Hengst Michael

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Hengst Michael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 12:11

Wie van jullie heeft nakomelingen of kent deze hengst.

Ik wil mijn merrie hier volgend jaar waarschijnlijk door laten dekken.
Graag zou ik willen weten wat voor karakter hij heeft omdat mijnpaard nogal bloedderig is.

Alvast bedankt.

ceasario

Re: Hengst Michael

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:13

Sabientjeuh schreef:
Wie van jullie heeft nakomelingen of kent deze hengst.

Ik wil mijn merrie hier volgend jaar waarschijnlijk door laten dekken.
Graag zou ik willen weten wat voor karakter hij heeft omdat mijnpaard nogal bloedderig is.

Alvast bedankt.

Wat weet jij van deze hengst?

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 12:27

Ik heb info van de site waar hij staat. Verder weet ik niets van deze hengst. Gisteren had ik het er met iemand over en die zei dat dit een hele goede hengst is.

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:28

wat voor een ras dan..? Aan een naam hebben we niks

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:22

Ik ken er eentje (waarschijnlijk ook degene die SuperMinx kent Knipoog ) maar die gaat al weer een aantal jaar als ruin door het leven. Overigens lieg ik, wij hebben er zelf ook eentje op stal staan met deze naam, gaat ook al jaren als ruin door het leven. Weer een anders stamboek. Dus stamboek is wel handig. Knipoog

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:47

Bedoel jij michael (v zeus x nimmerdor), die bij roordink in diever ter dekking staat?
Die ken ik wel.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:20

zerena schreef:
Bedoel jij michael (v zeus x nimmerdor), die bij roordink in diever ter dekking staat?
Die ken ik wel.

Dat zal m inderdaad wel zijn...
Daar hebben wij nu een Grannus-merrie drachtig van.
Op zich wel een goede hengst. Het is alleen zo jammer dat hij maar zo weinig heeft kunnen laten zien in de sport...

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 12:45

Jah die bedoel ik.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:42

hananya schreef:
zerena schreef:
Die ken ik wel.

Dat zal m inderdaad wel zijn...
Daar hebben wij nu een Grannus-merrie drachtig van.
Op zich wel een goede hengst. Het is alleen zo jammer dat hij maar zo weinig heeft kunnen laten zien in de sport...

Robert Roordink heeft in zweeloo met hem gesprongen, Echt SUPER!
Ik vind het een goeie hengst, waar idd te weinig mee gedaan is.
Ik heb hem deze zomer heel regelmatig mee gemaakt ivm met stage bij roordink, maar ik het ook een leuke hengst in de omgang en bovendien ook een mooie hengst.

IK heb mijn Darnels x Tolbert merrie drachtig van hem.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 10:58

Is er niet meer over deze hengst bekend?

Zerena heb je een pb gestuurd.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:19

Sabientjeuh schreef:
Is er niet meer over deze hengst bekend?

Zerena heb je een pb gestuurd.

Hij heeft eerder altijd onder Marc Houtzager gesprongen, maar dit ging op een gegeven moment niet meer door (een wederkerende...?) blesure.

Ik hoop dat ie nu wel heel blijft...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:45

hananya schreef:

Beetje rare opmerking, elk paard kan een blessure oplopen.

Michael is zeer interessant gefokt. Zijn moeder Herarda sprong zelf nationaal en is een halfzus van oa. de hengst Ditmar. Een halfzus van Michael presteerde zeer goed op de keuringen dit jaar en behoorde bij de beste zowel aan de hand alsook bij het vrij springen op de nationale merriekeuring. Uit de grootmoeder van Michael komt ook de internationale sporthengst Jacomar, die al jarenlang op het hoogste niveau weet te presteren. Een van de betere sportstammen van NL! Het veelbelovende internationale springpaard Sebastian (Lux) van Christian Ahlmann komt ook uit dezelfde lijn.

Van KWPNstallion.com:
Vader Nurzeus, de Frans gefokte Anglo-Normandiër, staat internationaal aan de top van de springverervers. Dat gegeven en de wetenschap dat hier sprake is van een uitzonderlijk sterke sportfamilie maken de hengst Michael genetisch bijzonder waardevol.
Moeder Herarda, elitemerrie, is interessant omdat zij een dochter van de preferente stempelhengst Nimmerdor is en omdat zij zelf op overtuigende wijze nationaal gesprongen heeft. Zij bracht 5 nakomelingen (2 hv en 3 mv) waaronder het internationaal springpaard èn 3e bez hengst Michael (v Nurzeus) en het Z-springpaard èn elitemerrie Leslie (v G Ramiro-Z). Grootmoeder Viola, preferent prestatie, bracht een keur aan interessante paarden. We noemen de Z-springpaarden Martijn (v Grandeur) en Gilbert (v Nurzeus); het ZZ-springpaard Fiona (v Nurzeus) en de nationale springpaarden Ping Pong (v Amor) en Lodi (v Grandeur). Daarnaast bracht ze het GP-springpaard èn ggk KWPN hengst Jacomar en het Z-springpaard èn ggk KWPN hengst Ditmar (v Amor).
Overgrootmoeder Madam is grootmoeder van het ZZL-dressuurpaard Loverboy (v Recruut) en van het Z2-dressuurpaard Havefaith (v Visioen). Zij is overgrootmoeder van het Z2-dressuurpaard Liberty (v Hercorose).

