Shireliefhebbers... Waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Shireliefhebbers... Waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 16:06

Wat maakt voor jullie een shire nou mooier dan een ander ras?
Is het hun grootte? Is het hun kracht? Is het hun karakter (en hoe beschrijf je dat dan?)? Is het hun totale uitstaling? Ik ben heel benieuwd wat iemand er toe aanzet voor dit ras te kiezen.

fjordnina

Re: Shireliefhebbers... Waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 14:23

Niemand?

wreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:59

Ik denk het totaal plaatje... een groot statig paard... sommige zijn heel mooi om te zien.. maar zodra er iemand op zit vindt ik ze er meteen zo lomp uitzien :S

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:02

een giga supper mooi geboud (lekker bol) paard
met altijd (bijna) witte beentjes en sokken
en ze zijn zo lief (net als de grote vriendelijke reus

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:02

De kracht die er vanaf straalt en het super lieve karakter! Ik heb er zelf jammer genoeg nooit een gehad maar heb er altijd wel een willen hebben! Wie weet....ooit!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:04

geld dit niet voor ieder ras?
Waarom valt iemand voor een fjord?
waarom valt iemand voor een shet?
Waarom valt iemand voor een WPnner?
etc etc etc

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:02

Daar heb je wel een beetje gelijk in natuurlijk! Maar ik heb ze allemaal...fjord,shet,haflinger,k.w.p,n.er, welsh,forester,een bonte..... maar zo'n grote zware shire.....tja die doen me toch wel wat!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:06

Tja waarom nou juist de shire...?
Ik ben begonnen met rijden toen ik 4 was. Ik reed toen op het paard van mijn buurman, een klein paard, maar net geen e pony meer. Ik ben altijd al erg klein van stuk geweest, en dat was toen voor mij een reuzen paard Haha!
Toen ik 6 was mocht ik naar de manege, daar kreeg ik natuurlijk alleen maar shetlanders en kleine pony's onder me. Tot ik verhuisde naar een nieuwe manege, daar mocht ik af en toe ook op de paarden rijden. Dat was het voor mij helemaal. Hoe groter hoe beter, die pony's heb ik nooit echt leuk gevonden vergeleken met de paarden. Naarmate ik zelf (toch nog iets Haha! ) begon te groeien werden die paarden ook al snel kleiner. Daarbij heb ik altijd een voorliefde gehad voor veel behang en flinke spieren. Ik ben zo dus uitgekomen bij de shire. Ik heb veel rassen bekeken, de fries vind ik machtig mooi om te zien, maar de meeste zijn toch best klein eigenlijk. De belg vind ik weer te dik, en alle andere treppaard rassen ook. De peucheron vind ik ook helemaal gaaf maar die heeft veel minder behang, en het karakter is niet zo als de shire.
Het zijn geweldig lieve dieren, die graag werken. En dan die uitstraling erbij, groot, zwaar en toch elegant, dat maakt het voor mij helemaal mijn ras.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:10

Jaaa dat grote, die manen, dat behang WAUW!!! Vind ik helemaal geweldig! De spieren, de kleur, het majestueze...

daarom heb ik ook een Haflinger want ik heb HOOGTEVREES!!! XD

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:20

Heel lang op pony's en daarna warmbloedpaarden gereden bij de manege. Toen kocht m'n vriendin een Shire en dacht ik : ach laat ik daar eens voor de gein opklimmen. Op het moment dat ik opsteeg reed er iemand achter ons een stapel ijzeren hekken ondersteboven, ik stond met m'n linkervoet in de beugel en was net bezig m'n rechterbeen erover heen te zwaaien. Paard vertrok geen spier ondanks de herrie achter ons, zelfs haar oren bewogen niet eens.

Vanaf dat moment was ik verkocht, aan de grootte van een Shire wen je heel erg snel, als ik nu iemand op een 'normaal' paard zie rijden vind ik de beentjes van zo'n paard veel te dun om een ruiter te dragen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:41

RPA --> BKR.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:32

Ik heb altijd al gedroomd van shire's, en nu is mijn droom uitgekomen, ik heb een shire-veulen gekocht.
Zoveel kracht, zoveel paard, zoveel vriendschap, heerlijk!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:37

Jij hebt Lester Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:41

ik denk dat het em in de kracht en de uitstraling zit.
ik denk ook dat iedereen dat zo wel heeft met zijn eigen/verzorg paard of een bepaald ras.
ik had het zelf heel erg bij mijn bonte merrie ze was waarschijnlijk een deel tinker maar ze had iets wat mij enorm aantrok op haar.
die kracht die uitstraling die ogen oef als ik er weer aan denk schieten de tranen in mijn ogen.....

gr gemma

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:59

Ik heb geen Shire maar vind ze wel helemaal fantastisch. Het is een beetje het algehele plaatje. Ze zijn zo indrukwekkend maar toch statig, tegelijkertijd ontzettend lief en zachtaardig. Ja, dat vind ik best bijzonder.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:03

Nathalie02 neemt de woorden uit mijn mond.
Ik vind het echt van die GVR-en. Haha!

