Deken met uitgesneden schoft voor haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YellJarig

Deken met uitgesneden schoft voor haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:53

Wat voor deken gebruiken jullie op je haf?

Ik ben op zoek naar een winterdeken met een uitgesneden schoft voor mijn haflinger, zodat zijn manen er niet onder komen en zijn hals er fatsoenlijk in past..

Iemand ideeen?

ACSM

Re: Deken met uitgesneden schoft voor haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 06:25

Ik heb echt een groot deken probleem (gehad)... Mijn haf loopt veel te klieren in de paddock met andere ruinen dus de deken moet erg sterk zijn. Ik kocht een bucas, over de kwaliteit was ik zeer tevreden! Alleen de pasvorm niet. Maat 185 was te smal bij zijn borst (mazzel is een beetje breed) en met een tussenstuk ging de deken draaien. Ook had ik een bucashalsdeken gekocht, zodat zijn manen schoon bleven voor de wedstrijden, maar dit had als gevolg dat hij geen manen meer had...snik, snik.

Dit jaar heb ik een maat groter, 195 en hij heeft nu genoeg ruimte bij zijn hals. Het zijn de HH dekens winter en regendeken. Heb ook een regen globaldeken en een oude HH winterdeken ook maat 195.

Maar een uitgesneden deken bij de hals, die ken ik niet!!

tuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:42

Had ook bucas, zowel een zweetdeken als een winterdeken, maar die drukten nogal op de schoft. Later een Harry horse en een Anky gekocht. De Harry horse zit best goed, maar van de Akny heb je echt geen manenprobleem, omdat die glad is aan de onderkant. dat schuift makkelijker eroverheen, zonder de haren mee te nemen.

YellJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 10:55

Ik heb eens dekens gezien, die niet erg ver over de schoft vallen. Ik ben nog steeds op zoek.

Bedankt voor jullie reactie's..

(als er nog meer mensen zijn met tips hoor ik het graag)

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:28

Bij Arthur's westernstore hebben ze hele mooie dekens met teruggesneden schoft, speciaal voor brede paarden. Ik hoor er alleen maar goede dingen over

YellJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 20:33

ik heb ook eentje op internet gevonden..

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:03

Volgens mij heeft iedereen met een brede haf wel dekenproblemen! Ik heb zelf n bucas en 3 HH dekens, allemaal maat 185. Ik vlecht de manen die onder de deken zitten altijd en zo blijven je manen heel! Werkt bij mij heel goed!

YellJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 09:17

Barbie1986 schreef:
Volgens mij heeft iedereen met een brede haf wel dekenproblemen! Ik heb zelf n bucas en 3 HH dekens, allemaal maat 185. Ik vlecht de manen die onder de deken zitten altijd en zo blijven je manen heel! Werkt bij mij heel goed!

Ik zie op de foto's dat jou haf ook niet zulke hele lange manen heeft. bij mij slijten ze heel hard onder de deken.