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:03

MissHIS schreef:
hananya schreef:

Heb uit vrij betrouwbare bron vernomen dat het paard eigenlijk beter niet meer gereden kan worden ivm die oude blessure... Knipoog
En dat deze blessure al meerdere keren is terug gekomen na een periode van werken.

Maar ik kan het mis hebben! De tijd zal het leren...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:07

Mijn bron is ook uiterst betrouwbaar, maar daar ging het me niet om.
Die opmerking kwam op mij over alsof de ruiter hem zelf niet had kunnen "heel houden", en een blessure kan immers elk paard en elke ruiter overkomen.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:42

Michael is zeer interessant gefokt. Zijn moeder Herarda sprong zelf nationaal en is een halfzus van oa. de hengst Ditmar. Een halfzus van Michael presteerde zeer goed op de keuringen dit jaar en behoorde bij de beste zowel aan de hand alsook bij het vrij springen op de nationale merriekeuring. Uit de grootmoeder van Michael komt ook de internationale sporthengst Jacomar, die al jarenlang op het hoogste niveau weet te presteren. Een van de betere sportstammen van NL! Het veelbelovende internationale springpaard Sebastian (Lux) van Christian Ahlmann komt ook uit dezelfde lijn.

Van KWPNstallion.com:
Vader Nurzeus, de Frans gefokte Anglo-Normandiër, staat internationaal aan de top van de springverervers. Dat gegeven en de wetenschap dat hier sprake is van een uitzonderlijk sterke sportfamilie maken de hengst Michael genetisch bijzonder waardevol.
Moeder Herarda, elitemerrie, is interessant omdat zij een dochter van de preferente stempelhengst Nimmerdor is en omdat zij zelf op overtuigende wijze nationaal gesprongen heeft. Zij bracht 5 nakomelingen (2 hv en 3 mv) waaronder het internationaal springpaard èn 3e bez hengst Michael (v Nurzeus) en het Z-springpaard èn elitemerrie Leslie (v G Ramiro-Z). Grootmoeder Viola, preferent prestatie, bracht een keur aan interessante paarden. We noemen de Z-springpaarden Martijn (v Grandeur) en Gilbert (v Nurzeus); het ZZ-springpaard Fiona (v Nurzeus) en de nationale springpaarden Ping Pong (v Amor) en Lodi (v Grandeur). Daarnaast bracht ze het GP-springpaard èn ggk KWPN hengst Jacomar en het Z-springpaard èn ggk KWPN hengst Ditmar (v Amor).
Overgrootmoeder Madam is grootmoeder van het ZZL-dressuurpaard Loverboy (v Recruut) en van het Z2-dressuurpaard Havefaith (v Visioen). Zij is overgrootmoeder van het Z2-dressuurpaard Liberty (v Hercorose).[/quote]

Heel erg bedank voor de info.
Dit is temminste info waar ik ook wat aan heb.

En een blessure is gewoon domme pech,
daar kan het paard nix aan doen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:53

Inderdaad Sabientjeuh...dat maakt hem voor de fokkerij niet minder interessant. Hij is zeer goed gefokt en heeft goed gepresteerd in de internationale sport. Wat voor merrie heb je mogelijk in gedachten voor hem?

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 08:23

Een 7 jarige King NeroxWagner. Ze kan super springen, maar het is nogal een heethoofd. Maar verder een super lief dier.
Daarom zou ik graag een niet al felle hengsst willen. En ook niet te smal, want die van mij is best fijn gebouwd.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:54

En hoe zit het met de maat van de merrie en wat voor maat wil je ong fokken?
Ik heb hem ook wel dressuurmatig onder het zadel gezien en dan is hij ook braaf.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:27

ik heb hem ook zien springen in zweeloo,
fantastisch gewoon, was echt 1 van de betere paarden die dag!
ook het verhaal over een blessure is me ten ore gekomen,
wat daar van waar is weet ik niet,
maar hij sprong super gewoon!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:22

Hij heeft idd een blessure gehad.
Maar hij word inmiddels al weer enige tijd getraind, en het resultaat was in zweeloo te zien, en voor de mensen die dat gezien hebben hoef ik niks meer te zeggen.