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:47

Wat me heel erg aantrekt in Shires en Clydesdale paarden is hun grote en af en toe lompigheid. Echt gewoon geweldig.

KWPN-er: tik tik tik tik
Shire / Clydesdale: tril tril tril tril (plaatselijke aardbeving)

En om maar even te zwijgen over de hoeven van het paard.......
Ik vind hoe groter, hoe beter.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:31

Craignethan schreef:
Jij hebt Lester Haha!

Ja klopt!!
Ik heb deze week mijn formulier voor lidmaatschap op de bus gedaan!!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:32

Craignethan schreef:
Jij hebt Lester Haha!

Ja klopt!! Pling
Ik heb deze week mijn formulier voor lidmaatschap op de bus gedaan!! Haha!

Lew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:00

Hallo,

Ik ben Annemarie en heb al 8 jaar mijn eigen Shire Haha! . Ik ben er via een kennis aan gekomen, en kon me eerst niets bij het paard voorstellen, op zo'n groot zwaar paard kun je toch geen dressuur rijden?Nou, het tegendeel is waar!!Ik heb de mijne zelf ingereden en alles aangeleerd, en inmiddels rijden we M1. Weleenswaar nog niet met winst(ben nog maar 2 keer gestart) maar leren doet ie supersnel, en hij wil ook echt z'n best doen. Tong uitsteken

Onder de Shires komen (vind ik ) ook meer verschillende types, de mijne is bv. wat kleiner ong. 1.78m en kort en licht gebouwd, terwijl een andere weer groter, langer en zwaarder kan zijn. Persoonlijk vind ik een elegante Shire mooier. Pling

Nou wil ik graag voor het einde van dit bericht een vooroordeel uit de weg helpen, en dat is die van" een lompe zware Shire", het is maar net hoe je je paard traint. De mijne kreeg bv. bij zijn eerste M wedstrijd twee 5en voor zijn voltes 10 m in galop, en niet omdat ze mislukten, maar omdat ze volgens de jury TE KLEIN waren Pling Pling Tijdens mijn trainingen is gebleken dat ie ze met gemak 8 m draait (als ik niet in de weg zit Knipoog )Heb op menigeen KWPNer van kennissen gezeten,waarvan ik dacht:dat kan de mijne veel beter, en is veel soepeler.Shires zijn mega soepele paarden, zitten geweldig, en hun Karakter.....ken geen ander paard wat daaraan kan tippen!!! Vingers aflikken DUS: weg met dat vooroordeel LOMP paard!!! En ontdek het zelf eens, dan pas kun je oordelen, ha,ha! Ach gut

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:46

Waarom ik dit topic nou opende: op 2 september stond de afspraak om met 3 shires 4 uur lang naar buiten te gaan. Het was een geweldige rit, en geweldige reuzen. Ik heb op alle drie gereden en heb ontdekt dat het toch wel een ras is dat bij mij past. Misschien komt ie er dus ooit!

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:45

Ik vindt ze zon machtig, groot uiterlijk hebben. Ik vindt ze wel zoooo mooi Haha!

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:47

hartstikke mooie beesten zou ze alleen niet op mijn teentjes willen hebben Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:01

Ik heb 2 Shiremerries en hierboven ergens las ik dat ze niet lomp zijn.....mwah... Haha! dat vind ik dus wel !
Jij had het dan over het rijden, ik heb het nu over de omgang, want ze vergeten gewoon af en toe dat ze zo groot en zwaar zijn, willen ze links iets zien, dan draaien ze gewoon om en oeps...ooo ? stond jij er ook nog ? Haha!
Maar of dat alleen onder de Shires is ?
Ik ken zo ook wat kwpners hoor ! Knipoog
Maar wendbaar zijn ze wel, 1 merrie is western ingereden en is erg wendbaar en soepel, is een ster in stops en rollbacks.
Tot op zekere hoogte kan dat best met een Shire.
Er zijn enkelen die zelfs een sprongetje maken !

Dit is echt mijn favoriete ras, ik vind best meer paarden mooi en leuk, maar de Shire heeft wat.
Ik val wel erg op een ramsneus en jammergenoeg is dat er een beetje uitgefokt.
Alleen bij de oudere Shires zie je dat nog.

Leuk ts, dat je hebt gereden op Shires !
Een buitenritje ? want dat is helemaal gaaf !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:37

Vooral de uitstraling denk ik, en hun over het algemeen goedaardige, lieve karakter. Ik weet niet, maar het lijkt me echt onwijs machtig om op zo´n dier te zitten, ik vind ze prachtig!