Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
Suusje2 schreef:hoe groot is zoown atje dan ongeveer ik heb namelijk nog een heel mooi 15,5 inch zadeltje liggen duss
spettertjuh schreef:Sorry ben ik weer Sandra. Ik zou geen 16,5 inch op Unox leggen. Het zadel komt dan teveel op de lendenen te liggen en op de schouders waardoor zijn bewegingsvrijheid in de schouders afneemt en Unox wat krampachtiger gaat lopen. Ik denk dat 15 inch echt het max is wat je erop kan leggen. Zelf heb ik op Spetter een Norton Rexinezadel 15 inch met wijde boom liggen. Je kent Vesra toch nog wel die had ook een 16,5 inch zadel erop liggen en werd behoorlijk beperkt in haar bewegingen door het zadel nu dat ze een 15 inch erop heeft liggen loopt ze veel en veel beter.
spettertjuh schreef:Het zadel wat ik heb gekocht is een kunstofzadel en is niet te duur. Nieuwprijs is rond de 185 euro zonder beugels en singel. Ik heb het besteladres voor je. Ik hoor het wel als je het wilt hebben. Ik denk alleen dat je een gewone maat boom nodig hebt voor Unox. Hij is niet zo bol (ofwel?) als Spetter.

melissa7 schreef:spettertjuh schreef:Sorry ben ik weer Sandra. Ik zou geen 16,5 inch op Unox leggen. Het zadel komt dan teveel op de lendenen te liggen en op de schouders waardoor zijn bewegingsvrijheid in de schouders afneemt en Unox wat krampachtiger gaat lopen. Ik denk dat 15 inch echt het max is wat je erop kan leggen. Zelf heb ik op Spetter een Norton Rexinezadel 15 inch met wijde boom liggen. Je kent Vesra toch nog wel die had ook een 16,5 inch zadel erop liggen en werd behoorlijk beperkt in haar bewegingen door het zadel nu dat ze een 15 inch erop heeft liggen loopt ze veel en veel beter.
karin bedankt voor deze info. ik zat indd ook over zo'n zadel te denken, het moet denk ik wel een kunststof zadel worden want vind een leren zadel gewoon te zwaar.