Dagen van het Spaanse paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Dagen van het Spaanse paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:27

Keuring Andalusiers op 9 en 10 september 2006 te Wanroij

Voor de zesde keer vindt in Nederland de internationale premiekeuring plaats van de PRE. Elke eigenaar van een PRE die lid is van onze vereniging of van één van de zusterorganisaties in het buitenland kan zich inschrijven. De keuring wordt uitgevoerd volgens de reglementen van de ANCCE en geeft recht op deelname aan het Campeonato de Espana A.N.C.C.E. Gezien het aantal inschrijvingen hebben wij één jury lid uitgenodigd. Daarmee voldoen we aan de reglementen en tellen de resultaten mee in het libros de meritos (L.I.M.P.R.E.), mits er minimaal 5 paarden ingeschreven zijn in de rubriek.

Het belooft net als voorgaande jaren weer een enorm spektakel te worden, waarbij zowel zaterdag als zondag overdag de premiekeuring zal plaatsvinden, en zondagmiddag de show.

Naast de wonderschone paarden, zal ook dit jaar veel aandacht besteed worden aan een bijpassende Feria. Zo zullen er diverse stands rondom het evenement opgetuigd worden met diverse kooplui die allen een sterke affiniteit met de paarden of de Spaanse Feria hebben. Zo zal er onder andere weer de typisch overheerlijke Spaanse tapas, de Serrano ham, de Pittige Chorizo worsten te krijgen zijn. Maar natuurlijk zullen ook dit jaar de sherry en Cavas uit Jerez zeker niet ontbreken. En wil u thuis nog nagenieten … dan zullen de koopwaar ook aangeboden worden om mee naar huis te nemen en nadien gezellig bij het kaarslicht, een Spaanse vino tinto, cava of sherry, de muziek van Raya Real en een pittige chorizo worst u nog lang in de Spaanse cultuur verwennen.
Ook zullen er stands zijn ingericht met typische Spaanse rijbenodigdheden, diverse Spaanse (rij)kleding, de prachtige Feria jurken en niet te vergeten de echte Sombrero's.

En of dit nog niet genoeg is, zal op zondag het Spaanse Feria gevoel geheel muzikaal ondersteund worden door een exclusief optreden van een Flamencogroep. Met hun indringende castagnettenspel, de ritmische voetenklank en kleurige kostuums. Zij zullen tussen alle bedrijven door de opzwepende Flamenco ten toon brengen, waarbij verschillende stijlen aan bod komen. Via impressies van 3 hoofdlijnen uit de Spaanse danstraditie: zal u kunnen genieten van de echte flamenco uit Andalusië, klassiek uit de 'Zarzuela', regionaal als 'Sevillanas' uit Sevilla en tot slot op klanken uit 'Carmen' en 'Bolero'.

Als u weer de mooiste PRE's wilt bewonderen, mag u ook dit jaar dit terugkerende evenement niet missen.
Ook leuk om mensen te ontmoeten, met zijn allen weten we meer dan een alleen.

Voor meer info: http://www.andalusier-vereniging.nl/Keu ... gFrame.htmAfbeelding

lesilla

Re: Dagen van het Spaanse paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:28

vanuit belgie gaan is niet te doen zeker Boos!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:31

Te paard is wat ver, maar met de auto ?
Of carpoolen, ik zag hier op bokt dat een aantal mensen met elkaar afgesproken hebben, wellicht een idee.
Overigens heeft Belgie vorige week de keuring gehad... weet je wie Kampioen van te ras is geworden... dat kun je zondag 10 september zien bij de show van de hengst met de 10 nakomelingen.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 30-08-06 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:33

gaat er hier soms iemand van bokt vanuit belgië naar de show Haha! en zou die eventueel een passagier kunnen mee nemen zou eeuwig dankbaar zijn Haha!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:35

gaan wel, maar helaas geen plaats voor een passagier.. sorry

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:10

Ik kom niet van België maar ik ga wel!! Ja

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:22

Ik kom zaterdag ook Lachen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:46

Tot morgen en overmorgen, we zijn allemaal erg benieuwd naar de opkomst en natuurlijk, wat men er allemaal van vond.
Ik ga uit de lucht, fijne dagen allemaal.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:55

Hoe was het?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 12:38

Overweldigend en veel, heel veel kwaliteit gezien.
De opkomst was groot en het aanbod van de paarden, plus de beoordelingen, waren zeer de moeite waard. De kwaliteit verbetert en het aanbod en fokbeleid gaan absoluut de goede kant op.
Heel indrukwekkend, en zoals altijd zet een club mensen met dezelfde voorliefde voor een soort paard bij elkaar.... nou dat is geen enkel probleem, dat loopt allemaal wel.

Wat mij betreft de beste keuring, professioneel van alle jaren.
Gezellig, leuke interessante en bijzondere stands waarin je speciale dingen kon aanschafen, tuigage voor het paard en ook Afke Teunissen (?) die prachtige liefdevolle tekeningen maakt. Heel speciaal en bijzonder.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:27

Niets meer aan toe te voegen. Heb echt een geweldig weekend gehad.

roooosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:53

ik was er ook dankzij Elske uit Nieuwkoop. Ik kon met haar terug rijden! Heel super!
Ik was nooit naar de keuring geweest en had nooit show gezien met alleen maar PRE, maar ik heb ontzettend genoten! Ik vond het geweldig om te zien en ben heel blij dat ik geweest ben!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:16

Geweldig was het.
Flamenca, dochter van onze fokmerrie Famosa en volle zus van ons jaarling is 3de geworden bij de 3 jarige merries.
Kleinzoon van Famosa en tevens half broertje van Atje is 1ste geworden bij de jaarling hengsten.
Guapa, half zusje van Atje is 1ste geworden voor de beweging en sub kampioen jonge merries.

We zijn trots op onze Famosa.
Volgend jaar weer, met of zonder paard.!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:49

Heeeeeee Phia, gefeliciteerd!!
(PS huis verkocht? hoe is het in Belgie? Hoe is het met manlief en rug etc etc?)