We hebben haar in april voor het eerst laten dekken maar het wilde niet lukken.
Uiteindelijk ervoor gekozen om haar naar de hengst in Duitsland te brengen, een rit van 4 uur heen en 4 uur terug, dus ervoor gekozen om haar daar te laten staan tot ze drachtig zou zijn.
Maar ook dit wilde niet lukken. Nu moet ik zeggen dat de Duiters ook behoorlijk eigenwijs waren. Wij hebben meerdere keren gevraagd om niet een dag over te slaan, maar zo lang het eitje er zit elke dag te dekken. Niet dus.
Half augustus de beslissing genomen haar naar huis te halen ze stond toen al bijna 2 maanden daar en ik kreeg toch echt last van ontwenningsverschijnselen en begon onze dame echt te missen.
Dus gebeld maar toen waren ze net weer met insemineren begonnen, wij er nog een keer op aangedrongen om elke dag te insemineren zolang het eitje er zit.
Op 15 augustus onze dame uiteindelijk opgehaald.
Gisteren naar de DA geweest om te scannen en meteen de gust verklaring te regelen en wat denk je (tja de titel zegt het al) DRACHTIG
. We gaan nu eind september nog een keer terug om te kijken of het er nog steeds zit, maar voorlopig loop ik op wolken.Je ziet het wel weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en de aanhouder wint.