begon onze dame echt te missen.
Dus gebeld maar toen waren ze net weer met insemineren begonnen, wij er nog een keer op aangedrongen om elke dag te insemineren zolang het eitje er zit.
Op 15 augustus onze dame uiteindelijk opgehaald.

Gisteren naar de DA geweest om te scannen en meteen de gust verklaring te regelen en wat denk je (tja de titel zegt het al) DRACHTIG Go jij! Go jij! . We gaan nu eind september nog een keer terug om te kijken of het er nog steeds zit, maar voorlopig loop ik op wolken.

Je ziet het wel weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en de aanhouder wint.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Yes, toch nog drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:13

Gefeliciteerd! Fijn dat het toch nog gelukt is, ook al had je het zelf niet meer verwacht. Mijn merrie heeft hetzelfde kunstje geflikt vorig jaar, ook pas bij de laatste poging. Lijkt wel of de merries het erom doen! Vork

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:51

Proficiat, leuk dat het gelukt is. En nu... Aftellen maar!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:22

gefeliciteerd
super dat het toch nog gelukt is Cool
is ze op het laatst toch dagelijk geinsemineerd ?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:04

Proficiat! Super dat het gelukt is. Ik ben ook wel benieuwd of ze dagelijks geïnsemineerd is.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 20:51

Ja zeker de laatste keer wel.
En dat is te controleren aan de rekening van de DA.
Voorgaande keren hadden ze dat ook gedaan zeiden ze maar op de rekening stond vermeld dat ze om de dag gescand en geinsemineerd was.
Op de laatste rekening van de DA stond inderdaad vermeld dat ze 4 dagen achter elkaar geinsemineerd en gescand was.

Daar heb ik trouwens ook weer iets van geleerd om geld over te maken naar het buitenland, als je weet hoe het werkt is het heel simpel, maar voor je het weet he Knipoog

Ik loop nog steeds op wolkjes en ben druk namen aan het bedenken voor een hengst, een merrie staat al vast die wordt net als de vorige naar moeder vernoemd. Lijst