wat voor zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

wat voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 07:24

Wat voor zadel hebben jullie liggen op je A welsh.
ik heb een A welshje van 1.20 hoog en ben een beetje aan het rondkijken voor een zadel.
ik wil niets overhaasten dus daarom wil ik graag weten wat jullie hebben.

LadyF

Re: wat voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:27

Ik had 2 zadeltjes. Een nieuwe en op de rommelmarkt ooit een heel oud maar nog goed zadeltje voor 5 euro gehaald.
Nou hadden we ze allebei opliggen (2 pony's) En die nieuwe schoof heel erg kon je niet fatsoenlijk opstappen terwijl dat oude ding zo perfect lag! Zelfs opstappen lukte zonder te schuiven Knipoog.
Het is in ider geval wel moeilijk om voor A-tjes een goed zadeltje te vinden..

Suusje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:33

hoe groot is zoown atje dan ongeveer ik heb namelijk nog een heel mooi 15,5 inch zadeltje liggen duss Knipoog

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:35

Suusje2 schreef:
hoe groot is zoown atje dan ongeveer ik heb namelijk nog een heel mooi 15,5 inch zadeltje liggen duss Knipoog

Ongeveer 1,20 dat zei de TS ook al in haar eerste bericht Knipoog
15,5 is inderdaad een goede maat maar dat moet je verder maar met de TS overleggen Haha!

Suusje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:36

haha okee zal ik doen want ik moet het kwijt mijn paard heeft namelijk 17,5 inch nodig Bloos

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:38

mijn pony is 1.20 en heb er nu ook een 15 inch op liggen maar aangezien ik er zelf ook stapritjes op wil gaan maken is die echt te klein voor mij. moet minimaal 16.5 inch hebben.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 06:51

Sorry ben ik weer Sandra. Ik zou geen 16,5 inch op Unox leggen. Het zadel komt dan teveel op de lendenen te liggen en op de schouders waardoor zijn bewegingsvrijheid in de schouders afneemt en Unox wat krampachtiger gaat lopen. Ik denk dat 15 inch echt het max is wat je erop kan leggen. Zelf heb ik op Spetter een Norton Rexinezadel 15 inch met wijde boom liggen. Je kent Vesra toch nog wel die had ook een 16,5 inch zadel erop liggen en werd behoorlijk beperkt in haar bewegingen door het zadel nu dat ze een 15 inch erop heeft liggen loopt ze veel en veel beter.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 07:17

spettertjuh schreef:
Sorry ben ik weer Sandra. Ik zou geen 16,5 inch op Unox leggen. Het zadel komt dan teveel op de lendenen te liggen en op de schouders waardoor zijn bewegingsvrijheid in de schouders afneemt en Unox wat krampachtiger gaat lopen. Ik denk dat 15 inch echt het max is wat je erop kan leggen. Zelf heb ik op Spetter een Norton Rexinezadel 15 inch met wijde boom liggen. Je kent Vesra toch nog wel die had ook een 16,5 inch zadel erop liggen en werd behoorlijk beperkt in haar bewegingen door het zadel nu dat ze een 15 inch erop heeft liggen loopt ze veel en veel beter.

karin bedankt voor deze info. ik zat indd ook over zo'n zadel te denken, het moet denk ik wel een kunststof zadel worden want vind een leren zadel gewoon te zwaar.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:20

Het zadel wat ik heb gekocht is een kunstofzadel en is niet te duur. Nieuwprijs is rond de 185 euro zonder beugels en singel. Ik heb het besteladres voor je. Ik hoor het wel als je het wilt hebben. Ik denk alleen dat je een gewone maat boom nodig hebt voor Unox. Hij is niet zo bol (ofwel?) als Spetter.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 07:25

spettertjuh schreef:
Het zadel wat ik heb gekocht is een kunstofzadel en is niet te duur. Nieuwprijs is rond de 185 euro zonder beugels en singel. Ik heb het besteladres voor je. Ik hoor het wel als je het wilt hebben. Ik denk alleen dat je een gewone maat boom nodig hebt voor Unox. Hij is niet zo bol (ofwel?) als Spetter.

Ik wil het ook niet te duur maken aangezien hij nog iets zal groeien en ben dan bang dat het zadel niet meer past. Ik wil graag dat adres van je. hier ff wat foto's kan je ff zien hoe bol (hahaha) hij is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:48

Ik reed vroeger altijd met een Stubben Siegfried op mijn A'tje, dat lag en zat als een huis

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:09

melissa7 schreef:
spettertjuh schreef:

karin bedankt voor deze info. ik zat indd ook over zo'n zadel te denken, het moet denk ik wel een kunststof zadel worden want vind een leren zadel gewoon te zwaar.

Je kan er wel een heel klein zadeltje op leggen, maar als je er zelf niet in past heb je er al weinig aan, en omdat je dan zover achterop zit drukt eht ook nog eens meer op/in de rug. Wij hebben ook wel een 16,5" zadel op de A's hoor, past best. Het lijkt misschien wat groter maar ach, als er een groter persoon op zit valt dat al weer reuze mee. 15" is echt (te) klein voor een volwassen kont, geloof mij! Dat kan voor 1 keer, maar daar wil je niet te vaak op rijden.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:58

ik heb ook 16,5 inch op onze Atjes liggen en dat past goed. het is een torrowgood zadel, dus ook kunststof.