Wereldranglijst dressuurhengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

Wereldranglijst dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 10:12

De titel zegt het al, wat zijn swerelds beste hengsten? Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze ranglijst kan vinden? Ik ben benieuwd op welke basis deze ranglijst wordt samengesteld. En ik vind het nog interessanter om te weten wat jullie van deze ranglijst vinden.

Marsie

Re: Wereldranglijst dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:19

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:08

Die lijsten die ik daar vind hebben niks met de wereldranglijst voor de hengsten te maken, maar met de paarden in het algemeen. Dressuur, springen, eventing en ook nog per studbook.
*gaat ook eens even zoeken*

mienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:44

maar je ziet wel, de hengsten briar, lingh, salieri wel in de top 5 staan

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:49

Als dressuurpaard ja, niet als dekhengst...

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 20:53

mienke schreef:
Welke top 5 ??

Deze? http://www.horsesport.org/PDFS/D/03_02/D_rankings.pdf

Op hengstenshows wordt regelmatig geroepen "Onze hengst staat maar liefst op plaats 5 van de wereld ranglijst!". Dan neem ik aan dat een dergelijke ranglijst moet bestaan. Ik kan hem alleen echter niet vinden...

mienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:56

GribaldiFAN schreef:
mienke schreef:
Welke top 5 ??

Deze? http://www.horsesport.org/PDFS/D/03_02/D_rankings.pdf

Op hengstenshows wordt regelmatig geroepen "Onze hengst staat maar liefst op plaats 5 van de wereld ranglijst!". Dan neem ik aan dat een dergelijke ranglijst moet bestaan. Ik kan hem alleen echter niet vinden...

deze link kan ik niet openen.

wat ik bedoel isdat je dekhengsten hier ook hoog ziet lopen in de dressuur.

verder weet ik geen website wat nou de ranglijst van de wereld is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:52

GribaldiFAN schreef:

Het kan zijn bij de hengsten die de meeste dressuurpaarden vererven, Doruto stond daar jarenlang op kop of als sportpaard zoals Welcome die als hoogst genoteerd dressuurpaard op die lijst stond maar dat staat los van het hengst zijn.
Overigens staat op de kwpn site dat Lingh het best presterende KWPN dressuurpaard was:
"Het beste KWPN dressuurpaard tijdens de WEG was natuurlijk de goedgekeurde hengst G4S Lingh" Verward

Je moet maar ergens trots op zijn. Zolang ze zulke onzin publiceren lijkt me dat je een omroeper op een hengstenshow er niet op kan aankijken als die in zijn enthousiasme ook maar wat brult.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:55

er is ook een dergelijk ranglijst voor hengsten... daarop staat flemmingh 9 bij de dressuurhengsten en Indoctro 2 bij de springhengsten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:59

weule schreef:
er is ook een dergelijk ranglijst voor hengsten... daarop staat flemmingh 9 bij de dressuurhengsten en Indoctro 2 bij de springhengsten.

Beide Holsteiners. Knipoog

Maar........... Knipoog

Debakel für deutsche Springreiter beim WM-Start

Aachen. Hoch gepokert und bitter bestraft: Mit großem Risiko sind die deutschen Springreiter in die WM gestartet und erlebten ein kleines Debakel. Das favorisierte Gastgeber-Quartett liegt nach mehreren Patzern im Zeitspringen nur auf Rang sechs.

«Die Enttäuschung ist sehr groß», sagte Marcus Ehning: «Das darf nicht passieren.» Hinter den führenden Niederlanden liegen die USA und Brasilien. In der Einzelwertung führt die Amerikanerin Beezie Madden mit Authentic (KWPN) vor Eric Lamaze (Kanada) mit Hickstead ( KWPN)und dem Niederländer Gerco Schröder mit Berlin.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:26

Wat ik wél weet is dat Lingot Mury Marais Z (oftewel L'Espoir waar Ludger Beerbaum mee rijdt) het best presterende Zangersheide-paard is, en er zullen zo nog wel lijsten bestaan.. (alleen weet ik niet waar ze te vinden Tong uitsteken )