Stamboek overschrijven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Stamboek overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 06:50

Mijn pony heeft Nsps stamboek. Omdat hij nogal chique en licht gebouwd is voor een shet, heb ik de tip gekregen om hem in te schrijven bij het Nmprs, omdat we waarschijnlijk ( al is het maar voor de lol) keuring(en) gaan lopen. Daar zou hij meer kans maken omdat ze daar op bouw worden ingedeeld, en bij het Nsps zoeken ze typische shetlanders ( breed en grof gebouwd).
( iemand tips wat slim is om te doen, wel of niet naar het Nmprs?)

maar nu zit ik met iets in mn hoofd, als ik hem inschrijf bij het Nmprs, komen dan zijn papieren/afstamming e.d van het Nsps te vervallen? Dat zou ik namelijk jammer vinden omdat er in het Nmprs ook papierloze pony's staan ingeschreven, en zijn papieren dan niet meer als papieren tellen Bloos
Misschien heb ik nu wel heel de verkeerde theorie in mn hoofd zitten, maar ik zou het wel heel zonde vinden!

* ga even nieuwe fotos van hem in mn profiel plaatsen, misschien dat iemand even wil kijken, waar ik hem het beste kan inschrijven/ingeschreven kan krijgen? *

Lise81

Re: Stamboek overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:36

Ik zou ze even mailen, ik denk dat je pony dan gewoon bij 2 stamboeken zit. Dat gebeurd wel bij KWPN-ers iig, soms zijn dat ook Holsteiners/ Engels Volbloed ofzo.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:43

Wat is zijn afstamming (even nieuwsgierig hoor)?

Zij afstamming blijft gewoon op papier staan als het goed is. Maar hij zal daar wel weer aardig grof zijn in vergelijking met de echte NMPRS paardjes en toch 'verkeerd' bloed voeren.

In 2 stamboeken mag alleen bij hengsten die aan meerdere fokdoelen voldoen(mijn Dennis is NSPS register hengst en NMRPS def ggk supersterhengst). Bij merries en ruinen mag het nooit.

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 14:55

Afstamming:
Winston van de Blakerweide
V: Odilio van stal Westerwolde
M: Saskia van de blakerweide

Odilio:
V: Hotze vd Raven
M: Earlsdon Harlene

Saskia:
V: Nico van de Hestiahoeve
M: Kicky Van de Klaverhoek

En dan krijgen we daar nog de vader en moeders van maarja dan hebben we dus een hele stamboom..
* geen gek idee trouwens.. dat ga ik eens uitwerken Haha! *

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:21

je kunt bij het nsps ook naar de keuring, dat luxe wordt ook wel minder als ie ouder wordt, dus denk dat je beter niet over kunt gaan naar het nmprs.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 08:47

Of gewoon bij alle bij de stamboeken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:39

karoliena schreef:
Of gewoon bij alle bij de stamboeken.

Dat mag alleen bij hengsten die aan de ras standaart van meerdere stamboeken voldoen. Dit is een ruintje en die mogen maar bij 1 stamboek geregistreerd staan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:02

Ohh wist ik niet eens.